توجه به فرهنگ و شرایط تاریخی و جغرافیایی افراد در روان کاوی لازم است

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، زهرا قنبری مترجم کتاب روان و فرهنگ نوشته سودیر کاکار که به تازگی از سوی انتشارات ارجمند منتشر شده در گفت وگو با خبرنگاران درباره این اثر شرح داد: چون نویسنده کتاب استاد ما بودند بنابراین به نگاه و نگرش ایشان بابت نوشتن این کتاب واقف بودیم. نویسنده با تأکید براینکه به انواع روان درمانی ها و روانکاوی نگاه مثبتی داشته و دارد و برای هر جامعه ای آن را مفید می داند ولی کوشش نموده نشان دهد که روان تحلیلی که در آمریکا و اروپا به کار بسته می گردد در هند جوابگو نیست و سال ها کوشش خود و همکارانش این بوده که نشان دهند باید این روینمودها بومی گردد و مفاهیم نظری ذکر شده به شکل تقلیدی جوابگو در هند نیست. هدف ما مترجمان نیز تأکید بر این نکته بوده که با خوانش این کتاب در کشورهای اسلامی نیز باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

توجه به فرهنگ و شرایط تاریخی و جغرافیایی افراد در روان کاوی لازم است

او اضافه کرد: بیشترین استفاده از کتاب را متخصصان حوزه روان از جمله، روان درمانگران اعم از روانپزشک و روانشناس، خواهند داشت ولی عموم جامعه نیز احتیاج به فهم مطالب این کتاب دارند که روان درمانی بهتر است به وسیله افرادی انجام گیرد که صرفا نگاهی نظری و تقلیدی نداشته باشند و به تفاوت های فرهنگی و اقلیمی نیز توجه گردد. از سوی دیگر معرفی کتاب و بیان سلیس آن می تواند برای مخاطب یاری کننده باشد.

قنبری گفت: روان درمانی و نظریه های روانکاوی صرفا موضوعاتی شیک و قابل استفاده در اتاق های خصوصی و برای ایجاد فیگور شخصی نیستند بلکه در راستای حفظ و ادامه زندگی ضروری هستند. این نظریات کارکردی درمانی و همگانی دارند و این نکته زمانی به دست می آید که درمان به فرهنگ و شرایط تاریخی و جغرافیایی افراد توجه کافی نموده باشد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "توجه به فرهنگ و شرایط تاریخی و جغرافیایی افراد در روان کاوی لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به فرهنگ و شرایط تاریخی و جغرافیایی افراد در روان کاوی لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید