هوش مصنوعی

ترتیب بازی کردن سری فاینال فانتزی؛ کدام فاینال فانتزی را باید اول بازی کرد؟

این یکی از رایج ترین سؤال هایی است که از جانب بازیکنانی می بینیم که می خواهند قدم به دنیای این فرنچایز محبوب بگذارند و موضوعی که بحثش در فروم های آنلاین همیشه داغ است. اگر از پنج طرفدار این سؤال را بپرسید احتمالاً پنج جواب مختلف دریافت خواهید کرد.

19 شهریور 1402

یونسکو: استفاده از تلفن هوشمند در مدارس ممنوع گردد

گزارش تازه سازمان ملل توصیه نموده است که برای مقابله با ایجاد اختلال در کلاس درس، بهبود یادگیری و یاری به محافظت از بچه ها در برابر آزار و اذیت سایبری، استفاده از تلفن های هوشمند در مدارس ممنوع شوند.

5 مرداد 1402

کنگره پژوهشی و فناوری دانشجویان علوم پزشکی شهریور برگزار می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت بهداشت، دکتر نیما رضایی در نشست معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی گفت: بیست و چهارمین کنگره ملی و دهمین کنگره بین المللی سالیانه پژوهشی و فناوری دانشجویان علوم پزشکی با موضوع تله مدیسین و فناوری اطلاعات،...

15 تیر 1402

ادعای ترسناک مدیرعامل OpenAI: هوش مصنوعی ChatGPT بسیاری از مشاغل را نابود می نماید

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، در مصاحبه جدیدی اعتراف کرد که از مدل هوش مصنوعی ChatGPT کمی می ترسد. او بعلاوه گفت که هوش مصنوعی در آینده مشاغل بسیار زیادی را نابود خواهد نمود؛ هرچند این روند می تواند فرصت های بسیار بهتری را ایجاد کند.

28 اسفند 1401

هوش مصنوعی به یاری کم بینایان آمد!

دیجیاتو نوشت: پروژه Be My Eyes که به افراد نابینا و کم بینا یاری می نماید، با GPT-4 از یک داوطلب مجازی هوش مصنوعی پشتیبانی خواهد نمود.

24 اسفند 1401

این بازی را هوش مصنوعی ساخته است!

زومیت نوشت: بعضی افراد خلاق از چت بات ChatGPT برای ساخت بازی های نو استفاده می نمایند و ظاهراً توانایی این هوش مصنوعی در ساخت بازی بسیار شگفت انگیز است.

22 اسفند 1401

ساخت زیست رایانه تقویت شده با سلول های مغز انسان

پژوهشگران آمریکایی می گویند در یک دهه آینده، ساخت زیست رایانه تقویت شده با سلول های مغز انسان به واقعیت می پیوندد.

12 اسفند 1401

مارمولک رباتیک کاوشگر مریخی می گردد

محققان دانشگاه هوانوردی و فضانوردی نانجینگ (Nanjing) به تازگی یک ربات چهار پای نو با الهام از مارمولک ها ساخته اند که می تواند به کاوش در سطح سیاره سرخ یاری کند. ربات آن ها که در مجله Biomimetics MDPI معرفی شده است، ساختار بدنی انعطاف پذیری دارد و می تواند حرکات...

18 بهمن 1401

آیا انتها کار گوگل نزدیک است؟ ، خالق جیمیل: چت بات ChatGPT طی دو سال آینده می تواند کسب وکار گوگل را نابود کند

دیجیاتو: ChatGPT می تواند طی یک تا دو سال آینده به تهدید جدی برای موتور جستجوی گوگل و اصلی ترین منبع عایدی این شرکت تبدیل گردد.

15 بهمن 1401

فناوری شگفت انگیز؛ پوست هوشمندی که حرکات را به کامپیوتر منتقل می کند!

این فناوری اولین نمونه عملی از پوست های هوشمند است که در شکلی نازک و با عملکردی ارائه می شود که تقریباً برای همه کاربران تطبیق پذیر است. همچنین این فناوری رویکرد ساده تری را از نظر نرم افزاری در پیش گرفته و اجازه می دهد تا فراگیری سریع تری داشته باشد....

20 دی 1401

اپلیکیشن هوشمند تشخیص پارکینسون طراحی شد ، از آزمون ضربه تا آنالیز حافظه

گزوهی از پژوهشگران سوئیسی نوعی اپلیکیشن هوشمند برای تشخیص و درمان بیماری پارکینسون طراحی نموده اند. این اپلیکیشن هوشمند از 4 برنامه آزمایشی پشتیبانی می نماید.

10 دی 1401

گوشی گلکسی S21 FE 5G معرفی گردید ، از اندروید 12 تا تراشه اسنپدراگون 888

درست طبق برنامه از پیش مشخص شده، سامسونگ برای معرفی گوشی گلکسی S21 FE وارد عمل شده و این همان چیزی است که ما از مدت ها قبل، انتظارش را داشتیم.

4 دی 1401

ربات های چهارچرخ ال جی مسئول نظارت و امنیت شدند

ال جی الکترونیکس یک راهکار مدیریتی مبتنی بر هوش مصنوعی برای هتل ها و استراحتگاه ها را به نمایش گذاشت که از یک ربات چهار چرخ برای نظارت بر امکانات استفاده می نماید.

29 آذر 1401

مهم ترین رویدادهای امروز دنیای IT و تکنولوژی؛ از اخراج جاسوس هواوی در لهستان تا کنترل بازی های دیجیتال با حرکات چشم

انتخاب هر شب اخبار و رویدادهای روز دنیای تکنولوژی و آی تی را گلچین نموده و به صورت خلاصه منتشر می نماید.

28 آذر 1401

تبلت MatePad Pro 12.6 هوآوی، یک همه کاره واقعی

طی سال های اخیر بازار تبلت ها شرایط پر افت و خیزی را تجربه کرد. چند سال طلایی در ابتدای پیدایش و چند سال ناامیدکننده در ادامه راستا. دلیل اصلی این موضوع هم بزرگتر شدن ابعاد گوشی های هوشمند و قدرت گرفتن آنها بود. بیشتر توسعه دهندگان نرم افزار هم دیگر این...

12 خرداد 1401

برج فناوری و نوآوری شماره 2 دانشگاه امیرکبیر افتتاح شد

برج فناوری و نوآوری شماره 2 دانشگاه صنعتی امیرکبیر (ساختمان پرفسور حسابی) با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شد.

27 آذر 1400

کشف و فراوری داروهای تازه با هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، سال گذشته گوگل از استفاده از هوش مصنوعی برای پیش بینی ساختارهای سه بعدی بعضی پروتئین های خاص با هدف حل بعضی مسائل علمی 50 ساله خبر داده بود.

12 آذر 1400

فراوری یک پردازنده قدرتمند برای ابررایانه های هوش مصنوعی

شرکت ان ویدیا تازه ترین پردازنده خود به نام گریس را عرضه نموده که برای ابررایانه های مجهز به هوش مصنوعی فراوری شده است.

15 اردیبهشت 1400

نقش و تأثیر متقابل فضای سایبری در بیماری های پاندمی(کرونا) در واحد تهران شمال

نقش و تأثیر متقابل فضای سایبری در بیماری های پاندمی(کرونا) در طرح پایش آزاد و به دست دانشگاهیان آنالیز می گردد.

9 آبان 1399

ناصر مومنی با آثار جدید فسلفی می آید، از طبع و باور فلسفی تا هایدگر و فن طبابت

ناصر مومنی در گفت وگو با خبرنگاران از نگارش کتابی درباره طبع و باور فلسفی اطلاع داد و اضافه نمود: در این اثر کوشش می ­کنم تا ماهیت فلسفه و خطابه را در فلاسفه­ مختلف نشان دهم. اینهمانی بخشی اساسی از این اثر را به خود اختصاص می ­دهد. امیدوارم کار کتاب تا یکسال...

26 شهریور 1399
تعداد: (22)