ناصر مومنی با آثار جدید فسلفی می آید، از طبع و باور فلسفی تا هایدگر و فن طبابت

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، ناصر مومنی در گفت وگو با خبرنگاران از نگارش کتابی درباره طبع و باور فلسفی اطلاع داد و اضافه نمود: در این اثر کوشش می ­کنم تا ماهیت فلسفه و خطابه را در فلاسفه­ مختلف نشان دهم. اینهمانی بخشی اساسی از این اثر را به خود اختصاص می ­دهد. امیدوارم کار کتاب تا یکسال اینده به انتها برسد.

ناصر مومنی با آثار جدید فسلفی می آید، از طبع و باور فلسفی تا هایدگر و فن طبابت

او با اشاره به فعالیت های خود در زمینه ترجمه هم شرح داد: سوای یکی دو اثری که قبلا منتشر نموده ­ام، ترجمه­ کتابی با عنوان پدیدارشناسی را به خاتمه رساند ه­ ام. کتابی مفصل، سخت و البته خواندنی. نویسنده در این کتاب عمده ترین جریانات پدیدارشناسی (کانت، هوسرل، مرلوپونتی، هایدگر) و ارتباط آن­ها را با هوش مصنوعی، قوای شناختی، رویکرد بوم شناختی و غیره را به تفصیل بیان نموده است. انتشارات پگاه روزگار نو هم اکنون مشغول چاپ اثر است و امیدوارم طی روزهای آینده منتشر گردد.

به گفته مومنی، کتاب مفصل بعدی با عنوان هرمنوتیک پزشکی و پدیدارشناسی سلامت نیز در انتشارت پگاه روزگار نو مشغول ویراستاری نهایی است. این کتاب نوشته فردریک اسونوس است. کسی که با رویکردی هایدگری به سلامت و بیماری و تاریخچه پزشکی و مفاهیم آن پرداخته است. در این کتاب نویسنده کوشش نموده تا با استعانت از مفاهیم هایدگری، سلامت و بیماری را به ویژگی خانه ­گون بودن و نا خانه گون بودن ربط دهد.

او یادآور شد: این کتاب خواندنی به شکلی بسیار مفصل، نشان داده است که هرمنوتیک و پدیدارشناسی، مفاهیم فرونسیس و تخنه­ ارسطویی و البته خوانش گادامر از ارسطو می­ تواند چه کاربردهای فوق العاده­ای در علوم پزشکی داشته باشد.

این مترجم و مولف حوزه فلسفه با اشاره به اینکه کتابی هم با عنوان هایدگر و فن طبابت که مجموعه­ مقالاتی از اسونوس و دیگران است نیز در انتشارات دانشگاه علوم پزشکی ایلام در دست داوری و ارزیابی نهایی است گفت: آخرین کتاب هم که ترجمه­ آن به تازگی تمام شده است کتابی است بسیار مفصل و خواندنی با عنوان در گفت و گو با یونانیان (جلد اول) نوشته راش رییز. این نویسنده با رویکردی تحلیلی- ویتگنشتاینی به گفت و گو با متفکران یونان پرداخته است. این کتاب نیز قرار است در انتشارات شوند منتشر گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "ناصر مومنی با آثار جدید فسلفی می آید، از طبع و باور فلسفی تا هایدگر و فن طبابت" امتیاز دهید

1 کاربر به "ناصر مومنی با آثار جدید فسلفی می آید، از طبع و باور فلسفی تا هایدگر و فن طبابت" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناصر مومنی با آثار جدید فسلفی می آید، از طبع و باور فلسفی تا هایدگر و فن طبابت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید