کلیسای سنت میشل، از دیدنی های بروکسل

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، کلیسای سنت میشل بروکسل | The Cathedral of St. Michael

کلیسای سنت میشل بروکسل که به کلیسای سنت میشل و سنت خودولا نیز معروف است، در سال 1225 ایجاد و در قرن 15 تکمیل شد. این کلیسا، نمای بسیار حیرت انگیزی دارد و یکی از مهمترین جاذبه هایی است که در بازدید از بروکسل پیشنهاد می گردد. وقتی به کلیسا می رسید، پلکانی می بینید که بالا رفته و برج های دوقلویی خودنمایی می نمایند. کلیسای سنت میشل بروکسل به سبک گوتیک ساخته شده و در حقیقت یکی از نمونه های خوب این سبک است. خبرنگاران در ادامه این متن به معرفی این کلیسا پرداخته و رویدادهای مهم آن را آورده است. با ما همراه باشید.

کلیسای سنت میشل، از دیدنی های بروکسل

تاریخ کلیسای سنت میشل بروکسل

تاریخ این کلیسا به قرن 9 و یا حتی قبل از آن به قرن 8 برمی گردد، زمانی که در منابع آماده است که اینجا تنها یک کلیسای کوچکی بوده که برای سنت میشل در تپه های تررنبرگ (Treurenberg Hill) ساخته شده بود. با این حال دو قرن بعد، دوک برابانت، لمبرت دوم، کلیسایی به سبک رومی را در این سایت ساخت. در سال 1047، بقایای سنت گودولا از کلیسای سنت گوگریکوس (Gaugericus) در جزیره سنت گری به اینجا منتقل شد و در نتیجه این کلیسا و بعلاوه شهر بروکسل به دو فرد یعنی سنت میشل و سنت گودولا اختصاص یافت.

در اوایل قرن 13، هنری اول، دوک برابانت دستور به بازسازی این کلیسا داد و به آن دو برج استوانه ای اضافه نمود. در سال 1226 جانشین او هنری دوم هم دستور به بازسازی و تکمیل این کلیسا داد. این دوره با ظهور سبک گوتیک همزمان شد و بنابراین تکمیل این کلیسا به سبک گوتیک حدودا 300 سال بعد طول کشید و در نهایت درست قبل از سلطنت امپراطور چارلز پنجم در سال 1519 تکمیل شد.

معماری

کلیسای سنت میشل بروکسل در خارج، به طور کامل از سنگ های معدن گوبرتانج (Gobertange) ساخته شده و برج های حیرت انگیز سبک آن گوتیک 64 متر ارتفاع دارد. پنجره های گل رزی که به سبک معمول فرانسوی بودند با پنجره های سبک گوتیک بزرگ جایگزین شده اند. جایگاه کروه کر به همان سبک گوتیک ساخته شده است و در آن مقبره دوک های برابانت و دوک بزرگ اتریش واقع شده است. افرادی که از کلیسای سنت مایکل و سنت گودولا بازدید نموده اند، آن را به عنوان یکی از برجسته ترین کلیساهای اروپا شناخته و با با شیشه ای رنگارنگ و حس گوتیکی زیبا توصیف می نمایند.

در سمت چپ جایگاه کروه کر، دعاخانه معجزه آسمانی (1534-1539) قرار گرفته است که به سبک گوتیک طلایی ساخته شده است. در حال حاضر، گنجینه کلیسای جامع نیز در این بخش قرار گرفته است. در سمت راست جایگاه کروه کر، دعاخانه بانوی ما از رستگاری (Our Lady of Deliverance) واقع شده که در اواخر دوره گوتیک ساخته و با محرابی از سبک باروک درست شده است. در پشت جایگاه کروه کر، یک دعاخانه باروک نیز وجود دارد که به سنت مری مگدالان معروف است و قدمت آن به سال 1675 برمی گردد.

شبستان کلیسا تمام ویژگی های سبک گوتیک برابانتین را دارد: طاق های چهار قسمتی آن تقریبا بلند هستند و ستون های استوانه ای قطوری که خط مرزی شبستان را در بر می گیرد و سرستون هایی شبیه به برگ های کلم دارند. شبستان، دارای یک منبر به سبک باروک قرن 17 است که به وسیله مجسمه سازی به نام فرنس وربروگن (Hendrik Frans Verbruggen) در سال 1699 ساخته شد. پایه ها نشان دهنده آدم و حوا است که پس از چیدن میوه ممنوعه از باغ عدن اخراج شده اند.

جناحین شمالی و جنوبی کلیسای سنت میشل بروکسل پنجره های شیشه ای رنگی دارند که در سال 1537 ساخته شده اند. در سمت راست بازوی شمالی کلیسا می توانید مجسمه ارزشمندی از مریم مقدس را مشاهده کنید که در قرن 17 ساخته شده است.

بقایای باستان شناسی

درست قبل از جنگ جهانی دوم، در طول تحقیقاتی در خصوص ریل قطار شمال به جنوب، یک وستبائو (Westbau) به سبک رومی کشف شد. وستبائو بنایی است که در بخش غربی کلیساهای رومی ساخته می شد که در قرون وسطی به عنوان پناهگاهی برای مردم شهر باشد. پایه های کامل آن و بعلاوه کلیسای رومی که به دوره ای قبل از ساختمان کنونی گوتیک برمی گردد، در طول کارهای بازسازی در سال های 1983-1989 پیدا شد. با یاری آینه بازدیدنمایندگان می توانند پایه ورودی کلیسای رومی (1047)، وستبائو، Narthex (حیاط خلوت) و پایه های طاق بزرگ را که شبستان را از حیاط جدا می نماید، ببینند.

ردهایی از دیوارهای بیرونی، بازوها و ستون های شبستان و بعلاوه وستبائو و برج هایش در روی زمین با سنگ های نشانه به رنگ روشن معین شده اند که بقیقه سنگ ها خاکستری هستند. پیاده روی کلیسای رومی حدودا 1.70 متر پایین تر از کلیسای گوتیکی است که امروزه شما می توانید آن را مشاهده کنید.

بقای به دست آماده از واستبائو و زیر بنای آن، به طور واضحی نشان می دهد که برج های رومی آن زمان، به شکل گرد بوده اند و بعلاوه زمین آهکی که این کلیسای گوتیک روی آن آماده شده نشان داده می گردد. وجود دو گورستان قرن هفدهم یا هجدهم نشان می دهد که پایه های کلیسای رومی در دوره گوتیک به عنوان محل دفن استفاده شده است.

بازدید از کلیسای سنت میشل بروکسل

ساعات بازدید و قیمت های ورودی

  • کلیسای جامع

دوشنبه تا آدینه ها از ساعت 7 صبح تا 6 بعد از ظهر

شنبه ها از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر (ورود تنها تا 15:30 امکان پذیر است)

یکشنبه ها از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر (ورود تنها تا ساعت 2 عصر امکان پذیر است)

هزینه ورودی: رایگان

  • سایت باستان شناسی

بازدید: هر روز بین ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر.

هزینه ورودی: 1 یورو

  • دخمه رومی

فقط با قرار دیدار قبلی اجازه ورود دارید.

برای تنظیم قرار با ایمیل [email protected] در ارتباط باشید.

هزینه ورودی: 3 یورو

  • خزانه داری

از روزهای دوشنبه تا آدینه ها از ساعت 10 صبح تا 12:30 و از ساعت 2 صبح تا 5 بعدازظهر باز است.

شنبه ها از ساعت 10 صبح تا 3 بعد از ظهر.

یکشنبه از ساعت 2 بعد از ظهر تا 5 بعد از ظهر.

هزینه ورودی:

بزرگسالان: 2 یورو (- 14 سال: رایگان).

مدارس: 10 یورو در هر کلاس مدرسه

گروه ها: 20 یورو (حداقل 10 نفر - حداکثر 30 نفر) - 30 یورو (31 نفر - 50 نفر).

بلیط ترکیبی (سایت باستان شناسی، دخمه و خزانه): 6 یورو

منبع: cathedralisbruxellensis.be

منبع: الی گشت

به "کلیسای سنت میشل، از دیدنی های بروکسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای سنت میشل، از دیدنی های بروکسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید