ساخت زیست رایانه تقویت شده با سلول های مغز انسان

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، پژوهشگران آمریکایی می گویند در یک دهه آینده، ساخت زیست رایانه تقویت شده با سلول های مغز انسان به واقعیت می پیوندد.

ساخت زیست رایانه تقویت شده با سلول های مغز انسان

به گزارش اینسایدر پیپر، گروهی از پژوهشگران دانشگاه جانز هاپکینز معتقدند این فناوری قابلیت های رایانه های امروزی را افزایش می دهد و حوزه های مطالعاتی جدیدی ایجاد می نماید.

در دو دهه گذشته، دانشمندان با استفاده از اندام واره های کوچک بافت های آزمایشگاهی مشابه اندام های کامل روی کلیه، ریه و سایر اندام ها آزمایش نموده اند.

توماس هارتونگ و همکارانش در دانشگاه جانز هاپکینز اخیرا روی اندام واره های مغز آزمایش نموده اند، کره هایی در ابعاد نوک اتوماتیک که حاوی یاخته های عصبی و سایر اجزایی است که از عملنمودهای بنیادی مغز مانند یادگیری و حافظه پشتیبانی می نمایند.

هارتونگ شرح داد: این تحقیق مسیر پژوهش در خصوص چگونگی عملکرد مغز انسان را باز می نماید، زیرا می توانید دستکاری اش کنید، کارهایی بکنید که از لحاظ اخلاقی مجاز نیستید با مغز انسان انجام دهید.

هارتونگ کشت و تبدیل سلول های مغز به اندام واره های کاربردی را در سال 2012 شروع کرد. او از سلول هایی استفاده می نماید که مانند نمونه های پوست انسان، بازتنظیم و به مرحله سلول های بنیادی اولیه بازگردانده شده اند. هر اندام واره حدود 50 هزار سلول دارد، که تقریبا به مقدار سیستم عصبی مگس سرکه است. او اکنون در نظر دارد از این اندام واره های مغز برای ساخت رایانه ای آینده گرا استفاده کند.

در مقاله پژوهشی هارتونگ آمده است رایانه هایی که با این سخت افزار زیست شناختی کار می نمایند می توانند اندازه مصرف انرژی ابررایانه ها را کاهش دهند.

در حالی که رایانه های امروزی هنوز رقیب مغز نیستند، هارتونگ آینده ای را پیش بینی می نماید که با افزایش فراوری اندام واره های مغز و آموزش آن ها با هوش مصنوعی، زیست رایانه ها در افزایش سرعت رایانش، قدرت پردازش، بهره وری داده ها، و ظرفیت ذخیره نقش داشته باشند.

به گفته پژوهشگران، هوش اندام واره ای بعلاوه می تواند تحقیق در زمینه داروهای اختلال های عصبی رشدی و زوال عصبی را متحول کند.

منبع: فوت و فن / independentpersian.com

به "ساخت زیست رایانه تقویت شده با سلول های مغز انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت زیست رایانه تقویت شده با سلول های مغز انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید