این بقچه پلوی خوشمزه رو همین امروز درست کن!

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، ته دیگ باب دل همگان است! به هر سبک و مدلی که باشد در دلبری کردن استاد است! تصور نان سرخ شد ه طعم گرفته و خرچ خرچ آن زیر دندان هم دلچسب است!

این بقچه پلوی خوشمزه رو همین امروز درست کن!

به گزارش راهنماتو، بقچه پلو نام یک غذاست. غذایی که با نان یا خمیر یوفکا احاطه شده است و وقتی آن را با کفگیر باز می کنی راز خوشمزگی اش برملا می گردد! این قاطی پلوی خوشمزه منتظر است تا یک وعده ناهار یا شام شما باشد! همت کنید و این بار به جای غذاهای همیشگی و تکراری به خودتان و اهالی خانه این مجذوب کننده را هدیه بدهید!

برای اینکه یک بقچه پلوی خوشمزه بپزید نترسید! کار سختی نیست! مثل همه آشپزی های قبلی است فقط یکم راه و روش آن فرق دارد همین! نه مواد جادویی لازم دارد و نه مهارت خاص! دل بدهید و یاد بگیرید که عطر این غذا همین الان هم صفحه را برداشته است!

مواد لازم:

مدلقیمت
سینه مرغ

یک عدد

هویج بزرگ

4 عدد

پیاز بزرگ

2 عدد

خلال پرتقال شیرین شده

یک پیمانه

کره و روغن

به مقدار لازم

زعفران دم نموده

به قدر سخاوت شما

نمک و فلفل سیاه و پودر سیر

به مقدار لازم

پودر دارچین

به مقدار لازم

زرشک

یک پیمانه

خلال بادام و خلال پسته

نصف پیمانه

عرق هل

دو قاشق غذاخوری

گلاب

دو قاشق غذاخوری

شکر

یک قاشق غذاخوری

لیموترش

نصف یک عدد

برنج

دو پیمانه

برویم در دل کار!

سینه های مرغ را باریک برش بزنید و با نمک و زعفران و فلفل سیاه و پودر سیر مزه دار کنید. یک ساعت در یخچال بگذارید تا مزه ها خوب به خورد هم بروند!

بعد از یک ساعت مرغ ها را با کره و روغن تفت بدهید. حرارت گاز را زیاد کنید تا مرغ آب نیندازد. بعد از ده دقیقه مرغ ها آماده هستند.

پیازها را هم سرخ کنید. مقداری آب به پیازها اضافه کنید تا پیازها نرم بشوند و طعمی کاراملی بگیرند. هویج ها را به صورت خلال باریک برش بزنید. می توانید از رنده درشت هم بهره ببرید. هویج ها را به پیاز اضافه کنید و تفت بدهید. در حین تفت دادن خلال پوست پرتقال و خلال پسته و خلال بادام و زرشک را به آن اضافه کنید. شکری که در دستور دارید به همراه آب لیموترش را داخل ظرف بریزید و خوب هم بزنید. در خاتمه هم عرق هل و گلاب را اضافه کنید. بعد از صرف مدتی حرارت را خاموش کنید.

مقداری از این مخلوط را برای تزیین دور بقچه پلو کنار بگذارید.

در قابلمه آب بریزید و وقتی جوش آمد برنج را که از قبل با آب و نمک خیس نموده اید به آن اضافه کنید. این غذا جزو دسته قاطی پلوها است و برای همین برنج را کمی زنده تر آبکش کنید.

کف قابلمه روغن و کره و کمی زردچوبه بریزید و دیواره های قابلمه را نیز چرب کنید. اینجا مساله حساس کار است! معنی بقچه پلو را حالا خواهید فهمید! با نان لواش یا تافتون یا حتی خمیر یوفکا که برای ته دیگ می خواهید بهره ببرید کل قابلمه و دیواره های آن را هم بپوشانید. باید نان ها همپوشانی خوبی داشته باشند و جایی از ظرف خالی نماند. برنج را داخل آن بریزید و کمی دارچین بپاشید و از مواد مرغی اضافه کنید. لایه به لایه این کار را انجام بدهید تا مواد شما تمام گردد. نان ها را روی پلو جمع کنید و یک بشقاب روی آن بگذارید و در ظرف را ببندید. خوب که دقت کنید نان ها تمام سطح پلو را پوشانده اند و بعد از برگرداندن آن کسی متوجه نمی گردد داخل آن چیست! یک غذای جادویی فریبنده!

شما می توانید از هر قاطی پلوی دیگری هم بهره ببرید. لوبیاپلو، گوشت و قارچ پلو، حتی برنج ساده هم می تواند داخل بقچه قرار بگیرد!

برای کف قابلمه خساست به خرج ندهید و روغن کم نریزید وگرنه ته دیگ مجذوب کنندهی به شما نمی دهد.

برای شیرین کردن خلال پوست پرتقال سه بار آن را در آب جوش بجوشانید و آب را خالی کنید. بعد با کمی شکر تفت بدهید.

منبع: فرارو

به "این بقچه پلوی خوشمزه رو همین امروز درست کن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این بقچه پلوی خوشمزه رو همین امروز درست کن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید