عکس ، کشف عبادتگاه حیرت انگیز 1200 ساله ، نذورات، بقایای انسانی و مجسمه ها اینجا چه می نمایند؟

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، باستان شناسان یک پرستشگاه متعلق به سال های 800 تا 1000 پس از میلاد کشف نموده اند که متعلق به فرهنگ کهنِ واری (Wari) است.

عکس ، کشف عبادتگاه حیرت انگیز 1200 ساله ، نذورات، بقایای انسانی و مجسمه ها اینجا چه می نمایند؟

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک و به نقل از ساینس الرت، تیمی متشکل از باستان شناسان پرو و ژاپن یک سایت باستان شناسی مربوط به دوره پیش از هیسپانیک در شمال پرو کشف نموده اند که ظاهرا پرستشگاهی با اتاق های دفن، بقایای انسان و هدایای سرامیکی است.

شینیا واتانابه، باستان شناس ژاپنی گفت: ما یک سایت باستان شناسی با قدمتی بین 800 تا 1000 سال پس از میلاد را در منطقه کاجامارکا در 900 کیلومتری شمال لیما کشف نموده ایم. در این محل دو اتاق تدفین با گودال هایی برای قرار دادن مومیایی و نذورات به روح نیاکان پیدا شده است.

هر یک از اتاق های تدفین شامل دو طبقه است و هر دو دارای پنج طاقچه در دیوار هستند و روی این طاقچه ها هدایایی مانند صدف، قطعات سرامیکی و یک ظرف سه پایه با سه تکیه گاه مخروطی واقع شده است.

واتانابه، استاد دانشگاه نانزان ژاپن، گفت: این یک کشف عالی است. مدت ها است که باستان شناسان در پی نشانه هایی از فرهنگ واری (Wari) هستند.

یک بسته حاوی یک ظرف تشریفاتی واری سیاه، دو ساز بادی سرامیکی و دو چفت مسی نیز یافت شد. این پرستشگاه در استان سان میگوئل در کاجامارکا، منطقه ای که در کنار اکوادور، کشف شد.

واتانابه گفت: مردم بسیاری با اصالت چندگانه در اینجا زندگی می کردند. این مکان محلی تشریفاتی برای اجرای آیین های اجدادی بوده است.

جودیت پادیلا، رئیس دفتر فرهنگ کاجامارکا، گفت که این یافته ها به درک سبک زندگی و شیوه های آیینی جوامع باستانی این منطقه یاری می نماید. فرهنگِ واری بین قرن های هفتم و سیزدهم در سرزمینی که پروی امروزی است غالب بود، اما در سال 1100 میلادی، واری ها مغلوب امپراتوری در حال ظهور اینکاها شدند.

بیشتر بخوانید:

  • روبات خدمتکار در یونان باستان! | روبات 2000 ساله برای پذیرایی از مهمان ها

وزارت فرهنگ پرو اظهار داشت که هدف اصلی این تحقیق درک نظام سیاسی-اجتماعی فرهنگ کاجامارکا در سال های 900 تا 1000 سال پس از میلاد و ارتباط آن با فرهنگِ واری است.

منبع: همشهری آنلاین

به "عکس ، کشف عبادتگاه حیرت انگیز 1200 ساله ، نذورات، بقایای انسانی و مجسمه ها اینجا چه می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، کشف عبادتگاه حیرت انگیز 1200 ساله ، نذورات، بقایای انسانی و مجسمه ها اینجا چه می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید