ترتیب بازی کردن سری فاینال فانتزی؛ کدام فاینال فانتزی را باید اول بازی کرد؟

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، این یکی از رایج ترین سؤال هایی است که از جانب بازیکنانی می بینیم که می خواهند قدم به دنیای این فرنچایز محبوب بگذارند و موضوعی که بحثش در فروم های آنلاین همیشه داغ است. اگر از پنج طرفدار این سؤال را بپرسید احتمالاً پنج جواب مختلف دریافت خواهید کرد.

ترتیب بازی کردن سری فاینال فانتزی؛ کدام فاینال فانتزی را باید اول بازی کرد؟

جواب درست اما این است که با هر کدام می خواهید شروع کنید. تقریباً تمامی بازی ها در سری عناوین ماجراجویی مستقل با دنیا، شخصیت ها و حتی مکانیک های گیم پلی مختص به خود هستند. در نتیجه هیچ جای درست یا غلطی برای شروع وجود ندارد. هرچند ما می دانیم که این جواب به بازیکنان تازه وارد یاری چندانی نمی نماید خصوصاً با تمامی گزینه های موجود برای آنها و باعرضهٔ مجدد عناوین و سری فاینال فانتزی پیکسل ریمستر. پس در این مقاله ما به تمامی بازی های اصلی فاینال فانتزی می پردازیم و به شما شرح مختصری می دهیم از آنچه که باید از هریک از این ماجراجویی ها انتظار داشته باشید. در این حالت شما می توانید بازی ای که بیشترین جذابیت را برایتان دارد انتخاب کنید و اوقات خوشی را سپری کنید.

فاینال فانتزی پیکسل ریمستر

پلتفرم ها: رایانه شخصی، iOS، اندروید

این بازی شروعگر همه چیز بود و در نسخهٔ پیکسل ریمستر از هر زمان دیگری بهتر است. فاینال فانتزی دنبال نمایندهٔ داستان Warriors of Light است که مأموریت شکست دادن چهار fiend و بازگرداندن کریستال های آلوده شده شان به شرایط اصلی شان را برعهده دارند.

این بازی اولین بازی سری است اما به سرعت بسیاری از عناصری که شکل دهندهٔ فرنچایز می شوند را به بازیکن نشان می دهد: دنیا های وسیع و گسترده، سیستم مبارزه استراتژیک (سیستم مبارزهٔ نوبتی در این بازی)، طراحی های مبتکرانه شخصیت ها و دشمنان و موسیقی زیبا.

نسخهٔ پیکسل ریمستر بازی را با گرافیک فوق العاده چشم نواز دوبعدی و قابلیت های نوی چون نبرد اتوماتیک و ساندترک که دوباره تنظیم شده آپگرید نموده است.

این بازی را اول ازهمه تجربه کنید اگر:

  • می خواهید شاهد سرشروع سری فاینال فانتزی باشید
  • می خواهید یک بازی سنتی نقش آفرینی ژاپنی با نبردهای نوبتی را تجربه کنید
  • می خواهید بازی STRANGER OF PARADISE FINAL FANTASY ORIGIN را انجام دهید چراکه مستقیماً به این بازی متصل است

فاینال فانتزی 2 پیکسل ریمستر

پلتفرم ها: رایانه شخصی، iOS، اندروید

دومین عنوان فاینال فانتزی بر روی چهار قهرمان یتیم شده به وسیله جنگ تمرکز دارد: فیریون، ماریا، گای و لیان. این گروه درگیر منازعه ای میان امپراطوری Palamecia و نیروهای مقاومت شورشی می شوند که سرنوشت دنیا در آن گره خورده است. مبارزه همچنان نوبتی است اما در همین مراحل شروعین فرنچایز، فاینال فانتزی مجموعه ای بود که به ابتکار عمل وفادار بود. در عوض تعبیهٔ بالارفتن لول شخصیت به صورت سنتی، فاینال فانتزی 2 سیستم مهارت نوی را معرفی کرد که در آن مهارت شخصیت ها در استفاده از سلاح ها و قابلیت های دیگر با استفاده هرچه بیشتر از آنها بالاتر می رفت.

نسخهٔ پیکسل ریمستر به گونه ای فراگیر اجازهٔ انجام این بازی کلاسیک نقش آفرینی را می دهد و مانند دیگر پیکسل ریمسترها، طراحی نو دوبعدی بازی در قالب HD بسیار زیباست و ساندترک نیز مانند بازی اول بازتنظیم شده است.

این بازی را اول ازهمه تجربه کنید اگر:

  • پیش ازاین بازی های نقش آفرینی را تجربه نموده اید و در پی چیزی غیرمعمول هستید
  • می خواهید یکی از بازی های آزمایشی تر در سری را تجربه کنید
  • می خواهید سرشروع چوکوبوها را ببینید. این پرندگان دوست داشتنی برای اولین بار در فاینال فانتزی 2 ظاهر می شوند

فاینال فانتزی 3 پیکسل ریمستر

پلتفرم ها: رایانه شخصی، iOS، اندروید

وقتی که تاریکی فرامی رسد و سرزمین از روشنایی بی نصیب می شود، چهار قهرمان جوان به وسیله کریستال ها برگزیده می شوند تا پا در سفری هیجان انگیز و خطرناک در این سرزمین وسیع و خطرناک بگذارند. این عنوان مورد تحسین منتقدان و بازیکنان در سری معرف یک سیستم انعطاف پذیر کار بود که به شخصیت ها اجازه می دهد نقش هایشان را در مبارزات در هر زمانی که مایل بودند عوض نمایند. در این بازی برای اولین احضارهای قدرتمند تعبیه شدند که شامل باهاموت و شیوا نیز می شد.

نسخهٔ پیکسل ریمستر در دسترس قرار گرفته است و شامل جلوه های بصری نو، موسیقی نو و موارد نو دیگر می شود.

این بازی را اول ازهمه تجربه کنید اگر:

  • می خواهید یک بازی نقش آفرینی را تجربه کنید که عمق استراتژیک زیادی دارد
  • از داشتن کنترل گسترده و با جزئیات بر روی شخصیت ها و عملکرد تیم خود لذت می برید
  • در پی یک چالش درست وحسابی هستید. فاینال فانتزی 3 یکی از سخت ترین بازی ها در سری است

فاینال فانتزی 4 پیکسل ریمستر

پلتفرم ها: رایانه شخصی، iOS، اندروید

فاینال فانتزی 4 با در برگرفتن عمیق ترین خط داستانی و دوست داشتنی ترین شخصیت ها تا آن موقع در سری، راه فرنچایز را باری دیگر دچار تحول کرد.

شوالیهٔ تاریکی سِسیل پس از زیرسؤال بردن دستوراتی نگران نماینده از جانب پادشاهش، تنزل درجه می گیرد و به همراه دوستش کین به عنوان پیک به مأموریت اعزام می شود. رویدادهای شوکه نماینده ای که پیروی آن رخ می دهند سسیل و گروهی از قهرمانان را وارد سفری مملو از خیانت، عشق و رستگاری می نماید. در کنار داشتن یکی از قدرتمندترین داستان ها در سری، فاینال فانتزی 4 اولین بازی در فرنچایز بود که حاوی سیستم Active Time Battle بود که در آن عناصر سیستم های نوبتی و هم زمان تلفیق شده بودند تا سیستم مبارزه ای سریع تر اما به طور هم زمان استراتژیک خلق شود.

این بازی یک کلاسیک به یادماندنی است ولی نسخهٔ پیکسل ریمستر به لطف جلوه های بصری نو و قابلیت های نو گیم پلی و موسیقی آن را بهتر از قبل می نماید.

این بازی را اول ازهمه تجربه کنید اگر:

  • به بازی های با داستان قوی علاقه دارید
  • می خواهید تعدادی از برترین شخصیت های سری را دیدار کنید
  • از نبردهای سریع و پویا لذت می برید

فاینال فانتزی 5 پیکسل ریمستر

پلتفرم ها: رایانه شخصی، iOS، اندروید

دنیای فاینال فانتزی 5 بر روی کریستال های عنصری باقدرت زمین، آب، آتش و باد متکی است. این کریستال ها به ارمغان آورندهٔ زندگی و رفاه هستند اما قدرتشان را ازدست داده اند و در آستانهٔ نابودی قرار گرفته اند. چهار شخصیت با دست سرنوشت به یکدیگر ملحق می شوند: بارتز، شاهدخت لنا از قلعهٔ تایکون، ناخدای سارق دریایی فاریس و گالوف مرموز. به همراه هم آنها در پی راهی برای نجات سیاره می گردند.

مانند بازی پیش از خود، فاینال فانتزی 5 شامل سیستم نبرد ATB است اما گزینه ها و احتمالات موجود را با افزودن سیستم کلاس بسیار عمیق و انعطاف پذیر که به شما اجازه می دهد شخصیت هایتان را 26 وظیفهٔ نو شخصی سازی کنید توسعه می دهد.

این بازی را اول ازهمه تجربه کنید اگر:

  • از سیستم های مبارزه با عمق زیاد لذت می برید
  • می خواهید بیشترین گزینه های ممکن برای ساخت تیم خود را داشته باشید
  • می خواهید بخندید. فاینال فانتزی 5 یکی از خنده دارترین بازی های سری است

فاینال فانتزی 6 پیکسل ریمستر

پلتفرم ها: رایانه شخصی، iOS، اندروید (به زودی)

فاینال فانتزی 6 یکی از مشهورترین عناوین در سری فاینال فانتزی و مورد تحسین قرار گرفته به وسیله طرفداران و منتقدان است. این بازی معرف چند ایدهٔ جالب بود از جمله یک داستان با شخصیت های قوی اما بدون پروتاگونیست اصلی بود. هر عضو گروه لحظات خود را برای درخشش خواهند داشت و شما می توانید انتخاب کنید در کنترل کدام شخصیت باشید.

فاینال فانتزی 6 در دنیای قرار گرفته است که جادو در آن ناپدید شده است و بشریت با آغوش باز پذیرای قدرت آهن، باروت، موتورهای بخار و دیگر تکنولوژی ها شده ولی یک نفر هنوز قدرت جادویی در خود دارد: دختر جوانی به نام ترا که به وسیله امپراطوری شرور به اسارت گرفته شده است. یک رویارویی با اِسپر (موجودی باستانی با قدرتی باورنکردنی) ترا را از چنگال امپراطوری می رهاند و زنجیره ای از رویدادها را شروع می نماید که زندگی های بی شماری را تحت قرار می دهد و به عواقب حماسی و ترسناکی منتهی می شود.

البته ناگفته نماند که کفکا در فاینال فانتزی 6 حضور دارد که به وسیله بسیاری به عنوان یکی از برترین شخصیت های شرور تاریخ شناخته می شود.

این بازی را اول ازهمه تجربه کنید اگر:

  • می خواهید با یکی از برترین بازی های سری سفر خود را شروع کنید
  • از بازی هایی که شخصیت های شرور به یادماندنی دارند لذت می برید
  • از غافلگیرشدن خوشتان می آید؛ این بازی به جاهایی می رود که شاید انتظارش را نداشته باشید

فاینال فانتزی 7

پلتفرم ها: نینتندو سوئیچ، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، رایانه شخصی، iOS، اندروید

فاینال فانتزی 7 عرصهٔ گیمینگ را برای همواره دگرگون کرد. این بازی به لطف داستان حماسی اش، شخصیت های افسانه اش و ارائهٔ بی نظیرش الهام بخش بسیاری از طرفداران شد. فاینال فانتزی 7 در طول سال ها از زمان عرضه اش اسپین آف ها، فیلم ها و حتی یک ریمیک کامل تحت نام خود داشته است.

داستان در میدگار شروع می شود شهری که به وسیله کمپانی شینرا کنترل می شود. یک مجتمع تولیدی از نظر اخلاقی سؤال برانگیز که انرژی ماکو را جذب نموده و به سبب آن منابع طبیعی سیاره را نابود می نماید. کلاود عضو سابق نیروهای زبدهٔ شینرا، واحد سولجر در مأموریت بمب گذاری یکی از رآکتورهای شهر به Avalanche ملحق می شود اما در هرج ومرجی که پیش می آید او متوجه چیزی می شود که زندگی اش و دنیا را برای همواره تغییر می دهد. بازی بعلاوه با سکانس های سینمایی و سیستم متریای نوآورانه اش که به شما اجازه می دهد قابلیت ها و جادوهای مختلف را در زره شخصیت ها قرار دهید عرصهٔ بازی های ویدئویی را به لرزه درآورد.

این نسخه هم اکنون بر روی پلتفرم های نامبرده در دسترس قرار گرفته است و حاوی قابلیت های کارآمدی از جمله قابلیت سریع تر کردن زمان، خاموش کردن رویارویی های تصادفی و پر کردن نوار سلامت شخصیت هایتان می شود.

این بازی را اول ازهمه تجربه کنید اگر:

  • در پی ماجراجویی با شخصیت های فراموش نشدنی هستید
  • می خواهید سیستم مبارزه ای قابل درک با عمق زیاد در اختیار داشته باشید
  • می خواهید ببینید این همه سروصدا دربارهٔ بازی برای چیست

فاینال فانتزی 7 ریمیک

پلتفرم ها: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، رایانه شخصی

آخرین بازی در مجموعهٔ بازسازی های انجام شده در فرنچایز شامل بازسازی فاینال فانتزی 7 و شهر به یادماندنی میدگار برای پلتفرم های مدرن است. بازی خط داستانی مشابه بازی اورجینال را تا زمان فرار گروه از شهر دنبال می نماید اما از این فرصت به خوبی استفاده می نماید تا به شخصیت های دوست داشتنی داستانش عمق بیشتری ببخشد و سناریوهای نو و حتی عناصر داستانی نو را به دنیا بازی اضافه کند.

از موارد مهم دیگری که باید به آن اشاره نمود سیستم مبارزهٔ بازی است که اکشن هم زمان را با فرمان های قرار گرفته در یک منو ترکیب می نماید تا ترکیب هیجان انگیزی از سرعت و استراتژی ارائه دهد. به تمام اینها مینی گیم های سرگرم نماینده، مأموریت های جانبی فراوان، مبارزات و چالش های متنوع، گرافیک خیره نماینده و ساندترکی فوق العاده را اضافه کنید و یکی از برترین بازی های موجود در سری را خواهید داشت. بی علت نیست که این بازی در 2020 Game Awards برندهٔ شاخهٔ برترین بازی نقش آفرینی شد.

اگر پلی استیشن 5 یا رایانه دارید می توانید Final Fantasy VII Remake Intergrade و بستهٔ الحاقی FF7R EPISODE INTERmission را بازی کنید. این داستان نو به طور هم زمان با داستان اصلی رخ می دهد و دنبال نمایندهٔ نینجای دوست داشتنی بازی یوفی کیساراگی و مأموریت خطرناک او در میدگار است.

این بازی را اول ازهمه تجربه کنید اگر:

  • در پی داستانی هیجان انگیز با لحظات و شخصیت های به یادماندنی هستید
  • در پی سیستم مبارزهٔ فوق العاده ای هستید که مبارزات هم زمان را با استراتژی فرمان محور ترکیب می نماید
  • در پی جلوه های بصری خیره نماینده در بازی ها هستید

فاینال فانتزی 8

پلتفرم ها: سوئیچ، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، رایانه شخصی، iOS، اندروید

در فاینال فانتزی 8 سرزمین نظامی گالبادیا با جادوگر ادیا متحد شده و در پی فتح دنیا است. در میانهٔ این کشورگشایی ها، اسکوئال لئونهارت و گروهی از نیروهای مزدور Balamb Garden با نام SeeD به مأموریت اعزام می شوند اما دنیای اسکوئال با دیدار با رینوآ دگرگون شده و او شروع به تصور این می نماید که یک سرباز گالبادی به نام لاگونا لوآر است. فاینال فانتزی 8 باری دیگر در ارائه قدمی جلوتر گذاشت و مدل شخصیت هایی با جزئیات بیشتر، سکانس های سینمایی خیره نماینده و یکی از محبوب ترین ساندترک ها در فرنچایز را به بازیکنان عرضه کرد.

بازی بعلاوه در بخش گیم پلی دارای نوآوری هایی نیز بود از جمله اضافه شدن عناصر زندهٔ بیشتر مثل فشاردادن دکمه ها در زمان هایی خاص برای بالابردن مقدار آسیب در نبرد و سیستم استراتژیک Junction که به شما اجازه می دهد توانایی های تیم خود را با جادو تقویت کنید. این بازی بعلاوه دارای بازی ورقی Triple Triad یکی از برترین مینی گیم ها در تاریخ فرنچایز است.

فاینال فانتزی 8 ریمستر نسخهٔ آپدیت شدهٔ بازی با گرافیک تقویت شده و قابلیت های به دردبخوری همانند امکان بالابردن سرعت زمان است.

این بازی را اول ازهمه تجربه کنید اگر:

  • اگر به ژانر عاشقانه علاقه مندید
  • اگر می خواهید یکی از بازی هایی که از نظر سینمایی در فرنچایز خیره نماینده هستند را تجربه کنید
  • به بازی های ورقی علاقه مندید

فاینال فانتزی 9

پلتفرم ها: سوئیچ، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، رایانه شخصی، iOS، اندروید

فاینال فانتزی 9 داستانی حماسی از عشق، جنگ و خیانت است. بازی با نقشه ای دقیق به وسیله زیدان یاغی و Tantalus Theater Troupe برای ربودن شاهدخت گارنت ولیعهد الکساندریا شروع می شود. هرچند این گروه بعداً متوجه می شوند که شاهدخت می خواهد ربوده شود و از قلعه فرار می نماید. مدتی نمی انجامد که گارنت و محافظ شخصی او استاینر به زیدان و دیگر شخصیت ها به نام های وی وی، فریا و کوئینا در سفری خطرناک ملحق می شوند.

در این بازی شاهد بازگشت ریشه های سنتی فانتزی به سری هستیم. علاوه بر این فاینال فانتزی 9 را می توان محبت نامه ای برای سری فاینال فانتزی قلمداد کرد زیرا در آن رفرنس های زیادی وجود دارند که طرفداران قدیمی فرنچایز متوجه آنها خواهند شد و درعین حال تعدادی از عناصر ثابت قدم سری به تازه واردان نیز معرفی می شود.

این بازی را اول ازهمه تجربه کنید اگر:

  • اگر در پی داستان و شخصیت هایی دلگرم نماینده هستید
  • در پی راه ورودی با لطافت به تمامی عناصر شاخص سری می گشت
  • دنیا فانتزی را به دنیا علمی تخیلی ترجیح می دهید

فاینال فانتزی 10 HD ریمستر

پلتفرم ها: سوئیچ، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، رایانه شخصی

فاینال فانتزی 10 روایتگر داستان تیدوس، یک بازیکن بلیتزبال بااستعداد است که به همراه احضار گری جوان به نام یونا در پی راهی برای نجات دنیا از چرخهٔ بی انتهای نابودی به دست Sin می شود.

بازی حاوی نبردهای نوبتی هیجان انگیز است و سیستم پیشرفت شخصیت ها به صورت گوی را معرفی می نماید. در عوض بالارفتن لول شخصیت ها به صورت اتوماتیک در فاینال فانتزی 10 شما به صورت دستی قابلیت ها و توانایی های آنها را با واردکردن گوی ها در یک صفحهٔ بزرگ تقویت می کنید. استفاده از سیستم راحت و سرراست است اما به بازیکنان کنترل بهتری بر روی پیشرفت تیمشان در مقایسه با بازی های قدیمی تر فرنچایز می دهد.

این بازی را اول ازهمه تجربه کنید اگر:

  • اگر می خواهید یکی از محبوب ترین و پیروز ترین بازی های سری را تجربه کنید
  • در پی سیستم نبردی هستید که سریع، نوبتی و تاکتیکی است
  • می خواهید دنبالهٔ بازی FINAL FANTASY X|X-2 را انجام دهید که در نسخهٔ FINAL FANTASY X|X-2 HD Remaster قرار داده شده است

فاینال فانتزی 11

پلتفرم ها: رایانه شخصی

فاینال فانتزی 11 از عناوین پیش از خود کاملاً متفاوت بود. بازی در عوض اینکه یک ماجراجویی تک نفرهٔ حماسی باشد یک بازی نقش آفرینی چندنفرهٔ آنلاین (MMORPG) بود. بااین حال این تفاوت چشمگیر تأثیری در کیفیت آن نداشت. فاینال فانتزی 11 در دنیا وسیع Vanadiel جریان دارد و به بازیکنان اجازه می دهد تیم تشکیل دهند تا با دشمنان مبارزه نمایند، دنیا بازی را زیر پا بگذارند و با به کارگیری روش های مبتکرانه مأموریت های موجود را به انجام برسانند.

این بازی را اول ازهمه تجربه کنید اگر:

  • اگر می خواهید یک MMORPG کلاسیک و سنتی را تجربه کنید
  • اگر در پی دنیای بزرگ برای گشت وگذار و انجام کارهای بی شمار هستید
  • دوستانی دارید که بازی را انجام می دهند و می توانند در انجام مأموریت ها به شما ملحق شوند

فاینال فانتزی 12 عصر زودیاک

پلتفرم ها: سوئیچ، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، رایانه شخصی

دنیا Ivalice در جنگ است. پادشاهی کوچک Dalmasca به وسیله امپراطوری Archadian فتح شده و شاهدخت اَش را تنها وارث تاج وتخت نموده است. در همین حین، وان یتیم رؤیای پرواز آزادانه در آسمان را در سر می پروراند. این دو به همراه دوستان خود، سارقان دریایی و جنگجویان به یکدیگر ملحق می شوند تا نیروی مقاومتی را شکل دهند و در پی راهی برای بازگرداندن Dalmasca به قدرت بگردند و شاید حتی دنیا را نجات دهند. بزرگ ترین نوآوری فاینال فانتزی 12 در سیستم مورد تحسین Gambit بود که به بازیکنان اجازه می داد رفتارهای افراد تیم را تا حد زیادی تنظیم نمایند که به موجب آن به آنها امکان انجام اعمال اتوماتیک را در نبردها می داد.

این بازی را اول ازهمه تجربه کنید اگر:

  • اگر می خواهید دنیا فانتزی بازی مورد انتخابتان وسیع و مملو از دسیسه های سیاسی و سارقان دریایی باشد
  • اگر می خواهید هوش مصنوعی تیمتان را کنترل و بر روی آن آزمایش کنید
  • در پی دنیای روان بدون جدایی بین گشت وگذار و نبرد هستید

فاینال فانتزی 13

پلتفرم ها: رایانه شخصی، ایکس باکس وان

بحرانی روبه افزایش دنیا معلق Cocoon را به غرق شدن در هرج ومرج تهدید می نماید. موجودی خطرناک و قدرتمند به نام FalCie کشف شده و در نتیجهٔ آن گروهی از افراد ناشناس بی خبر از همه چیز به عنوان دشمنان دولت اعلام شده اند. جمعیت وحشت زده در پی ریختن خون این افراد است و ارتش مشتاقانه سعی دارد خواستهٔ مردم را به تحقق برساند. این گروهی راهی جز فرار ندارند اما آیا قادر خواهند بود از سرنوشتی که برایشان رقم خورده بگریزند؟

یکی از نقاط قوت فاینال فانتزی 13 سیستم paradigm است، نبردهای سریع و استراتژیک که در آن شخصیت ها باید نقششان را با تغییر شرایط نبرد فوراً عوض نمایند. این بازی بعلاوه معرف شخصیت هایی چون لایتنینگ بود و دو دنبالهٔ مستقیم دیگر برای آن ساخته شد.

این بازی را اول ازهمه تجربه کنید اگر:

  • اگر در پی یک بازی نقش آفرینی بیشتر راهنمایی شده به نسبت دیگر بازی های فرنچایز هستید
  • دوست دارید بازی هایتان گروهی از شخصیت ها را دارا باشند
  • سیستم مبارزه را می پسندید که استراتژیک است و شما را مجبور می نماید هر لحظه با آن وفق پیدا کنید

فاینال فانتزی 14 آنلاین

پلتفرم ها: رایانه شخصی، مک، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4

فاینال فانتزی 14 یک MMORPG است که در دنیا Eorzea جریان دارد. قلمرویی که مورد استقبال خدایان قرار گرفته و به وسیله قهرمانان بنا شده است. این بازی تمام چیزهایی که از یک عنوان فاینال فانتزی می خواهید را در بر می گیرد: خط داستانی باظرافت و گیرا، گرافیک فوق العاده و سیستم کار عمیقی که به شما اجازه می دهد وظایف را هرطور مایلید تغییر دهید. این بازی بعلاوه یکی از خون گرم ترین جوامع MMO برای تازه واردان را دارد. فاینال فانتزی 14 بازیکنان را به آرامی وارد ماجراجویی خود می نماید و دارای یک سیستم استادی است که به بازیکنان یاری می نماید جواب سؤال های خود را پیدا نمایند و با تعامل با بازیکنان کارکشته به اطلاعات موردنیاز دست یابند.

بهتر از همه، این بازی هنوز هم در حال توسعه است. آخرین بستهٔ الحاقی بازی FINAL FANTASY XIV: Endwalker نام دارد که محتویات بیشتری به بازی اضافه نموده از جمله نواحی نو و خطوط داستانی نو.

این بازی را اول ازهمه تجربه کنید اگر:

  • اگر در پی بازی فاینال فانتزی هستید که می توانید با دیگران آن را تجربه کنید
  • خواستار یک دنیا بزرگ هستید که دارای صدها ساعت محتویات است
  • می خواهید عضو یکی از حمایت نماینده ترین جوامع عرصه بازی های ویدئویی باشید

فاینال فانتزی 15

پلتفرم ها: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، رایانه شخصی، سوئیچ، iOS، اندروید

پس از سال ها درگیری و مبارزه، ملت های لوسیس و نیفلهایم به ترک مخاصمه دست می یابند. به عنوان سمبلی از صلح، ناکتیس ولیعهد لوسیس با بانو لونافرایا از تِنِبره ازدواج خواهد نمود. او به همراه دوستانش و بادی گاردهایش، گلادیولوس، ایگنیس و پرامپتو راهی سفری می شود تا خود را به عروسش برساند اما این گروه از خطراتی که بر سر راهشان قرار گرفته است بی خبرند.

فاینال فانتزی 15 با این پیغام شروع می شود: فاینال فانتزی ای برای طرفداران و تازه واردان

این بازی ارائه دهندهٔ دنیای بزرگ و پر شده از مأموریت های جانبی، هیولاهای خطرناک برای شکار و اسراری برای کشف است و برای اولین در یک عنوان اصلی فاینال فانتزی شاهد سیستم مبارزهٔ اکشن محور هستیم. پس می شود گفت از این لحاظ فاینال فانتزی 15 یک فاینال فانتزی غیرمعمول است اما هستهٔ مرکزی بازی با شخصیت های فوق العاده، داستانی گیرا و نبردهای هیجان انگیز خودنمایی می نماید.

این بازی را اول ازهمه تجربه کنید اگر:

  • اگر در پی سیستم مبارزه ای هستید که در عوض فرمان محور بودن اکشن محور است
  • می خواهید دنیا بازی مملو از مأموریت های جانبی و هیولاهای مختلف برای شکار باشد
  • عاشق غذا هستید؛ غذاها در این بازی واقعاً حرفی برای گفتن نمی گذارند

فاینال فانتزی 16

پلتفرم ها: پلی استیشن 5

آخرین بازی در سری اصلی فاینال فانتزی که در والیستیا جریان دارد. سرزمینی که در آن عدهٔ معدودی قادرند میزبان موجودات قدرتمند و مخربی به نام آیکان ها شوند. این افراد به نام Dominant شناخته می شوند و مورد پرستش و رعب عموم قرار می گیرند. شما در نقش کلایو راسفیلد قرار می گیرد نخستین فرزند پسر آرشی دوک رُزاریا و محافظ برادر کوچک ترش جاشوا که Dominant ققنوس است. اما وقتی تراژدی به سراغ خانواده اش می آید، کلایو قدم در مسیر انتقام می گذارد مسیری که عواقب بنیادی برای دنیا در پی دارد.

فاینال فانتزی 16 یک دنبالهٔ سریع، روان و هیجان انگیز در فرنچایز است که بر روی مبارزهٔ اکشن محور تمرکز دارد. کلایو قادر است قدرت آیکان ها را فرابخواند و قابلیت های شگفت انگیز فراوانی را بر روی دشمنان اجرا کند از سوزاندن دشمنان گرفته تا له کردن آنها زیر دستانی از سنگ. او بعلاوه می تواند دستوراتی به سگ شکاری وفادارش تورگال بدهد. به موارد فوق، جاخالی دادن، ضد حمله و دفع حمله و دیگر قابلیت ها را اضافه کنید و با یک سیستم مبارزه پویا و لذت بخش طرف هستید که لحظات به یادماندنی را برایتان رقم خواهد زد. علاوه بر این باید به نبرد میان آیکان ها اشاره نمود. این مبارزات گسترده میان موجودات غول آسا را می شود خلاقانه ترین و از نظر بصری شگفت انگیزترین در کل سری قلمداد کرد. بهتر از هر چیز شما تنها شاهد این مبارزات نخواهید بود بلکه آنها را بازی خواهید کرد.

این بازی را اول ازهمه تجربه کنید اگر:

  • اگر در پی داستانی بزرگسال هستید که جلوی خودش را نمی گیرد
  • از بازی هایی با مبارزهٔ پر سرعت، پرزرق وبرق و قدرتی لذت می برید
  • می خواهید شاهد تعدادی از حیرت انگیزترین لحظات تماشایی در سری باشید و کنترل آنها را به دست بگیرید

منبع: Square Enix Games

منبع: دیجیکالا مگ

به "ترتیب بازی کردن سری فاینال فانتزی؛ کدام فاینال فانتزی را باید اول بازی کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترتیب بازی کردن سری فاینال فانتزی؛ کدام فاینال فانتزی را باید اول بازی کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید