یک نویسنده ایرانی برنده جایزه بکار شد

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک ، به نقل از خبرگزاری رسمی اردن (پترا)، پژوهشگر ایرانی، یدالله ملایری، نویسنده کتاب الجیران فی شرق المتوسط و پژوهشگر اردنی، عباس عبدالواحد عباس، نویسنده کتاب عبدالوهاب عزام به طور مشترک برنده نخستین دوره جایزه بکار شدند.

یک نویسنده ایرانی برنده جایزه بکار شد

یدالله ملایری دانشیار ادبیات همسنج و نقد رمان عربی و پارسی دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران است که داوری چهلمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را نیز در کارنامه دارد.

نام کتاب الجیران فی شرق المتوسط(همسایه ها در شرق مدیرانه)برگرفته از نام دو رمان همسایه ها اثر رمان نویس برجسته ایرانی، زنده یاد احمد محمود و شرق المتوسط نوشته نویسنده سرشناس عرب عبدالرحمن منیف است. این اثر برگزیده که به آنالیز همسنج رمان های احمد محمود و عبدالرحمن منیف می پردازد از سوی انتشارات سرشناس دار الطلیعه در بیروت چاپ شده است.

یدالله ملایری دو رمان شرق المتوسط و النهایات نوشته عبد الرحمن منیف را با نام های فغان شرق و خاتمه ها به فارسی برگردانده است.

انجمن نویسندگان اردن، سال جاری، نخستین دوره جایزه یوسف بکار برای پژوهش های همسنج شرقی میان زبان های عربی و پارسی و ترکی را برگزار کرد.

در بیانیه انجمن نویسندگان اردن از زبان استاد یوسف بکار، ایران شناس برجسته اردنی آمده این جایزه سالانه خواهد بود و اختصاص مبلغ جایزه از سوی این چهره برجسته فرهنگ اردن و دنیا عرب برخاسته از باور وی به ضرورت برانگیختن پژوهشگران به نوآوری و ابتکاری است که راه بهره گیری از پیوندها و ناهمسانی ها و همسانی های میان تمدن ها و آفرینش های هنری را هموار می نماید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "یک نویسنده ایرانی برنده جایزه بکار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک نویسنده ایرانی برنده جایزه بکار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید