طرح GTPP اسلام آباد غرب اشتغال زایی زیادی به همراه دارد

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به شروع عملیات اجرایی طرح پتروشیمی اسلام آباد غرب، گفت: اجرای این طرح هم در دوره ساخت و بهره برداری اشتغال زایی زیادی به همراه خواهد داشت.

طرح GTPP اسلام آباد غرب اشتغال زایی زیادی به همراه دارد

به گزارش شانا، اسحاق جهانگیری که امروز (شنبه، 18 بهمن ماه) به منظور افتتاح چند طرح و پروژه مهم وارد استان کرمانشاه شده است در بدو ورود به فرودگاه کرمانشاه در گفت وگو با وبلاگ آمیتیس تک، استان کرمانشاه را از استان های پراستعداد کشور برشمرد و گفت: کرمانشاه خاستگاه اصلی تمدن قدیمی ایران است که آثار زیبایی برای بازدید و گردشگری در این استان وجود دارد و طبیعت و آب و هوایش ظرفیت آن را دارد که به یکی از قطب های گردشگری کشور بدل گردد.

وی اضافه نمود: استان کرمانشاه از استعدادهای فراوانی برای رشد و توسعه برخوردار است و نیروی انسانی تحصیل نموده و زحمت کش این استان می توانند استعدادهای استان، نظیر منابع طبیعی نفت و گاز را که به وفور در این استان وجود دارد در جهت رشد و توسعه قرار دهند.

معاون اول رئیس جمهوری با یادآوری اینکه سفرهای پیشین به استان کرمانشاه با موضوع موضوع تلخ زلزله بوده است، توضیح داد: زلزله آسیب های جدی به استان وارد کرد، البته گام های خوبی هم در جهت بازسازی برداشته شده است.

جهانگیری، هدف از سفر خود به استان کرمانشاه را آنالیز مسائل استان و برطرف موانع پیش روی برنامه های پیش بینی شده برای توسعه اسم کرد و گفت: متأسفانه استان کرمانشاه در برخی از شاخص های توسعه نظیر بیکاری رتبه پایین تری نسبت به دیگر استان ها دارد که برای جبران این کاستی ها باید کارهای عظیم و اقدام های مؤثری انجام گردد.

وی با بیان اینکه در این سفر بیش از 1000 میلیارد تومان طرح عمرانی و مالی به بهره برداری می رسد، توضیح داد: این رقم سرمایه گذاری نوید خوبی برای توسعه استان، اشتغال زایی و رونق مالی خواهد بود.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به شروع عملیات اجرایی طرح پتروشیمی اسلام آباد غرب که در این سفر انجام خواهد شد، اضافه نمود: مدت ها در کشور آرزو بود که بتوانیم به صورت مستقیم از گاز به پلی پروپیلن برسیم که ماده اولیه بسیار مهمی برای صنایع پایین دستی پتروشیمی است.

جهانگیری ادامه داد: این طرح با 545 میلیون دلار سرمایه گذاری در اسلام آباد غرب شروع می گردد و برای نخستین بار است که چنین طرحی در کشور اجرا می گردد و دانش آن متعلق به ایران است.

وی گفت: اجرای این طرح در دوره ساخت و بهره برداری اشتغال زایی زیادی به همراه خواهد داشت. برای ده ها و صدها کارخانه پایین دستی پتروشیمی ماده اولیه تأمین خواهد نمود که می تواند شروع تحول عظیمی در منطقه باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "طرح GTPP اسلام آباد غرب اشتغال زایی زیادی به همراه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح GTPP اسلام آباد غرب اشتغال زایی زیادی به همراه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید