پارک ژوراسیک تهران ، سفری به دنیای دایناسورها

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، پارک ژوراسیک تهران، مکانی دیدنی در این شهر است که لحظاتی به یادماندنی را برای شما و عزیزانتان رقم می زند. این پارک که تفاوتی اساسی با دیگر پارک های این شهر دارد، شما را سوار بر قطار زمان می نماید و جایی در حوالی 6 میلیون سال پیش می برد. روزگاری که در آن موجودات غول پیکر و بزرگ الجثه ای همانند دایناسورها، تنها ساکنان این کره خاکی به شمار می رفتند. نام این موجودات که بر سر زبان می آید، هیجانی وصف نشدنی تمام وجودمان را فرا می گیرد. حال تصور کنید تماشای نمایش خلاقانه آن ها روی صحنه زنده چقدر می تواند هیجان انگیز و مهیج باشد. پارک ژوراسیک تهران، برترین جایی است که می توانید در آن، شاهد صحنه هایی از زندگی دایناسورها، این موجودات پرهیبت و باوقار باشید. قرار است در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی، گشت وگذاری کوتاه در بخش های مختلف ژوراسیک پارک دیدنی تهران داشته باشیم.

پارک ژوراسیک تهران ، سفری به دنیای دایناسورها

ژوراسیک | پارک دایناسور های تهران

پارک ژوراسیک تهران، نامی الهام گرفته از رمان مایکل کرایتون تحت عنوان پارک ژوراسیک است. سال ها بعد، فیلمی با همین عنوان با استناد به محتوای رمان ساخته شد که در زمان خودش، پرفروش ترین فیلم سال بود. این پارک که به عنوان اولین پارک موضوعی خاورمیانه شناخته می گردد، به طرز دلچسبی، آموزش و سرگرمی را با هم تلفیق نموده است. بنابراین با بازدید از آن، می توانید ضمن ارتقای دانستی های علمی خود و فرزندتان، لحظاتی کاملا خاطره انگیز را تجربه کنید.

روزگاری دایناسورها به عنوان تنها ساکنان حاضر در کره خاکی شناخته می شدند. این موجودات آنقدر صلابت و قدرت داشتند که هیچ کس فکرش را هم نمی کرد در تاریخ سال های بعد، تنها نامی از آن ها باقی بماند. این موجودات از دسته مهره داران خون سرد بودند و سرنوشتشان با انقراض و نابودی رقم خورد.

حال در پارک ژوراسیک تهران، فرصتی فراهم شده است تا دوستداران محیط زیست برای لحظاتی هرچند کوتاه، صحنه هایی تماشای از زیست دایناسورها تماشا نمایند. صدای فراوریشده از دایناسورها، حرکات دست و پلک آن ها و تخمی که در هر لحظه، صحنه ای از تولد نوزاد دایناسور را به نمایش می گذارد، بخش هایی کوچک از مجذوب کنندهیت های این پارک هستند. این صحنه ها آنقدر طبیعی و واقعی طراحی شده اند که شما برای لحظاتی کوتاه، خودتان را در محاصره دایناسورها تجسم خواهید کرد.

پیشنهاد می کنیم یک روز از هفته را خالی کنید و به همراه اعضای خانواده، راهی این پارک زیبا شوید تا لذت حضور در این پارک را به معنای واقعی کلمه تجربه کنید. به شما قول می دهیم با تماشا منظره ها کاملا طبیعی از زندگی دایناسورها در این پارک، تا مدت ها آدرنالین خونتان تامین خواهد بود.

البته پارک ژوراسیک یکی از جاذبه های تهران است. اگر برای سفر به تهران به یک راهنمای سفر کامل احتیاج داشتید، مقاله ای با عنوان راهنمای سفر به تهران را در مجله وبلاگ آمیتیس تک جستجو کنید.

پارک ژوراسیک کجاست؟

پارک ژوراسیک تهران در منطقه سعادت آباد این شهر در حوالی پارک پرواز واقع شده است. برای رفتن به این پارک، گزینه های زیادی پیش روی شما قرار دارند که خودروی شخصی، راحت ترین آن هاست. از هر جای تهران که حرکت کنید، با رفتن به یکی از اتوبان های چمران، نیایش یا یادگار امام، می توانید خودتان را به سعادت آباد و بعد از آن به ژوراسیک پارک خارق العاده تهران برسانید. اگر از خودروی شخصی تان برای رفتن به این پارک استفاده کردید، می توانید به پارکینگ اختصاصی پارک بروید و خیال خودتان را از بابت جای پارک خودرو راحت کنید.

غیر از خودروی شخصی، راه های دیگری هم نظیر اتوبوس و مترو برای رفتن به پارک ژوراسیک وجود دارند که خیلی هم آسان و بی دردسر هستند. اگر اتوبوس گزینه انتخابی تان باشد، کافی است خودتان را به یکی از بی آرتی هایی که از میدان صنعت عبور می نمایند، برسانید. از میدان صنعت تا پارک ژوراسیک هم تنها به مقدار یک کورس تاکسی فاصله است. اگر هم مترو را بر اتوبوس ترجیح می دهید، کافی است سوار خط 7 مترو و در ایستگاه میدان صنعت پیاده شوید. از اینجا به بعد هم خودتان را به تاکسی های خطی بسپارید تا شما را مقابل پارک ژوراسیک پیاده نمایند.

  • آدرس پارک ژوراسیک تهران: تهران، منطقه سعادت آباد، میدان به رود، انتهای بلوار پاک نژاد، بلوار شقایق، پایین تر از پارک پرواز
  • ساعت بازدید پارک ژوراسیک تهران: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 صبح تا 9 شب و روزهای تعطیل از ساعت 10 صبح تا 10 شب
  • بلیط پارک ژوراسیک تهران: ورودی پارک ژوراسیک برای هر نفر 75000 تومان

بخش های مختلف و مهیج ژوراسیک پارک تهران

هسته اصلی این پارک را 28 مجسمه از دایناسورهای متحرک تشکیل می دهد که با نمایش خلاقانه خود، لحظاتی کاملا مهیج را برای گردشگران می سازند. غیر از دایناسورها، تعدادی مجسمه از فیل ها و تمساح ها هم در گوشه هایی از این پارک به چشم می خورد که به هیچ قیمتی نباید تماشا آن ها را از دست داد. با ما همراه باشید تا گذری کوتاه بر بخش های مختلف پارک ژوراسیک داشته باشیم.

مجسمه دایناسورها و حیوانات

اجازه دهید معرفی تماشای های پارک ژوراسیک تهران را با مجسمه های غول پیکر اما کاملا واقعی آن شروع کنیم؛ مجسمه هایی نظیر اسب آبی، فیل، پاندا، گوریل، خرس، ماموت و کینگ کونگ که با نمایش بی نظیر خود، بچه ها را برای همواره عاشق درس زیست شناسی می نمایند.

در این پارک، اقسام مختلفی از دایناسورهای گوشتخوار و گیاهخوار را هم می توانید مشاهده کنید که با فراوری صداهای منحصربه فرد، لحظاتی هیجانی برای تان می سازند. تیرکس، تارگوساروس، یوروپا سورس، استگوساروس و آلوسورس از پیشکسوتان اصلی دایناسورها در این پارک هستند. بخش آموزشی این مجموعه هم در لوح های تعبیه شده در کنار هر مجسمه نهفته است که به سادگی و روانی هر چه تمام، دانستی های بسیار مجذوب کنندهی را در اختیار گردشگران قرار می دهد.

آتلیه ژوراسیک | جایی برای ثبت عکس های پارک ژوراسیک تهران

چه چیزی به مقدار ثبت کردن لحظات حضورتان در پارک، می تواند خاطره خوش بازدید از ژوراسیک را در آینده برای تان زنده کند؟ تصور کنید در حال گشت وگذار میان مجموعه ای از حیوانات قوی پیکر و بزرگ الجثه هستید که یک نفر از دور، این لحظه باشکوه را با لنز دوربینش ثبت می نماید. این امر، به لطف آتلیه ژوراسیک و کادر مجربش، کاملا شدنی است. کافی است بعد از تماشای کامل حیوانات، خودتان را به این آتلیه برسانید تا حال خوبتان را با گرفتن چند عکس یادگاری برای همواره در آلبوم خاطراتتان ثبت کنید.

سینما 8 بعدی | تجربه لحظاتی نفس گیر در پارک دایناسورها

بعد از اینکه حیوانات دوست داشتنی پارک ژوراسیک تهران را تماشا کردید، نوبت به تجربه هیجان انگیز سینما 8 بعدی این مجموعه می رسد؛ جایی که در آن، می توانید چشمانتان را ببندید و خودتان را جایی در حوالی ماقبل تاریخ تصور کنید. در این سینما، به روزترین فیلم های دنیا با ژانر ماجراجویی و چاشنی هیجان برای تماشاچیان به نمایش گذاشته می شوند. فقط با این تفاوت که در این نوع سینما، تماشاگر خودش را به عنوان عضوی از کاراکترهای این فیلم می داند و هر لحظه در حال یافتن راهی برای گریز از دایناسورهای غول پیکر است.

کارگاه سفال | مکانی امن برای نمایش خلاقیت بچه ها

اگر قرار باشد از میان بخش های مختلف تماشای در پارک ژوراسیک تهران، تنها یکی از آن ها را برای بچه ها انتخاب کنیم، همین کارگاه سفال است. جایی که بچه ها با لمس کردن خاک و گل، می توانند لذتی کامل را از حضور در این پارک تجربه نمایند. شکی نداشته باشید که بعد از تماشا آن همه مجسمه، خلاقیت بچه ها برای خلق یک اثر هنری تقویت می گردد. با بردن کودک به کارگاه سفال، به تقویت هر چه بیشتر خلاقیت در او، یاری می کنید.

فروشگاه اسباب بازی | فرصتی برای جایزه بردن

بخش اعظمی از سرگرمی و خوشگذرانی در ژوراسیک پارک تماشای تهران، به خرید کردن و هدیه گرفتن از این مجموعه اختصاص پیدا می نماید. اگر می خواهید برای فرزندتان سنگ تمام بگذارید، دستش را بگیرید و اور را به فروشگاه هدیه و اسباب بازی این پارک ببرید. اجازه دهید او با شرکت کردن در مسابقات مختلف، شانس خودش را برای هدیه گرفتن بزرگ ترین دایناسور امتحان کند.

اسپایدر پارک تهران | تماشای حشرات در ابعاد بزرگ

هنوز جاهای تماشای پارک ژوراسیک تهران تمام نشده است. اسپایدر پارک تهران، بخش دیگری از این مجموعه سرگرمیی است که با الهام از ژوراسیک ساخته شده است؛ فقط با این تفاوت که در این مجموعه، گردشگران خردسال و بزرگسال، می توانند از حشرات و خزندگان مختلف تماشا نمایند.

ساخت این مجموعه سرگرمیی را بایستی مدیون زحمات برجسته ترین حشره شناس ایرانی، یعنی دکتر زمانی دانست که دریچه ای دیگر از علم را به روی همه ما باز کردند. از حیوانات این پارک که به نوعی نوادگان دایناسورها به حساب می آیند، می توان به عنکبوت، مورچه، زنبور، حلزون، کفشدوزک و خزندگانی همانند لاک پشت و تمساح اشاره نمود. 20 مجسمه مجذوب کننده از این حشرات در اسپایدر پارک وجود دارد که هر یک، روایتگر زندگی خودشان با زبانی کاملا بچه هاه برای گردشگران کوچک هستند.

جانگل لند و باگزلند، دو ایده مجذوب کننده در این پارک هستند که خارق العاده ترین تجربه از دوستی با حیوانات را در فکر کودک رقم می زنند. بچه ها در جانگل لند، فرصت نزدیک شدن به حیواناتی همانند خرچنگ، جوجه تیغی، مار آبی و خرگوش و لمس کردن آن ها را پیدا می نمایند. در باگزلند اما داستان فرق می نماید. در این بخش، بچه ها می توانند برای لحظاتی هرچند کوتاه، دنیا را از دید یک حشره کوچک تماشا نمایند. تماشا جزئیات بدن حشرات زیر تلسکوپ هم از دیگر سرگرمیات هیجان انگیز این مجموعه است که بچه ها را برای همواره، شیفته این موجودات ریز و دوست داشتنی می نماید.

امکانات پارک ژوراسیک تهران

اشتباه است اگر فکر کنید ژوراسیک پارک دایناسور تهران، جایی برای استراحت و سرو غذا نداشته باشد. این پارک که در نوع خودش تقریبا نظیر ندارد، با داشتن آلاچیق های زیبا و کافه های چشم نواز، لذت حضورتان را در این مجموعه دوچندان می نماید. پیشنهاد می کنیم ساعات آخر حضورتان در این مجموعه را با سپری کردن در کافه ژوراشاپ و سروکردن انواع نوشیدنی و خوراکی ها، خاطره انگیز کنید.

جاذبه های گردشگری موجود در اطراف پارک ژوراسیک

مجذوب کنندهیت های بصری پارک ژوراسیک با بیرون آمدن از این مجموعه تمام نمی گردد. اگر از این مجموعه سرگرمیی مجذوب کننده تماشا کردید، می توانید خودتان را به جاذبه های گردشگری احاطه شده در اطراف آن برسانید و یک روز کاملا خاطره انگیز و خاص را رقم بزنید. در بخش پایانی این مطلب، اشاره ای کوتاه به برترین جاهای تماشای در حوالی ژوراسیک پارک تهران خواهیم داشت.

برج میلاد | ششمین برج مرتفع در دنیا

اولین جاذبه ای که در آن، می توانید شکوه و عظمت ششمین برج مخابراتی دنیا را تماشا کنید، برج میلاد تهران است. امکانات سرگرمیی و گردشگری متعددی نظیر موزه ها، مراکز تجاری و رستوران ها در این برج وجود دارند که نباید لذت خوشگذرانی در آن ها را به هیچ قیمتی از دست داد. اگر اهل پیاده روی هستید، می توانید بعد از بازدید از ژوراسیک، با 106 دقیقه قدم زدن در خیابان های سرسبز تهران، خودتان را به این برج زیبا برسانید. حدفاصل ژوراسیک تا برج میلاد با خودروی شخصی حدودا 12 دقیقه است.

پارک پرواز | بام فراز تهران

یکی از مرتفع ترین نقاط در تهران که در آن، می توانید ضمن استشمام هوای پاک و مطبوع، دیدی کاملا پانورامایی به منظره ها زیبای این شهر داشته باشید، پارک پرواز است. این پارک که به عنوان بام تهران هم شناخته می گردد، در فاصله 3 دقیقه ای از پارک ژوراسیک واقع شده است.

بوستان نهج البلاغه | از زیباترین پارک های تهران

با یک ساعت پیاده روی، می توانید با یکی از زیباترین پارک های شهر تهران، یعنی بوستان نهج البلاغه روبرو شوید. این بوستان زیبا، صاحب تماشای های بسیاری است که مهم ترین آن ها، پل معلق تهران به طول 285 متر است. سینماهای 6 بعدی، آمفی تئاتر روباز، مجموعه بازی برای بچه ها، سرزمین شگفت انگیز، باغ هنر، شهربازی بیلینو و مبلمان پارک از دیگر بخش های هیجان انگیز این بوستان هستند.

در پارک ژوراسیک تهران، دایناسورها هنوز زنده اند!

با گشت وگذار در پارک ژوراسیک تهران، تمام تصوراتتان از یک پارک معمولی از بین خواهد رفت. این مجموعه سرگرمیی که به پشتوانه یک طراحی کاملا هوشمندانه و خلاقانه ساخته شده است، برترین لحظات را برای شما و فرزندتان رقم می زند. چاشنی تمام این لحظات به یادماندنی هم آموخته های مجذوب کنندهی است که نظیر آن را نمی توانید در هیچ کتاب و مجله ای پیدا کنید. تصور کنید چه لذتی دارد اینکه اوقات فراغتتان را در پارکی میان دایناسورها و حشرات غول پیکر سپری کنید. هم از هوای مطبوع پارک لذت می برید، هم به تماشای دنیایی اعجاب آمیز از حیوانات می نشینید و هم لذت عکاسی در دل جنگل را تجربه می کنید. شما به این پارک رفته اید؟ کدام بخش ها برای تان مجذوب کننده تر بوده است؟ در قسمت نظرات، برای ما از تجربه ها و نظرات خود بنویسید.

اگر مایلید جاذبه های تهران را ببینید، بلیط و هتل تهران را با مقرون به صرفه ترین قیمت از وبلاگ آمیتیس تک رزرو کنید. در وبلاگ آمیتیس تک به تمام هتل ها، مسافرخانه ها و اقامتگاه های تهران دسترسی خواهید داشت.

سوالات متداول درباره ژوراسیک پارک تهران

پارک ژوراسیک یا پارک دایناسورهای تهران در کجا واقع شده است؟

پارک ژوراسیک در منطقه سعادت آباد تهران، پایین تر از پارک پرواز قرار داد.

ساعات کاری پارک ژوراسیک به چه صورت است؟

ساعت کار پارک ژوراسیک تهران در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح الی 10 شب و در آخر هفته و روزهای تعطیل از ساعت 10 صبح تا 10 شب است.

قیمت بلیط پارک ژوراسیک چقدر است؟

هزینه ورودی به پارک ژوراسیک برای هر نفر، 50000 تومان است.

آیا امکان دسترسی به ژوراسیک پارک بزرگ تهران با اتوبوس یا مترو وجود دارد؟

بله، گردشگران می توانند برای رفتن به ژوراسیک، از خطوط بی آر تی که در میدان صنعت ایستگاه دارند یا خط 7 مترو استفاده نمایند.

چه جاذبه های گردشگری در اطراف پارک ژوراسیک وجود دارد؟

برج میلاد، پارک پرواز و بوستان نهج البلاغه از جمله تماشای های موجود در اطراف ژوراسیک هستند.

منبع: فلای تودی

به "پارک ژوراسیک تهران ، سفری به دنیای دایناسورها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک ژوراسیک تهران ، سفری به دنیای دایناسورها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید