از بازی سال 2021 تا ده سالگی اسکایریم؛ بهترین های بازی های ویدیویی

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، اگر فرصت مطالعه اخبار و مقالات مهم صنعت بازی و بازی سازی را ندارید، می توانید مجموعه ای از مهم ترین اخبار و بهترین مقاله ها و ویدیوهای بازی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب بهترین های بازی های ویدیویی، هر دوشنبه 10 مقاله و ویدیوی مجذوب کننده و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از بازی سال 2021 تا ده سالگی اسکایریم؛ بهترین های بازی های ویدیویی

برندگان گیم اواردز 2021 اعلام شد؛ It Takes Two بهترین بازی سال

مراسم گیم اواردز 2021 طبق برنامه امروز صبح برگزار گشت؛ مراسمی که سه ساعت و نیم تبلیغ های مختلف به مخاطبان و بیننده های خود نشان داد و میان این تبلیغ ها، یکی دو جایزه هم به بازی سازان داده شد. بازی It Takes Two هم توانست با دریافت سه جایزه که یکی از آن ها بهترین بازی سال بود پرافتخارترین بازی سال از سوی داوران گیم اواردز شود. جوایز مختلف و متعددی به بازی ها اعطا شدند و از بین برندگان، هر دو بازی It Takes Two و Forza Horizon 5 با دریافت سه جایزه، بیشترین تعداد جوایز را داشتند. بازی It Takes Two در بخش های بهترین بازی خانوادگی، بهترین بازی چند نفره و بهترین بازی سال برنده جایزه شد. بازی Forza Horizon 5 هم در بخش های بهترین بازی ورزشی یا رانندگی، بهترین طراحی صدا و دسترس پذیرترین بازی جایزه دریافت کرد.

تحلیلی بر روایت Nier Automata؛ تفاوتی که انسانیت ایجاد می کند

بازی نیر رپلیکنت (Nier Replicant) خود را در ردای یک اثر ویژه با المان های نقش آفرینی به تصویر می کشد اما به همان اندازه تفکر و اندیشه ای را درباره وضع بشر روایت می کند؛ تفکری که به معنای زنده بودن، یافتن هدف زندگی و تحمل رنج و ادامه دادن زندگی می پردازد. در آستانه انقراض بشر، هر شخصیت در بازی نیر در تلاش و کشمکشی با خود و جهان سعی دارد تا نوعی از معنا را در انتها جهان پیدا کند. نیر (شخصیت اصلی بازی نیر رپلیکنت) خود را وقف مراقبت و درمان خواهر کوچک ترش یونا می کند، کاینه (Kainé) پس از سرگذشت اندوهناک و دشوارش خود را وقف نیر کرده است و حتی خود را شمشیر او خطاب می کند.

چگونه ممکن است در جهانی یک بازی ویدیویی غرق شویم؟

شرط می بندم اگر نقد بازی های پرطرفدار و پرهزینه را خوانده/دیده باشید، متوجه واژه ای شده باشید که منتقدها به وفور آن را تکرار می کنند. این واژه ایمرسیو (Immersive) یا غوطه ورکننده است. سایبرپانک 2077، لست آو آس (Last of Us)، رد دد ریدمپشن (Red Dead Redemption) و… همه بازی هایی هستند که با واژه غوطه ورکننده توصیف شده اند. مهم نیست در حال نگاه کردن به کدام سایت هستید یا دارید با چه کسی حرف می زنید. بالاخره یک نفر پیدا می شود که توضیح دهد بازی محبوبش چقدر غوطه ورکننده است؛ از بایوشاک (Bioshock) گرفته تا بابزی سه بعدی (Bubsy 3D)! این مسئله مشکل زاست. چون با این که ما گیمرها علاقه داریم بازی ها را با لفظ غوطه ورکننده توصیف کنیم، ولی نمی توانیم سر این که غوطه ورکننده دقیقا به چه معناست به توافق برسیم. غیر از این، این واژه برای اشاره به پدیده ای که می خواهیم توصیف کنیم بسیار بد است.

ایکس باکس چگونه صنعت بازی های ویدیویی را برای همیشه تغییر داد

اواخر سال 1998، سیموس بلکلی داشت با هواپیما به خانه بازمی گشت و در پی راهی برای گذراندن وقت با لپ تاپ تازه خود بود. در راستا پرواز، بلکلی یک نامه به رییس خود نوشت و پیشنهاد ساخت یک کنسول بازی را داد. انگیزه او چه بود؟ یک تبلیغ از کنسول تازه پلی استیشن 2 که ادعا می کرد دومین کنسول خانگی سونی چنان قدرتمند خواهد بود که حکم یک کامپیوتر شخصی در اتاق پذیرایی را دارد. حال بلکلی که بیشتر وقت خود را صرف پردازنده های گرافیکی و قابلیت های این بخش در ویندوز می کرد، ادعای سونی را دروغین و مضحک می دانست. در حالی که او قبول داشت کنسول پلی استیشن 2 می تواند پیشرفت چشم گیری نسبت به تمام کنسول های برای پیشین باشد، اما معتقد بود سخت افزار آن نسبت به کارت گرافیک کامپیوترهای شخصی (PC) که در همان بازه زمانی وارد بازار می شدند قابل مقایسه نبود.

نقدها و نمرات بازی Halo Infinite منتشر شد؛ بازگشت به دوران شکوه

سری بازی هیلو به عنوان بزرگ ترین نماد ایکس باکس اهمیت زیادی برای مایکروسافت و البته گیمرها دارد. پس از اینکه در این چند بازی اخیر هیلو استودیو 343 اینداستریز نتوانسته بود موفقیت های قسمت های اولیه این سری را که از طریق استودیو بانجی ساخته شده بود، تکرار کند، به نظر می رسد این بار آن ها بالاخره با بازی هیلو اینفینیت (Halo Infinite) توانسته اند اثری درخور و شایسته نام سری بازی هیلو تحویل مخاطبان پرشور این سری بدهند. اهمیت درخشش هیلو اینفینیت به این خاطر بیشتر می شود که سال گذشته با نمایش جنجال برانگیزی که از این اثر منتشر شد، بسیاری از طرفداران سری نگران شرایط بازی شده بودند و حتی در فضای مجازی شوخی های زیادی با نمایش این بازی انجام شد. اکنون به ما ثابت شده که تأخیر یک ساله بازی به سازندگان این فرصت را داده تا بازی هیلو اینفینیت را در بهترین شرایط عرضه کنند. میانگین امتیازات بازی در اپن کریتیک 86 و در متاکریتیک هم 86 است.

شرایط کامل استودیوهای پلی استیشن؛ ساخت شاهکار به تنهایی ممکن نیست

استودیوهای پلی استیشن به دلیل عرضه پلی استیشن 5 سال شلوغی را پشت سر گذاشتند. در این سال استودیوهای مختلف سونی عناوین بسیاری خوبی را عرضه کردند. از عناوین تازه گرفته تا بازسازی بازی های قدیمی همگی کیفیت بسیار بالایی داشتند. حال بیایید تا نگاهی به استودیوهای فرست پارتی (First Party) سونی بی اندازیم. قبل از اینکه شروع کنیم باید درباره نکاتی صحبت کنیم. اول اینکه تمرکز ما روی استودیوهای فرست پارتی (استودیویی که متعلق به خود سونی هستند) است. پس ما درباره استودیوهای ترد پارتی (Third Party)، یعنی شرکت های ثالث که طی قرارداد بازی های انحصاری برای پلی استیشن می سازند صحبت نخواهیم کرد. در این مدت استودیوهای بسیاری از طریق سونی خریداری شدند و این لیست احتمال دارد که در آینده هم تغییر کند.

چرا وقایع بازی SOMA بیشتر واقعیت است تا خیال؟

بازی ترسناک SOMA اثر استودیوی بازی سازی فریکشنال گیمز (Frictional Games)، در سال 2015 منتشر شد. بازی فارغ از حس ترس و المان هایی که از ژانر علمی تخیلی در خود گنجانده بود، توانست با داستان و روایتی مجذوب کننده و درگیرکننده نام خود را بر سر زبان ها بیندازد. داستانی که شاید در آینده نه چندان دور به واقعیت بپیوندد. در این بازی فناوری های آینده نگرانه ای مانند یک دستگاه اسکن مغز به انسان اجازه می دهند تا نسخه هایی دیجیتالی از حافظه، شخصیت و آگاهی فرد ایجاد کنند که می توانند در بدن هایی رباتیک یا جهان های مجازی آپلود شود. می توان تصور کرد که این فناوری اسکن مغز در بازی می تواند برای بازیابی اطلاعات ذخیره شده در مغز منجمد آینتس استفاده شود و سپس این اطلاعات را در یک رسانه یا دستگاه تازه آپلود کند و به آینتس اجازه دهد تا یک بار دیگر زندگی کند. با این حال، فناوری های ارائه شده در SOMA چقدر کاربردی هستند؟ آیا چنین فناوری هایی می تواند به واقعیت تبدیل شود و زندگی افرادی مانند کودک تایلندی داستان ما را تحت تأثیر قرار دهد؟ برای یافتن پاسخ همراه ما باشید.

روایت متای بایوشاک؛ بایوشاک چه چیزی درباره بازی کردن می آموزد؟

اندرو رایان (Andrew Ryan)، شرور اصلی بایوشاک (Bioshock)، با بیان این جملات خطاب به جک (Jack)، شخصیت اصلی، سؤالی نزد او مطرح می کند: آیا او یک مرد است یا یک برده؟ جواب دادن به این سوال برای جک سخت است، چون او به طور مصنوعی ساخته شده و از لحاظ روان شناسی شرطی شده تا هرآن چه که از او درخواست می شود انجام دهد؛ البته به شرط این که پس از بیان درخواست از جمله شرطی ساز لطف می کنی؟ (Would you kindly) استفاده شود. سخنرانی فراموش نشدنی رایان و لحظات آخر زندگی اش حقیقت درباره هویت جک را برای اولین بار برملا می کند. در خط روایی بایوشاک، این لحظه تکان دهنده است. هم زمان با این خط روایی، خط روایی دیگری هم در جریان است؛ خط روایی تعامل بازیکن با بازی. این خط روایی اضافه با عنوان روایت متا (Meta Narrative) شناخته می شود.

جهانشناسی بلادبورن (قسمت اول): شکار خون رنگ پریده

هیدتاکا میازاکی، خالق نابغه فرنچایز سولز، در فقر و تنگدستی در شهر شیزوئوکا بزرگ شد. وی که توانایی مالی خریداری هیچ نوع ابزار و وسیله سرگرمی را نداشت، بخش اعظم دوران کودکی خود را صرف خواندن کتاب هایی کرد که در کتابخانه محله اش پیدا می شد. او شیفته داستان های تخیلی غربی شده بود اما تسلطش بر زبان انگلیسی آن قدر خوب نبود که معانی همه واژه ها را درک کند. او داستانی را دوباره و چندباره می خواند و می دید که نیمی از آن را متوجه نمی شود در نتیجه کلماتی را که معنی آنها را می دانست به هم متصل می کرد و با پرکردن جاهای خالی، داستانی ساخته خودش خلق می کرد که متشکل شده از قطعات پازل داستانی بود که آن را مطالعه کرده بود.

اسکایریم چگونه بازی های نقش آفرینی را برای همیشه تغییر داد؟

10 سال پیش کمپانی بتسدا پنجمین نسخه از سری نقش آفرینی و محبوب الدر اسکرولز را با نام اسکایریم منتشر کرد. اثری که با تحسین جهانی منتقدان و بازیکنان به موفقیت بزرگی دست پیدا کرد. بازی با ارائه جهانی فانتزی و بزرگ، مراحل سرگرم کننده و از همه مهم تر المان های مجذوب کننده نقش آفرینی، بازیکنان زیادی را درگیر خود کرده بود. اسکایریم یک پدیده بود و همچنان در بین بازی های نقش آفرینی تاریخ می درخشد. به تازگی بتسدا به بهانه ده سالگی این اثر، نسخه تازهی از آن را با نام Anniversary Edition برای کنسول های نسل هشتم و نهمی ایکس باکس، پلی استیشن و رایانه های شخصی منتشر کرده که طبق گفته این کمپانی، بهبودیافته ترین نسخه بازی تا به امروز است. به همین مناسبت در این مقاله قصد داریم نگاهی به بخش های مختلف بازی انداخته و به این سؤال پاسخ دهیم که آیا اسکایریم یک بازی نقش آفرینی عالی است؟

منبع: دیجیکالا مگ

به "از بازی سال 2021 تا ده سالگی اسکایریم؛ بهترین های بازی های ویدیویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بازی سال 2021 تا ده سالگی اسکایریم؛ بهترین های بازی های ویدیویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید