تزیین زرشک پلو با مرغ مجلسی با 60 ایده خلاقانه و خاص

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، زرشک پلو با مرغ یکی از غذاهای مجلسی ما ایرانی هاست که در مجالس مختلف مان از مراسم عروسی گرفته تا نذری این غذا سرو می گردد. بنابراین علاوه بر آموزش طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مهم است که بتوانید تزیین زرشک پلو با مرغ مجلسی را هم با ایده های خاص بدانید. در ادامه بخشی از روش های تزیین زرشک پلو را به سبک های مختلف آنالیز می کنیم اما قبلش ابتدا به صورت خلاصه روش تهیه و پخت زرشک پلوی مجلسی را آنالیز می کنیم.

تزیین زرشک پلو با مرغ مجلسی با 60 ایده خلاقانه و خاص

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی

همان طور که از نام این غذا هم معین است، این غذا ترکیبی از برنج، مرغ، زرشک و البته زعفران است. هر چند برای تهیه آن به پیاز، سیر و حتی هویج و فلفل دلمه ای هم برای گرفتن بوی زهم مرغ احتیاج دارید.

برای آغاز تهیه زرشک پلو باید ابتدا مرغ را آماده کنید. کافی است مرغ را با پیاز طلایی سرخ شده تفت دهید و بعد با ادویه مناسب و البته هویج و فلفل دلمه خرد شده و مقداری آب بگذارید مرغ بپزد. بعد از آن که مرغ پخت باید آن را خوب در روغن تفت دهید تا خوب طلایی گردد و بعد رویش مقداری زعفران آب شده بریزید و بگذارید با آب مرغی که مانده بود کمی دیگر بپزد. بعد از مدت کوتاهی حدود 10 تا 15 دقیقه مرغ شما آماده است. جزییات طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی را در کتاب کاله می توانید مطالعه کنید.

حالا نوبت درست کردن پلوی آن است. برای تهیه پلوی این غذا هم می توانید برنج کته آماده کنید و هم برنج آبکش. بعد از دم کشیدن برنج تان، غذای خوشمزه و مجلسی شما آماده است و نوبت آن رسیده که آن را برای سرو آماده کنید. پس دست به کار شوید و روش هایی تزیین زرشک پلو را در ادامه ببینید. اگر می خواهید فوت و فن طرز تهیه برنج کته و طرز تهیه برنج آبکش را بدانید هم حتما به کتاب کاله سر بزنید.

روش های مختلف تزیین زرشک پلو با مرغ مجلسی

همان طور که روش پخت زرشک پلو فرق دارد، تزیین زرشک پلو هم کاری است کاملا بستگی به سلیقه و البته مکان ارائه و سرو زرشک پلو. اما به طور کلی مثل همه غذاها و خوردنی های دیگر، تزیین زرشک پلو و مرغ را هم می توانید هم با استفاده مخلفات همراه زرشک پلو که رنگ و لعاب خوبی هم دارند انجام دهید هم با یاری گرفتن از ظروف خاص.

تزیین با زرشک و برنج زعفرانی

یکی از رایج ترین روش های تزیین زرشک پلو و مرغ این است که از زرشک و برنج زعفرانی بهره ببرید. برای این کار کافی است زعفران دم نموده را روی بخشی از پلوی زرشک پلو بریزید و هم بزنید تا پلوی شما زعفرانی گردد سپس از آن برای تزیین روی دیس یا بشقاب پلوی تان بهره ببرید. این کار را می توانید کاملا با سلیقه خود انجام دهید و در کنارش زعفرانی که در مقداری کره یا روغن تفت داده اید را هم برای بخش های دیگر ظرف بهره ببرید. فقط دقت داشته باشید که برای تزیین این غذا می توانید با خلال پسته ترکیب رنگ مجذوب کننده تری هم داشته باشید.

استفاده از پلوی قالبی برای تزیین

یکی از کارهای ساده ای که می توانید برای تزیین زرشک پلو خود انجام دهید این است که پلو را به شکل قالبی درآورید. یا پلویی که در قابلمه پخته اید را همراه با ته دیگ به شکل قالبی در ظرف بریزید.

تزیین زرشک پلو با ظروف خاص

استفاده از ظروف خاص مثل انواع سینی مسی یا نقره یا حتی ظروف همسان و یک رنگ در کنار هم و ایجاد یک ترکیب مجذوب کننده با آن ها هم یک روش خاص برای تزیین زرشک پلو است.

اما سوای تمام روش هایی که برای تزیین گفتیم می توانید از ترکیب همه روش های بالا بهره ببرید تا تزیینی خاص تر داشته باشید. در ادامه نمونه تصاویری از هنر تزیین زرشک پلو را که ما از سایت های مختلف برای ایده گرفتن آماده نموده ایم، می بینید.

منبع: کتاب کاله

به "تزیین زرشک پلو با مرغ مجلسی با 60 ایده خلاقانه و خاص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزیین زرشک پلو با مرغ مجلسی با 60 ایده خلاقانه و خاص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید