گردشی در سنگاپور با حمل و نقل عمومی

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، حمل و نقل عمومی در سنگاپور به عنوان یکی از مدرن ترین کشورهای جهان که سالانه میزبان میلیون ها توریست است، اهمیت بسیار زیادی دارد. سنگاپور یکی از سه کشور کوچک جهان است که روی یک جزیره بنا شده و به دلیل تنوع فرهنگی زیادی که در این کشور وجود دارد، سالانه توریستان بسیاری از کشورهای مختلف جهان برای بازدید از جاذبه های توریستی سنگاپور به این کشور آسیایی سفر می کنند. یکی از مهمترین دغدغه های توریستان در زمان سفر به کشور سنگاپور در دسترس بودن وسایل حمل و نقل و هزینه های آن است، در سنگاپور تنوع وسایل حمل و نقل عمومی بسیار زیاد می باشد و توریست ها با هزینه ای کاملا مالی می توانند از این وسایل برای گردش در سنگاپور استفاده کنند.

گردشی در سنگاپور با حمل و نقل عمومی

دوچرخه، موتور، تاکسی، اتوبوس، مترو و قطارهای شهری از جمله وسایلی است که شما برای رفت و آمد در کشور سنگاپور می توانید از آنها استفاده کنید. گردشگران پس از پیاده شدن از هواپیما در فرودگاه بزرگ و پیشرفته سنگاپور به راحتی و با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می توانند خود را به مرکز شهر برسانند. با این مقاله از مجله گردشگری وبلاگ آمیتیس تک همراه شوید تا شما را با امکانات حمل و نقل عمومی در سنگاپور بیشتر آشنا کنیم.

حمل و نقل عمومی در سنگاپور

کشور کوچک اما پیشرفته سنگاپور، یک فرودگاه بسیار بزرگ و پیشرفته به نام چانگی دارد که این فرودگاه به بیش از 400 شهر در جهان پرواز داشته و از این نظر رکوردار می باشد. باند فرودگاه چانگی حدود 4000 متر طول دارد و یکی از مدرن ترین فرودگاه های جهان می باشد. گردشگران پس از ورود به فرودگاه این کشور می توانند با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی همچون مترو، اتوبوس و یا تاکسی که به صورت یکپارچه در بخش های مختلف این فرودگاه ایستگاه دارد، در اسرع وقت خود را به مرکز شهر برسانند. قیمت تاکسی در کشور سنگاپور نسبت به بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان مقرون به صرفه است و شما در این کشور به راحتی می توانید برای رفت و آمد به منطقه ها مختلف تاکسی خالی پیدا کنید.

برای اینکه آسان تر بتوانید کرایه وسایل حمل و نقل عمومی را بپردازید، از کارت مخصوص حمل و نقل عمومی در سنگاپور به نام ایزی لینک (EZ-Link) استفاده نمایید. با این کارت می توانید کرایه تمام وسایل حمل و نقل عمومی در سنگاپور را بدون دردسر پرداخت کنید. خرید این کارت ها راحت است و گردشگران برای خرید و شارژ این کارت ها می توانند به ایستگاه های تاکسی و یا مترو مراجعه نمایند.

1. مترو سنگاپور (مترو) -حمل و نقل عمومی در سنگاپور

مترو سنگاپور (مترو) یکی از بهترین سیستم های حمل و نقل عمومی در جهان می باشد و گردشگران خارجی هم در زمان سفر به این کشور از کیفیت خطوط مترو سنگاپور رضایت زیادی دارند. رفت و آمد به منطقه ها مختلف سنگاپور با استفاده از قطارهای مترو بسیار کارآمد و مقرون به صرفه می باشد، از سال 2018 تقریبا تمامی منطقه ها سنگاپور با استفاده از ایستگاه های مترو به هم متصل شده است. هزینه استفاده از مترو سنگاپور کاملا مالی می باشد و همین موضوع باعث شده توریست ها اغلب برای گردش در این کشور و بازدید از جاذبه های گردشگری سنگاپور از قطارهای شهری استفاده نمایند.

در کشور سنگاپور علاوه بر قطارهای زیرزمینی که در بسیاری از کشورهای جهان همچون ایران به آن مترو می گویند، یک سیستم ریلی درون شهر دیگر به نام ال آر تی (LRT) هم وجود دارد که قطارهای آن از روی زمین حرکت می کند و شبیه تراموای می باشد. این خطوط البته هنوز در حال توسعه است و در حال حاضر گردشگران با استفاده از قطارهای (LRT) به 32 ایستگاه در منطقه ها مختلف سنگاپور همچون خیابان مشهور اورچارد، اوترام پارک و خیابان ماکسول دسترسی دارند. تهویه مطبوع سیستم مترو و نظافت واگن ها یکی از نقاط قوت حمل و نقل عمومی در سنگاپور می باشد.

2. اتوبوس های درون شهری سنگاپور

شاید برخی از گردشگران خارجی تصور نمایند که سنگاپور جزیره ای کوچک است و شاید ایستگاه های اتوبوس زیادی در این کشور وجود نداشته باشد، اما باید به شما بگوییم که در حال حاضر در کشور سنگاپور بیش از 5000 ایستگاه اتوبوس شهری وجود دارد. اتوبوس یکی از ایمن ترین، راحت ترین و در عین حال مقرون به صرفه ترین وسایل حمل و نقل عمومی در سنگاپور است که گردشگران خارجی هم معمولا برای تردد در این کشور از آن استفاده می نمایند. توریست ها با استفاده از کارت ایزی لینک به راحتی می توانند سوار اتوبوس شوند و به منطقه ها مختلف شهر برای بازدید از جاذبه های گردشگری سنگاپور بروند.

استقبال بسیار خوب مردم محلی و گردشگران از اتوبوس های درون شهری سنگاپور باعث شده، مقدار آلودگی هوا در این کشور به مقدار قابل توجهی کاهش یابد. سازمان حمل و نقل عمومی سنگاپور (LTA) متعهد شده است تا سرانجام سال 2040 تمامی اتوبوس های فرسوده را از چرخه حمل و نقل عمومی این کشور خارج کرده و اتوبوس های برقی را جایگزین آنها کند، این کار در جهت کاهش آلودگی هوا و ترویج فرهنگ استفاده از انرژی ها پاک در جهان انجام خواهد شد. در سال های اخیر بیش از 60 اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی در سنگاپور اضافه شده است.

3. تاکسی های سنگاپور - حمل و نقل عمومی در سنگاپور

در کشور سنگاپور هم همچون بسیاری از کشورهای جهان استفاده از تاکسی برای تردد در شهر طرفداران زیادی دارد، سیستم تاکسی های سنگاپور در دو بخش دولتی و خصوصی فعال می باشند و در سال های اخیر استفاده از تاکسی های اینترنتی همچون اوبر (Uber) در این کشور هم رونق زیادی پیدا کرده است. برای آغاز یک روز آرام و بدون خستگی می توانید از تاکسی به عنوان یکی از محبوب ترین اعضای سیستم حمل و نقل عمومی در سنگاپور استفاده کنید. کرایه تاکسی در سنگاپور با تاکسی متر محاسبه می شود و کرایه پایه برای هر سفر به صورت استاندارد بین 3 الی 3.4 دلار می باشد.

البته کرایه تاکسی های سنگاپور در ساعت های اوج ترافیک یعنی از 6 تا 9:30 صبح و یا از 6 بعد از ظهر تا نیمه شب، 25 درصد بیشتر است، این درصد برای استفاده از تاکسی در نیمه شب الی 6 صبح 50 درصد می باشد. گردشگران معمولا برای طی کردن یک مسیر 10 کیلومتری در ساعت های غیر پیک باید مبلغی در حدود 12 دلار به عنوان کرایه بپردازند. اغلب راننده های تاکسی در سنگاپور به زبان انگلیسی مسلط هستند، البته در برخی موارد لهجه مالایی آنها ممکن است شما را سردرگم کند. پرداخت کرایه تاکسی در سنگاپور با ایزی لینک هم امکان پذیر است.

نکاتی که باید هنگام سوار شدن به تاکسی در سنگاپور به خاطر بسپارید:

  • کرایه اغلب تاکسی ها در سنگاپور از طریق تاکسی متر محاسبه می شود، برای اینکه در زمان پرداخت کرایه با مشکل روبرو نشوید حتما سوار تاکسی هایی شوید که این وسیله را دارند.
  • برای اینکه راحت و به موقع تاکسی پیدا کنید، از اپلیکیشن های رزرو تاکسی همچون کامفورت (Comfort) و یا گراب (Grab) استفاده نمایید. در زمان استفاده از این اپلیکیشن ها شما به راحتی می توانید مسیر سفر و اطلاعات مقصد را معین کرده و بدون دردسر در کمترین زمان ممکن خود را به مقصد مورد نظر برسانید.
  • معمولا هزینه تاکسی ها زمانی که از طریق اپلیکیشن آن را کرایه می کنید، پایین تر از حالت عادی و کرایه تاکسی کنار خیابان است به خصوص وقتی قصد دارید در ساعت های اوج ترافیک در شهر تردد کنید این روش مقرون به صرفه تر می باشد.
  • برای اینکه راحت تر بتوانید مقصد خود را به راننده تاکسی توضیح دهید از برنامه های معروفی همچون گوگل مپ (Google Maps) استفاده کنید تا راننده های تاکسی شما را به مقصد اشتباه نرسانند.
  • سعی کنید در زمان ورود به سنگاپور همه برنامه ها و اپلیکیشن های مربوط به تاکسی های اینترنتی را دانلود کنید تا برای تاکسی گرفتن مسئله ای نداشته باشید.
  • همچنین می توانید کرایه تاکسی را از طریق اپلیکیشن گراب (Grab) به صورت آنلاین و با استفاده از کارت اعتباری خود پرداخت نمایید در این صورت سرعت عمل شما برای پرداخت کرایه بیشتر است.

4. کارت ایزی لینک (EZ-Link) - حمل و نقل عمومی در سنگاپور

کارت ایزی لینک (EZ-Link) بدون شک یکی از ملزومات سفر به سنگاپور است و گردشگران خارجی برای صرفه جویی در هزینه های سفر و راحتی پرداخت کرایه وسایل حمل و نقل عمومی در سنگاپور باید به محض ورود به این کشور کارت ایزی لینک را تهیه نمایند تا آنها هم دقیقا همچون مردم محلی بتوانند بدون دردسر از وسایل حمل و نقل عمومی در سنگاپور استفاده نمایند. اما چند نکته مهم در مورد خرید کارت ایزی لینک (EZ-Link) عبارتند از:

  • ایستگاه های مترو سنگاپور (مترو) بهترین مکان برای خرید و یا شارژ کارت ایزی لینک (EZ-Link) است.
  • توجه داشته باشید که حتما یک بار در زمان ورود به ایستگاه و قبل از سوار شدن به مترو و یک بار هم پس از پیاده شدن در ایستگاه مقصد، کارت خود را روی دستگاه قرار دهید تا هزینه مسیر از کارت شما کسر شود.
  • از کارت ایزی لینک (EZ-Link) علاوه بر سیستم حمل و نقل عمومی در سنگاپور در بسیاری از اماکن عمومی همچون سوپر مارکت ها، فست فودها، موزه، سینما و سایر مکان ها برای پرداخت هزینه ها می توان استفاده کرد.
  • شارژ کارت ایزی لینک (EZ-Link) از طریق اپلیکیشن های تلفن همراه هم امکان پذیر می باشد.
  • در کشور سنگاپور به مناسبت های مختلف همچون روز ملی سنگاپور طرح چاپ شده روی کارت ایزی لینک در این کشور تغییر می کند.

چرا از سیستم حمل و نقل عمومی در سنگاپور استفاده کنیم؟

دولت کشور سنگاپور به حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا در این کشور اهمیت زیادی می دهد و در سال های اخیر برنامه های زیادی در جهت توسعه سیستم حمل و نقل عمومی در این کشور اجرا شده است، اغلب مردم این کشور هم برای رسیدن به محل کار و یا تحصیل خود به صورت روزمره از وسایل حمل و نقل عمومی در سنگاپور استفاده می نمایند.

البته برخی از قوانین مربوط به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در سنگاپور تمایل مردم محلی و گردشگران خارجی این کشور را به استفاده از این وسایل پایین آورده است. اما باز هم با وجود این قوانین به دلیل مقرون به صرفه بودن و کیفیت بالای قطارها، اتوبوس ها و تاکسی ها در کشور سنگاپور، سیستم حمل و نقل عمومی در این کشور یکی از محبوب ترین سیستم های حمل و نقل عمومی در جهان است. داشتن سیستم تهویه مطبوع با کیفیت، تعداد زیاد ایستگاه ها و نظافت مطلوب باعث شده، گردشگران هم برای تردد در این کشور از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمایند. سیستم حمل و نقل عمومی سنگاپور طراحی یکپارچه ای دارد و گردشگران به راحتی می توانند خود را به منطقه ها مختلف برسانند.

نکات مهم در مورد حمل و نقل عمومی در سنگاپور

گردشگران در زمان سفر به کشور سنگاپور با طیف وسیعی از وسایل حمل و نقل عمومی روبرو هستند که با توجه به بودجه خود می توانند یک گزینه مناسب و در عین حال راحت را در بین وسایل حمل و نقل عمومی در سنگاپور برای تردد در این شهر انتخاب نمایند. اما دانستن برخی نکات مهم موجب می شود تا گردشگران بدون دردسر بتوانند از این وسایل نقلیه استفاده نمایند.

  • خوردن و آشامیدن در سیستم حمل و نقل عمومی در سنگاپور ممنوع است.
  • پرداخت کرایه اتوبوس و مترو در سنگاپور فقط با استفاده از کارت سفر ایزی لینک (EZ-Link) امکان پذیر می باشد.
  • ریختن زباله در داخل اتوبوس، مترو و یا تاکسی در کشور سنگاپور جریمه دارد.
  • برای کرایه تاکسی در این کشور اپلیکیشن های متنوعی همچون کامفورت (Comfort) و یا گراب (Grab) وجود دارد که گردشگران می توانند از همه این برنامه ها به راحتی برای کرایه تاکسی و معین مسیر سفر خود استفاده نمایند.

افزایش نرخ کرایه تاکسی - حمل و نقل عمومی در سنگاپور

در کشور سنگاپور بنزین و سایر سوخت های فسیلی بسیار گران قیمت است و به همین دلیل مردم تمایل دارند برای کاهش هزینه ها از وسایل حمل و نقل عمومی در سنگاپور استفاده نمایند. بالا رفتن شدید قیمت بنزین در سال 2022 باعث افزایش نرخ کرایه تاکسی در این کشور شده است. این افزایش قیمت بنزین باعث شده، شرکت های تاکسیرانی یک درصد افزایش موقت در کرایه های تاکسی را در این کشور اعمال نمایند، همچنین افزایش قیمت بنزین در سال 2022 روی کرایه تاکسی های فرودگاه چانگی در سنگاپور هم تاثیر گذاشت و کرایه تاکسی های عمومی در این فرودگاه 3 دلار افزایش یافت.

جمع بندی گردشی در سنگاپور با حمل و نقل عمومی

در کشور مدرن و پیشرفته سنگاپور تنوع وسایل حمل و نقل عمومی بسیار زیاد است و گردشگران و مردم محلی برای رفتن به نقاط مختلف شهر می توانند از وسایل متنوعی استفاده نمایند. هزینه حمل و نقل عمومی در سنگاپور هم همچون بسیاری از کشورهای جهان با توجه از طریق نقلیه ای مورد استفاده فرق دارد ولی تنوع وسایل باعث شده هرکس با هر بودجه ای بتواند به راحتی در شهر تردد کند. مترو سنگاپور در حال حاضر 5 خط و 119 ایستگاه دارد و گردشگران با هزینه ای کاملا مالی و در سریع ترین زمان ممکن می توانند با مترو خود را به منطقه ها مختلف شهر برسانند و از جاذبه های گردشگری سنگاپور بازدید نمایند.

اتوبوس درون شهری هم مقرون به صرفه ترین وسیله حمل و نقل عمومی است و گردشگران با هزینه ای مقرون به صرفه می توانند از این وسیله برای گردش در شهر استفاده نمایند. اگر شما هم تمایل دارید در ماه های مختلف سال به کشور سنگاپور سفر کنید و از جاذبه های گردشگری و یا بازارهای محلی سنگاپور بازدید نمایید، از همین الان می توانید بلیط پرواز و یا تور تفریحی خود را از سایت وبلاگ آمیتیس تک به صورت کاملا آنلاین به مقصد این کشور آسیایی رزرو کنید.

1. آیا سنگاپور سیستم حمل و نقل عمومی خوبی دارد؟

بله، سیستم حمل و نقل عمومی در سنگاپور یکی از گسترده ترین سیستم های حمل و نقل عمومی در جهان است. مترو و اتوبوس ها در سنگاپور تقریبا در تمامی نقاط شهر ایستگاه دارند و مسافران به راحتی می توانند خود را با کمترین هزینه به منطقه ها مختلف شهر برسانند. اغلب جاذبه های گردشگری سنگاپور فقط چند قدم با ایستگاه مترو یا اتوبوس فاصله دارد که این موضوع کار را برای گردشگران خارجی راحت کرده است.

2. مقرون به صرفه ترین راه برای تردد در سنگاپور چیست؟

بدون شک اتوبوس مقرون به صرفه ترین وسیله حمل و نقل عمومی در سنگاپور است که گردشگران به آسانی با سوار شدن به اتوبوس های درون شهر این کشور می توانند با کمترین هزینه به هر گوشه از سنگاپور بروند. اتوبوس ها در سنگاپور هر روز از ساعت 6 صبح الی 12 شب بدون وقفه آماده جابه جایی مسافران هستند. تعداد زیاد ایستگاه های اتوبوس در این کشور کار را برای گردشگران راحت کرده است.

3. در زمان سفر به سنگاپور از چه مکان هایی باید دیدن کنیم؟

باغ های کنار خلیج، باغ گیاه شناسی سنگاپور، باغ ملی ارکیده، باغ وحش سنگاپور، جنگل ابر و خلیج مارینا از جمله معروف ترین جاذبه های کشور سنگاپور است.

4. رایج ترین وسیله حمل و نقل عمومی در سنگاپور چیست؟

بهترین وسیله حمل و نقل در سنگاپور مترو (مترو) است و گردشگران در زمان سفر به این کشور به راحتی می توانند با استفاده از مترو این شهر خود را به جاذبه های گردشگری سنگاپور برسانند. تعداد زیاد ایستگاه های مترو در کشور سنگاپور یکی از اصلی ترین مزیت های استفاده از مترو در این کشور می باشد.

5. چرا سنگاپور را به عنوان مقصد سفر انتخاب کنیم؟

تنوع فرهنگی و جاذبه های گردشگری را می توان اصلی ترین جذابیت سنگاپور برای گردشگران خارجی دانست. کشور سنگاپور به لحاظ فرهنگی و مذهبی تفاوت زیادی با کشورهای همسایه خود دارد، در این کشور مدرن گردشگران به امکانات تفریحی متنوعی دسترسی دارند.

6. آیا خرید بلیط هواپیما به مقصد کشور سنگاپور از سایت وبلاگ آمیتیس تک امکان پذیر است؟

بله، شما می توانید بلیط پرواز و یا تور تفریحی خود به مقصد کشور سنگاپور را به صورت 24 ساعته و کاملا آنلاین از سایت وبلاگ آمیتیس تک خریداری کنید.

منبع: الی گشت

به "گردشی در سنگاپور با حمل و نقل عمومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشی در سنگاپور با حمل و نقل عمومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید