قم قلب تپنده ادبیات کودک و نوجوان است

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در قم، کمال شفیعی عصر سه شنبه در برنامه دورهمی اهالی ادبیات کودک و نوجوان به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان با عنوان آن خاطرات شیرین که در خانه معلم استان قم برگزار گردید، گفت: قم با توجه ظرفیت هایی که دارد می تواند فرصتی خوبی برای ادبیات کودک و نوجوان ایجاد کند.

قم قلب تپنده ادبیات کودک و نوجوان است

وی یادآور شد: همواره وقتی نام قم در ادبیات کودک و نوجوان مطرح می گردد، ظرفیت های فراوان آن به فکر می رسد. به نظرم قم قلب تپنده ادبیات کودک و نوجوان است.

شفیعی توضیح داد: آغوش حوزه هنری برای اینکه فرصت گسترده تری فراهم کند به روی همه باز است. کوشش من و همکارانم در حوزه هنری این است که چراغ ادبیات کودک و نوجوان روشن باشد و امروز خوشحالم که به بهانه ادبیات کودک و نوجوان همدیگر را می بینیم و درک می کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری قم به مناسبت بزرگداشت روز ادبیات کودک و نوجوان برنامه های متنوعی را تدارک دیدیم که می توان به دورهمی ادبی با عنوان کلبه کلمات در قالب گفت وگوی صمیمانه با شاعران و نویسندگان و آشنایی با روند فراوری مجلات اشاره نمود.

وی توضیح داد: یکی از مهم ترین برنامه های این هفته دورهمی شاعران و نویسندگان استان قم و سایر استان ها است که توفیق شد این برنامه را امروز برگزار کنیم و اولین خاطرات نوشتن و شعرخوانی دوستان را با هم بشنویم.

غفاری، اضافه کرد: بحمدالله مجموعه ای در کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان فراهم شده که به صورت تخصصی قرار است در حوزه ادبیات کودک و نوجوان کار گردد.

مدیرکل کانون پرورش فکری قم یادآور شد: پیرو توسعه فعالیت های ادبیات کودک و نوجوان خانه کتاب و ادبیات ایران برنامه ای تحت عنوان قاصدک تدارک دیده است که به آموزش شعر و داستان کودک و نوجوان می پردازد و به صورت متمرکز طی سه روز متوالی در قم اجرا خواهد شد.

در ادامه محمود پوروهاب شاعر و نویسنده کودک و نوجوانف گفت: این روزها صحبت از مرحوم آذر یزدی خیلی می گردد. تا جایی که من اطلاع دارم او از نظر مالی فقیر بود. زمانی یک نفر برای مصاحبه با ایشان به یزد رفت بالاخره توانست با مرحوم آذر یزدی دیدار کند. این فرد تعریف می کرد رفتند بازار انگور خریدند، از مرحوم آذر یزدی سوال کردم انگور برای چه می خواهید، گفت برای ناهار. ما قدر نویسنده هایمان را در زمان حیات نمی دانیم. به قول فردوسی: پس از مرگ بر من نمایند آفرین.

وی بیان نمود: مرحوم آذر یزدی به فردی توصیه نموده بود که اول شغل آبرومندی پیدا کنید و بعد بروید سراغ شاعری و نویسندگی چون این شغل مشکل مالی دارد.

بابک نیک طلب نیز در بخش دیگری از این برنامه، گفت: از سوی دفتر کودک و نوجوان مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری جلساتی را در تهران تحت عنوان بادبادک که به نقد شعر و ادبیات کودک و نوجوان می پردازد، آغاز کردیم و بحمدالله از استان ها به ویژه استان قم استقبال خوبی از این برنامه شد.

وی گفت: باید به خاطر برگزاری نشست امروز تشکر کنم چرا که زحمت زیادی برای این گونه برنامه ها کشیده می گردد. ای کاش این برنامه ها بیشتر گردد و دوستانی که در حوزه ادبیات کودک و نوجوان کار می نمایند با جدیت این نوع برنامه ها را توسعه دهند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "قم قلب تپنده ادبیات کودک و نوجوان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قم قلب تپنده ادبیات کودک و نوجوان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید