این بازی را هوش مصنوعی ساخته است!

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، زومیت نوشت: بعضی افراد خلاق از چت بات ChatGPT برای ساخت بازی های نو استفاده می نمایند و ظاهراً توانایی این هوش مصنوعی در ساخت بازی بسیار شگفت انگیز است.

این بازی را هوش مصنوعی ساخته است!

دنیل تایت، توسعه دهنده نرم افزار 28 ساله ، اخیراً با هوش مصنوعی ChatGPT بازی منحصربه فردی برای هواداران سودوکو ساخته است. تایت درواقع از چت بات OpenAI برای ساخت نسخه معکوس بازی سودوکو بهره گرفته است.

ChatGPT ابتدا فهرستی از پنج بازی ای که قبلاً با آن ها آشنا شده است، تهیه کرد و سپس تایت از این هوش مصنوعی درخواست کرد تا بازی معمایی کاملاً جدیدی را از پایه بسازد.

تایت در گفت وگو با وب سایت بیزنس اینسایدر گفت: وقتی از ChatGPT سؤال کردم آیا می تواند بازی معمایی بسازد یا خیر، در هر مرحله انجام این کار شگفت زده می شدم و سریعاً ایده دیگر به ذهنم می رسید.

تایت از زمان راه اندازی اولیه چت بات ChatGPT در ماه نوامبر، آن را آزمایش نموده است و با محدودیت های آن آشنایی دارد. او می گوید اغلب با پیغام هایی روبرو شده است که نشان می دهد هوش مصنوعی نمی تواند وظایف خاصی را انجام دهد. به هرحال، او پیروز شد در کوشش اخیر خود فقط در مدت 45 ثانیه، بازی جدیدی را با یاری این ابزار بسازد.

تایت بازی خود را با عنوان سودوکوی معکوس توصیف می نماید. شما باید در این بازی به جای اضافه کردن اعداد به خانه های بازی، عددها را از شبکه ای پرشده خط بزنید تا ستون ها و ردیف ها با یکدیگر جمع شوند.

بازی تایت موسم به Sumplete در تاریخ 3 مارس دردسترس عموم نهاده شد و از آن موقع تا به امروز، 50 هزار نفر آن را امتحان نموده اند. این توسعه دهنده هنگام مصاحبه با اینسایدر گفت در آن لحظه، 2,500 نفر هم زمان در حال اجرای بازی سودوکوی معکوس بودند.

طبق اعلام تایت، سودوکو معکوس نمونه مشابه ندارد. چت بات ChatGPT می گوید شبیه ترین بازی به Sumplete با نام Magic Square منتشر شده است. در این بازی، گیمرها باید شبکه مربعی اعداد را مرتب نمایند تا مجموعه هر سطر و ستون و خطوط مورب آن مساوی گردد.

تایت سابقه طراحی بازی های معمای دیگری مثل Mathler را نیز در کارنامه دارد که پس از اشتراک گذاری آن در ردیت، نظر بیش از 10 هزار گیمر را به خود جلب کرد. این توسعه دهنده می گوید قابلیت های ChatGPT آن قدر مجذوب کننده است که هرکسی حتی بدون تجربه قبلی می تواند با استفاده از آن، بازی های مجذوب کنندهی طراحی کند.

تایت میخواهد بازی خود را با ChatGPT به طورکامل رمزنگاری کند تا ببیند این چت بات چه توانایی های دیگری دارد. او ایمیل ها و بازخوردهایی از بازیکنان Sumplete دریافت نموده است و می خواهد از آن ها برای بهبود نسخه بعدی بازی خود بهره ببرد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "این بازی را هوش مصنوعی ساخته است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این بازی را هوش مصنوعی ساخته است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید