5 تغییر کم هزینه که خانه تان را دوست داشتنی می نماید

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، تماشا تصاویری از خانه های ایده آل در سایت ها، شبکه های اجتماعی و مجلات، می تواند راهکارهایی را در فکر شما ایجاد کند که چگونه داخل خانه را به گونه ای طراحی کنید که انعکاسی از سبک شما باشد. اما راهکارهایی نیز وجود دارد که این امکان را می دهد با کمترین هزینه تغییرات مد نظر خود را در خانه انجام دهید.

5 تغییر کم هزینه که خانه تان را دوست داشتنی می نماید

وبلاگ آمیتیس تک - آرش نهاوندی: اما این خانه های ایده آل می توانند تأثیر نامطلوبی نیز داشته باشند. شاید، به علت اینکه در این خانه ها شما هر روز با فضاهای تکراری روبرو شوید و این تا حد زیادی برایتان کسل کننده باشد. شاید هم به زندگی در فضایی رویایی که متعلق به شما نیست، داشته باشید.

به گزارش سایت اسپروس، خانه شما چه خانه رویایی شما باشد و چه از آن فاصله داشته باشد، جایی است که خاطرات مادام العمری از آن در فکرتان ساخته می گردد. با تغییر منظره خود در خانه، به جای تمرکز بر بودجه مورد احتیاج برای تغییر یا این تفکر که صاحبخانه به شما اجازه تغییر نمی دهد، می توانید از جنبه های مثبت خانه خود لذت ببرید. در این مطلب به 5 راهکار برای دوست داشتن بیشتر خانه خود پرداخته ایم.

احساس دوست داشتن خانه را به تعویق نیندازید

شما فکر می کنید: من فقط یک سال در این خانه خواهم بود. اما شاید، آن سال اولیه به سال دوم و سومی نیز تبدیل گردد. مهم نیست که چقدر قصد دارید در خانه خود بمانید؛ یک ماه یا یک عمر، اولویت بندی پیدا کردن راه های آسان و ارزان برای تغییر در خانه را به تعویق نیندازید تا احساس کنید خانه شما مال شماست. این تغییر می تواند بسیار ساده با تغییری مانند آویزان کردن یک عکس خانوادگی یا دعوت از نزدیک ترین دوستان خود برای یک مهمانی شام انجام گیرد. با دکورها، افراد و خاطرات می توانید خودتان را در خانه متعلق به خود احساس کنید.

در خانه تغییر اعمال کنید

تغییر بعضی از جنبه های یک خانه ممکن است خارج از کنترل شما باشد. با این حال این همه حنبه ها را در بر نمی گیرد. هر چه در خانه شما را آزار می دهد تعیین کنید، سپس راهکار های خلاقانه را برای تغییر در نظر بگیرید. از نور تند چراغ های سقفی متنفر هستید؟ دیمرها را اضافه کنید تا هر زمان که بخواهید نور اتاق را زیاد یا کم کنید. نمی توانید فرش را تحمل کنید؟ روی آن را با یک فرش دیگر بپوشانید. به عنوان اولین گام آشکار برای شاداب کردن هر اتاق، رنگ آمیزی را می توان به عنوان راهکاری مناسب برگزید و همین طور تعویض کمدها و کابینت ها نیز راهکار مناسبی محسوب می گردد. تعجب خواهید کرد که یک آشپزخانه پر از کابینت های نو چقدر می تواند فضا را متحول کند.

روی دوست داشتنی های خانه تمرکز کنید

به جای تمرکز بر چیزهایی که در خانه خود دوست ندارید، شاید نقشه نامناسب فضای خانه یا پنجره های ناکارآمد، توجه خود را به آنچه در آن دوست دارید معطوف کنید. پنجره ها ممکن است درز داشته باشند و هر از گاهی باعث ورود هوای بعضا سرد از بیرون به داخل خانه شوند، اما چارچوب های آن ها به اتاق و خانه شخصیت می دهند. متراژ کم آپارتمان ممکن است از نظر روحی به شما فشار زیادی وارد کند، اما به این فکر کنید که تمیز کردن آن چقدر راحت تر است. ممکن است آشپزخانه ای را با ده ها کابینت ترجیح دهید، اما به این فکر کنید که تعداد اندک کابینت هم می تواند باعث گردد که شما به راحتی بتوانید همواره آن ها را مرتب نگه دارید. برای هر جنبه منفی، یک جنبه مثبت نیز وجود دارد، بنابراین روی ویژگی های ذاتی خانه خود تمرکز کنید.

موارد عجیب و غریب خانه را بپذیرید

به دوران دانشگاه فکر کنید، زمانی که با پنج نفر از دوستانتان در خانه یا خوابگاهی زندگی می کردید، جایی که شاید از نظر تامین گرما در سردترین شب ها مشکل داشت. اما حاضریم شرط ببندیم که به علت اینکه آن روزها، روزهای بهتر و شادتری در زندگی بودند و فکر شما در آن موقع کمتر مشغول اتفاقات و مسئولیت های زندگی بود و شما در میان دوستانتان بودید، نمی توانستید خانه ای بهتر از آن را در فکر تصور کنید. اگرچه ممکن است اکنون نخواهید با تمام ویژگی های عجیب و غریب خانه دوران دانشگاه خود زندگی کنید. اما به احتمال زیاد، بعدا قسمت های عجیب و غریب خانه برایتان خاطره انگیز خواهند شد و دلتنگشان می شوید. یاد بگیرید زمانی که هنوز در آن خانه هستید از ویژگی های عجیب و غریبش لذت ببرید.

هدف خانه داشتن را به خود یادآوری کنید

خانه چیست: یک پناهگاه، یک فضای امن برای استراحت است. فضایی گرم برای فارغ شدن از احساسات و افکار آزار دهنده و بعلاوه فراهم آمدن تجربه زندگی در کنار عزیزان خود است. البته اگر بیش از حد فکر خود را درگیر تنفر از رنگ کفپوش های چوبی خانه خود کنید یا نسبت به دیواری که می خواهید خراب کنید احساس وسواس دارید، هدف واقعی از ساخت و زندگی در خانه را فراموش خواهید کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "5 تغییر کم هزینه که خانه تان را دوست داشتنی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 تغییر کم هزینه که خانه تان را دوست داشتنی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید