مراسم بزرگداشت استاد محمود فرشچیان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک در این مراسم که از ساعت 14 تا 16 برگزار خواهد شد محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی، حسن بلخاری، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، غلامحسین امیرخانی، رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران، محمدعلی رجبی، نگارگر و استاد دانشگاه تهران و امیراسماعیل آذر مدیرگروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات سخنرانی خواهند کرد.

مراسم بزرگداشت استاد محمود فرشچیان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

استاد محمود فرشچیان در حوزه نقاشی ایرانی به مبتکر سبک و مکتب خاصی است که در عین توجه به اصالت مبانی سنتی این هنر، با ابداع شیوه های نو، قابلیت و کارایی نقاشی ایرانی را افزایش داده است. او این هنر را غنا بخشید و از حالت الزامی یک پدیده متکی به شعر و ادبیات رها کرد و رسالت و ارزشی در حد سایر هنرها در نقاشی ایرانی پدید آورد، تا جایی که آثار هنری اوآمیزه دلپذیری از اصالت و نوآوری است.

فرشچیان با خطوط روان و ترکیب بندی های ظریف و مدور، راز و رمزها و اشارات درونی نهفته را در آثار خود به وجود می آورد. در همین حال با نوآوری در گزینش موضوع و پرداخت اثر به گستره ای فراتر از قالب های مرسوم می رسد. آثار استاد فرشچیان در بیش از صدها نمایشگاه فردی و جمعی در ایران و سایر کشورها برپا گشته و با استقبال بسیار زیادی روبه رو شده است.

مراسم بزرگداشت استاد محمود فرشچیان در نشانی های زیر در فضای مجازی پخش خواهد شد:

https://www.instagram.com/anjomanasarmafakher2

https://www.aparat.com/mafakherefarhangi

https://t.me/anjomanasarmafakher

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "مراسم بزرگداشت استاد محمود فرشچیان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم بزرگداشت استاد محمود فرشچیان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید