اخبار و رویدادها

کشف یک سکه هفتصدساله

باستان شناسانی که در روسوکاسترو، دهکده ای واقع در جنوب شرقی بلغارستان مشغول فعالیت بودند، یک سکه نقره هفتصدساله را کشف کردند که در یک سمت آن مسیح و در سمتی دیگر یک پادشاه صربستانی را به تصویر کشیده است.

16 مهر 1402

ری را برقی به زودی رونمایی می گردد ، توضیحات مدیرعامل جتکو درباره خودروهای برقی

مدیرعامل شرکت جامع تحقیق و توسعه فناوری های خودرو (جتکو)، از رونمایی ری را برقی در آینده نزدیک اطلاع داد. وی گفت: پلتفرم دوگانه ری را برقی اولین نمونه پلتفرم خودرو در کشور با قابلیت توسعه مبتنی بر قوای محرکه بنزینی و برقی سازی است.

12 مهر 1402

ضرغامی به مقام شامخ شهدای گمنام شهر درب بهشت جیرفت ادای احترام کرد

ایسنا/ براساس آخرین گزارشات بدست رسیده، ضرغامی به مقام شامخ شهدای گمنام شهر درب بهشت جیرفت ادای احترام کرد.

4 مهر 1402

جشنواره انار جوشقان کاشان مهر امسال برگزار می گردد

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، جشنواره انار جوشقان کاشان مهر امسال برگزار می گردد.

1 مهر 1402

گروه موزه های دفینه به مدت سه روز تعطیل خواهند بود

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبر و گزارشهای منتشر شده، گروه موزه های دفینه به مدت سه روز تعطیل خواهند بود.

30 شهریور 1402

قیمت انواع میوه و صیفی در بازار ، جدیدترین قیمت انگور، انجیر، شلیل، موز، هلو و سیب را ببینید

تناقض عجیبی در بازار میوه وجود دارد با وجود اینکه خریدار کم است اما قیمت هم بالاست که این بر خلاف قانون عرضه و تقاضا هم است.

29 شهریور 1402

قطعی؛ تکلیف رونالدو برابر پرسپولیس تعیین شد ، قلم قرمز روی نام ستاره نامدار

آیمریک لاپورت، الکس تلس، مارسلو بروزوویچ، اوتاویو، اندرسون تالیسکا، سادیو مانه و کریستیانو رونالدو 7 بازیکنی هستند که در کاروان النصر عربستان در سفر به ایران حضور دارند اما احتمالا تالیسکا ستاره نامدار النصر خط خواهد خورد.

28 شهریور 1402

دوره آموزشی ارتقای مهارت مؤلفان آموزشی برگزار می گردد

محمد آرمند، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران ، درباره برگزاری دوره اصول نگارش و انتشار کتاب دانشگاهی گفت: این دوره برای توسعه تالیف کتاب به همت نشر فراعلم و با همکاری انجمن آموزش و پرورش تطبیقی برگزار می گردد. براساس تجربه ای که در سازمان سمت دارم، معمولا...

27 شهریور 1402

فیلم کریستوفر نولان را در ایران روی پرده ببینید

سینماتک خانه هنرمندان ایران خاتمه هفته با نمایش دو فیلم تِنِت و بانی و کلاید میزبان مخاطبان خواهد بود.

26 شهریور 1402

آیا می توانیم یاد بگیریم رویا هایمان را کنترل کنیم؟

هر شب بحثی را انتخاب کنید. فیلمنامه را با قوانین نمایش پردازی بنویسید. شخصیت های کم و بیش محکم بسازید. به دلخواه وارد طرح شده و از آن خارج شوید. تمام این موارد در حالی که خواب می بینید رخ می دهند؛ گویی که بیدار هستید. اتوپیای کنترل رویایمان هرگز تا این میزان...

23 شهریور 1402

این هیولای مرسدس بنز خراب شدنی نیست، عکس

یونیماگ در ابتدا به وسیله بوهرینگر از سال 1948 تا 1951 فراوری شد. زمانی که این خودروساز لوکس فراوری آن را برعهده گرفت، یونیماگ پس از گذشت 75 سال هنوز با قوت به مسیر خود ادامه می دهد.

21 شهریور 1402

چرا باید امروز از خبرها فرار کنیم؟

خودمان شاید حواسمان نباشد اما 24ساعته در 7روز هفته، چنان درگیر خبریم که انگار سردبیر یک سایت پرمخاطبیم و اگر لحظه ای غفلت کنیم، مخاطبانمان را از دست می دهیم.

19 شهریور 1402

ترتیب بازی کردن سری فاینال فانتزی؛ کدام فاینال فانتزی را باید اول بازی کرد؟

این یکی از رایج ترین سؤال هایی است که از جانب بازیکنانی می بینیم که می خواهند قدم به دنیای این فرنچایز محبوب بگذارند و موضوعی که بحثش در فروم های آنلاین همیشه داغ است. اگر از پنج طرفدار این سؤال را بپرسید احتمالاً پنج جواب مختلف دریافت خواهید کرد.

19 شهریور 1402

عکس ، کشف عبادتگاه حیرت انگیز 1200 ساله ، نذورات، بقایای انسانی و مجسمه ها اینجا چه می نمایند؟

باستان شناسان یک پرستشگاه متعلق به سال های 800 تا 1000 پس از میلاد کشف نموده اند که متعلق به فرهنگ کهنِ واری (Wari) است.

17 شهریور 1402

این بقچه پلوی خوشمزه رو همین امروز درست کن!

ته دیگ باب دل همگان است! به هر سبک و مدلی که باشد در دلبری کردن استاد است! تصور نان سرخ شد ه طعم گرفته و خرچ خرچ آن زیر دندان هم دلچسب است!

15 شهریور 1402

رئیس فدراسیون والیبال: نمی خواهیم از آرمان های خود که حضور در جمع برترین تیم های جهان است کوتاه بیاییم

محمدرضا داورزنی: نمی خواهیم از آرمان های خود که حضور در جمع برترین تیم های جهان است کوتاه بیاییم. ژاپن حریف اصلی ما است، اما باید هدف ما این باشد که ایتالیا، لهستان و آمریکا را ببریم و بار ها توانسته ایم این تیم ها را شکست دهیم.

14 شهریور 1402

الزام طبقه بندی مشاغل چه تاثیری روی دستمزد کارگران دارد؟ ، 5900 بنگاه طبقه بندی مشاغل را اجرا نکردند

طبق ماده 49 قانون کار واحدهای بالای 50 نفر باید حتماً طرح طبقه بندی مشاغل را داشته باشند؛ اما طبق آخرین آمار این طرح در 5900 واحد هنوز اجرایی نشده است که اگر عملیاتی گردد قطعاً روی عدالت مزدی اثرگذار خواهد بود.

14 شهریور 1402

رمزگشایی از اسامی انتخابی نیاکان، از فلسفه نام گذاری طبیعت چه می دانید؟

سرزمین وسیع ما در طول تاریخ همیشه با بلایای طبیعی دست و پنجه نرم نموده و به زیست خود ادامه داده است. مردم گوشه و کنار این جغرافیا با توجه به داشته های اقلیم خود می دانستند چطور باید با طبیعت پیرامون شان رفتار نمایند تا زندگی را تاب بیاورند.

13 شهریور 1402

در خانه ماندن؛ شغل تمام وقت جوانان چینی

جالب است که در حال حاضر در میان کاربران امریکایی دوست خانه نشین تبدیل به ترند شده است در حالی که در چین جوانان خانه نشین تر هستند. آیا دنیا به قدری درهم و پیچیده شده که ما مجبور به بازگشت به دورانی هستیم که زندگی خانگی و زندگی کاری یکی بودند؟

11 شهریور 1402

با سرانجام زمان جابجایی کدام بازیکنان بدون تیم ماندند؟

سازمان لیگ زمان جابجایی پیش فصل (تابستانی) لیگ برتر را از تاریخ 20 خرداد تا 8 شهریور 1402 اعلام نموده بود. فرصتی که ساعت 24 شب قبل به سرانجام رسید. با این حال، هنوز تکلیف چند ستاره معین نشده است. بازیکنان در صورتی که تا شب گذشته فسخ قرارداد خود را گرفته باشند،...

9 شهریور 1402
تعداد: (1263)