نکاتی که برای داشتن سفری بهتر ضروری است، بدانید!

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، نکات داشتن سفری بهتر

در این مقاله تیم گردشگری خبرنگاران نکات داشتن سفری بهتر را برای شما مخاطب اهل سفر بازگو می نماید که سفری لذت بخش تری را همیشه بتوانید تجربه کنید. برای بسیاری از گردشگرها گاهی این موارد به چشم نمی آید در صورتی که در که با رعایت آن ها سفر دلپذیرتر و راحت تر می توانند داشته باشند. سفر رفتن به واسطه حمل و نقل عمومی اگر چه که کار بسیار آسانی شده است ولی امروزه مقرون به صرفه سفر رفتن، نبستن چمدان های بزرگ و بیشترین استفاده از وقت در سفر بسیار مهم است. در ادامه تمام نکات داشتن سفری بهتر را برای شما توضیح می دهیم.

نکاتی که برای داشتن سفری بهتر ضروری است، بدانید!

معین کردن هدف به همراه برنامه ریزی

سفر طیف وسیعی را شامل می گردد و امروزه با پیشرفت صنعت گردشگری هر روزه شاهد سفرهای با هدف خاص و محدود تر هستیم. بسیاری از پدیده های سفر بسیار نو گرا هستند و تا یک الی دو دهه پیش وجود نداشتند، مانند پرنده نگری، بازدید از حیات وحش، سفرهای علمی، سفر های تجربه گرا و سفر های کم شتاب و.. از نوع سفر های مهم و نو در دنیای گردشگری به شمار می فرایند. در وهله اول باید هدف سفر خودتان را معین کنید مثلاً به قصد مردم شناسی سفر می روید و یا هدف تماشا آثار تاریخی دارید و یا در سفرتان هر دو مورد را از هدف شما به شمار میرود. پس اولین گام برای سفر، داشتن هدف است.

بر اساس زمان سفر باید برنامه ریزی کنیم. اگر می خواهیم اماکن باستانی را بازدید کنیم به ساعت های ورودی و بازدیدی توجه داشته باشیم. معمولا برای چنین سفری از ساعت 9 الی 17 میتوانیم اماکن تاریخی را بازدید کنیم. از نکات داشتن سفری بهتر هدف سفر به انضمام برنامه ریزی برای مقصد است. یادتان باشد با یک برنامه ریزی دقیق و منظم شما می توانید، بیشترین بهره را از زمان خود ببرید. اگر برایتان سخت است می توانید از یک شرکت گردشگری معتبر برای برنامه ریزی سفر را یاری بگیرید. در وبلاگ آمیتیس تک تیم متخصصی برای شما پکیج سفر و یا همان برنامه ریزی سفر براساس زمان بندی را انجام می دهد.

در های سیزن سفر می کنیم یا در روزهای معمولی به سفر می رویم؟

معمولا های سیزن به زمانی گفته می گردد که یک مقصد مملوء از مسافر می گردد. به طور مثال های سیزن جزیره کیش از مهرماه تا فروردین است و اگر در کدام ماه های ذکر شده به جزیره کیش بروید همه چیز اعم از هزینه هتل ها، هزینه های تاکسی و حتی بیلط های هواپیما گران تر به شمار می فرایند. یکی از نکات داشتن سفری بهتر مقرون به صرفه سفر رفتن است و می توانید در های سیزن سفر نکنید و با خلوت بودن اماکن تاریخی و طبیعی بیشترین لذت را ببرید. یادتان باشد اگر در روزهای تعطیل را برای سفر رفتن انتخاب نکنید بسیاری از نرخ هتل و بلیط های هواپیمایی مقرون به صرفه تر است که خودش مزیت مهمی به شمار می رود.

آنالیز راستاها و اپلیکشن ها و زمان بندی

امروزه سفر رفتن همان طور که در ابتدا ذکر کردیم بسیار آسان شده است و این آسانی به خاطر اپلیکشن های سفری است. در گذشته محاسبه راستا ها کار وقت گیری بود ولی اگر در ایران سفر می کنید می توانید راستا های درون شهری و منطقه ها بازدیدی را با اپلیکیشن اسنپ آنالیز کنید. اگر مقصدتان کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس است برترین اپلیکیشن راستا یابی درون شهری اوبر است.

برای استفاده از اوبر باید زبان انگلیسی بدانید. جدای از اپلیکیشن حمل و نقل اپلیکیشن های چون همگرد، سفر تریپ پین، دانرو از اپلیکشن های سفری در ایران است که توضیحی مختصری درباره جاذبه های ایرانی می دهد و یک راهنما اینترنتی در طول سفر در دستان شما است. هم چنین در دیگر کشورها نیز به خاطر رشد صنعت گردگشری اپلیکیشن وجود دارد که می توانید با نصب آن بهره مند شوید اما باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید. از نکات برای داشتی سفری بهتر داشتن اپلیکشین حمل و نقل، سفری و رزرو اقامتگاهی است.

نوشتن وسایل مورد احتیاج سفر

از وسایل مورد احتیاج سفرتان یک چک فهرست تهیه کنید و سپس آن ها را برای چیدن آماده کنید بعضی فکر می نمایند که مرور کردن وسایل سفر در فکر کافی است در صورتی که نوشتن باعث می گردد شما همه وسایل مورد احتیاج خودتان را بنا به سفری که می روید از قلم نیاندازید. و یکی از ساده ترین نکات برای داشتن سفر بهتر نوشتن وسایل سفر است.

مدارک برای سفر

بسته به این دارد که سفر داخلی می روید و یا سفر خارجی، بسیاری از اوقات مسافران با اینکه واقف به مدارک سفر هستند ممکن است آن را جا بگذارند. کارت ملی، بلیط سفر شما اعم از هواپیما، قطار از موارد مهم در سفرهای شما است. برای سفر های خارجی نیز ویزا، پاسپورت و بلیط بسیار مهم است. حتما در گوشی تلفن همراه خود پوشه سفر داشته باشید و از این موارد عکس داشته باشید. جدا از آن همواره در لحظه آخر و خارج شدن از خانه یک بار دیگر چک کنید که مدارک سفر را فراموش نکرده باشید. این مورد از نکات برای داشتن سفری بهتر است که در عین ساده بودن بسیار جدی است تا شما از پرواز یا حتی حرکت قطار به مقصد جا نمانید.

بستن کوله پشتی یا چمدان

امروزه برای سفرها شاید برایتان جالب باشد که بستن کوله پشتی و چمدان دارای فیلم های آموزشی بسیار است. در فیلم های آموزشی شما می توانید یاد بگیرید چگونه وسایل بیشتری را یک شیوه خلاق در چمدان و یا کوله سفری خودتان ببندید. و از موارد بسیار مهم به شمار می آید. این مورد نیز از نکات داشتن سفری بهتر به شمار می رود و یادتان باشد در این شیوه شما همه وسایل ضروری سفر در یک کوله و یا چمدان می گذارید. در این شیوه از کیسه های پارچه ای زیپ دار برای گذاشتن لباس به طور مثال استفاده می گردد و می توانید یک یا دو مورد داشته باشید. از جا قاشقی نیز برای گذاشتن چنگال و قاشق استفاده می گردد. هم چنین می توانید مقاله 15 روش هوشمندانه برای بستن چمدان و مقاله راهنمای استفاده از کوله پشتی را از وب سایت وبلاگ آمیتیس تک بخوانید.

اقامتگاه مقرون به صرفه

پیدا کردن اقامتگاه مقرون به صرفه کار بسیار دشواری است از ابتدا باید به شما بگوییم که شما چه نوع اقامتی مدنظرتان است. امروزه هتل، هاستل، اقامتگاه بوم گردی از انواع اقامتگاه رایج در کشور ایران است. خوب است که اطلاعات هتل را بشناسید و مقاله آنچه از هتل و امکانات و درجه بندی شان باید بدانید در وب سایت وبلاگ آمیتیس تک را مطالعه کنید. دانستن اصطلاحات هتل از موارد مهمی در طول سفر است.

همان طور که اپلیکشن های سفری و حمل و نقل در سفر بسیار رایج است، اپلیکیشن های پیدا کردن اقامتی نیز در ایران کم نیستند و به راحتی می توانست قیمت ها را آنالیز کنید و مقرون به صرفه ترین واحد اقامتی اگر مدنظرتان است را انتخاب کنید. در بسیاری از شهرهای خارج از کشور یادتان باشد هتل های نزدیک دانشگاه ها مقرون به صرفه به شمار می فرایند و با اقامت در آن می توانید هزینه های سفر خود را کاهش دهید. کاهش هزینه های سفر از نکات داشتن سفری بهتر به شمار می رود.

انتخاب حمل و نقل در سفر

انتخاب حمل و نقل در سفر بنا به سلیقه شما است اما اگر بلیط مقرون به صرفه هواپیما را می خواهید برترین گزینه پیدا کردن پرواز لحظه آخری است. این امر برای قطار نیز صدق می نماید. اما به یاد داشته باشد در های سیزن این مورد وجود ندارد. از مهم ترین نکات برای داشتن سفری بهتر این است که حمل و نقلی را انتخاب کنید که مناسب روحیه شما باشد. اگر در طول راستا از جاده خسته نمی شوید قطار و اتوبوس های بین شهری گزینه مناسبی است و بسیاری نیز طی کردن جاده را امری خسته نماینده نمی دانند.

نوشتن هزینه های سفر خود

یکی از نکات برای داشتن سفری بهتر نوشتن هزینه های است. یادتان باشد در یک سفر سخت که همه آثار شهر مقصد را ببینید اما اگر دوست دارید می توانید با تهیه فهرست بیشترین آثار را ببینید. یکی از هزینه های مهم سفر مربوط به ورودیه های مکان تاریخی و طبیعت گردی است که قبل از سفر باید آن را از به روز ترین وب سایت ها آنالیز کنید و هزینه هایش را محاسبه کنید. هزینه های حمل و نقل و اقامت معمولا برای یک سفر درنظر گرفته می شوند اما بسیاری از هزینه های اماکن بازدیدی غافل می شوند که امر بسیار مهمی است و با کنار گذاشتن آن می توانید سفر بهتری داشته باشید.

تنها سفر می روید و یا به صورت تور

اگر تنها سفر می روید تمام این موارد ذکر شده را در این مقاله لازم دارید و یادتان باشد در سفرهای گروهی مهم ترین مورد داشتن روحیه تیمی است. برای رفتن بسیاری از مقصدهای طبیعت گردی فقط به صورت گروهی امکان پذیر است و اگر گروهی سفر می روید از نکات داشتن سفری بهتر بالا بردن روحیه سازگاری است. خوش اخلاق بودن در سفر کار بسیار ساده ای است که هم گروه شما و خودتان از سفر بیترین لذت را می برید.

یادتان باشد با برنامه ریزی و هدف سفر، داشتن اپلیکیشن های سفری، نوع بستن کوله گشتی، پیدا کردن بلیط مقرون به صرفه هواپیما، قطار و اتوبوس، نوشتن هزینه های سفر، نوتن چک فهرست سفر همه از مورادی برای داشتن سفری بهتر است. اگر برایتان پیدا کردن اقامتگاه، بلیط پرواز، برنامه ریزی سفر سخت است تیم وبلاگ آمیتیس تک آماده خدمات رسانی به شما مخاطب گرامی است.

منبع: thesabbaticalguide.com

منبع: الی گشت

به "نکاتی که برای داشتن سفری بهتر ضروری است، بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که برای داشتن سفری بهتر ضروری است، بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید