چرا باید امروز از خبرها فرار کنیم؟

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، خودمان شاید حواسمان نباشد اما 24ساعته در 7روز هفته، چنان درگیر خبریم که انگار سردبیر یک سایت پرمخاطبیم و اگر لحظه ای غفلت کنیم، مخاطبانمان را از دست می دهیم.

چرا باید امروز از خبرها فرار کنیم؟

اما همه می دانیم که از این خبرها نیست. ما در چرخه ای افتاده ایم که بیشترش اعصاب خردی و حسرت و ناراحتی و خشم است و نه فقط هیچ درآمد برایمان ندارد، بلکه کیفیت زندگی مان را هم پایین می آورد. اما چه باور کنیم و چه باور نکنیم، چرخ جهان می چرخد، حتی اگر ما از موبایل و تلویزیونمان هر بحران و فاجعه و تراژدی و رسوایی ای را با جدیت دنبال نکنیم. ما چنان در این چرخه افتاده ایم که اصلا یادمان رفته زندگی قبلا هرگز اینطور نبوده است. با این ایده ها در فکر است که امروز، یعنی یازدهم سپتامبر، روز جهانی بی خبری و خوش خبری نام گرفته است. این ایده، خیلی قدیمی است و در قرن هفدهم، یکی از پادشان انگلیس نخستین بار بار آن را عنوان کرد؛ عنوان دقیق عبارت شاه جیمز این بوده است: بی خبری همان خوش خبری است. عنوان دقیق تر امروز البته این است: روز بی خبری، روز خوش خبری است. اینکه این عنوان دقیقا کجا شکل گرفته، تعیین نیست اما در سال های اخیر که زندگی ما درگیر شبکه های اجتماعی و اپلیکیشین های خبری و کانال ها و گروهای پیغام رسان ها شده، این ایده بیشتر و بیشتر طرفدار پیدا نموده و الان 3سال است که روز جهانی آن، در همین روز 11سپتامبر جشن گرفته می گردد.

این ایده، واقعا مفید است و می توانیم دست کم در این روز، کمی خودمان را از فضای پراسترس جهانی اخبار دور نگه داریم. کار هم کاملا ساده است؛ کافی است به جای فکرکردن به رنگ لباس سلبریتی ها و پست های جدیدشان، و یا کودتاها در گوشه گوشه جهان و اخبار بد محیط زیستی، همین یک امروز را فقط به چیزهای مثبت فکر کنیم و از همه مهم تر، موبایل را کنار بگذاریم. اگر سختمان است که موبایل را کنار بگذاریم، می توانیم دست کم فقط اخبار مثبت را بخوانیم تا روحیه مان بدتر نگردد. خواندن اخبار مثبت و توجه و تمرکز روی آنها، اثر عمیقی روی سلامت روانی ما خواهد داشت. می توانیم از همین امروز آغاز کنیم و هر روز، بخشی از وقتی را که در فضای مجازی هستیم، به این نوع اخبار اختصاص بدهیم. قطعا در ماه های آینده، نتیجه آن را خواهیم دید. ما آنقدر زندگی نمی کنیم که بخواهیم همواره درگیر اخبار منفی باشیم. جهانی بی خبری، خیلی بهتر از جهانی بدخبری است.

منبع: همشهری آنلاین

به "چرا باید امروز از خبرها فرار کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید امروز از خبرها فرار کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید