ارتقای دو برابری ظرفیت آموزشی سازمان فنی و حرفه ای

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: با طرح ملی مهارت آموزشی در محیط کار واقعی ظرفیت آموزشی این سازمان 2 برابر می گردد.

ارتقای دو برابری ظرفیت آموزشی سازمان فنی و حرفه ای

غلامحسین حسینی نیا معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به شروع طرح ملی مهارت آموزشی در محیط کار واقعی، گفت: این طرح با یاری اصناف در سطح ملی اجرا می گردد و با اجرای آن ظرفیت آموزشی این سازمان 2 برابر می گردد.

به گفته وی، طبق ارزیابی صورت گرفته حدود سه میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود یک میلیون و 400 هزار واحد صنفی قابلیت نقش آفرینی در قالب طرح آموزشی در محیط کار واقعی را دارند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: مراکز صنفی هدف می توانند از 2 تا 15 کارآموز را در قالب طرح مهارت آموزشی در محیط کار واقعی آموزش دهند که در پایان دوره نیز پس از برگزاری آزمون، برای افراد آموزش دیده، مدارک بین المللی طبق دوره های آموزشی در مراکز دولتی صادر خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه 640 مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای متشکل از 5 هزار 400 کارگاه در سراسر کشور وجود دارد، اضافه نمود: این مراکز سالانه ظرفیت آموزش بیش از 550 هزار نفر دوره را دارند.

حسینی نیا با اشاره به فعالیت 12 هزار مرکز آکادمی آزاد با ظرفیت آموزش 600 هزار نفر دوره در سال یادآور شد: در مجموع بخش دولتی و خصوصی ظرفیت برگزاری سالانه یک میلیون و 150 هزار نفر دوره مهارت های آموزش فنی و حرفه ای در کشور را دارا هستند که نقش بسزایی در مهارت آموزی و اشتغال آفرینی دارد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اعلام اینکه این سازمان اولین نهاد دولتی در سه روزه کردن صدور مجوز برای آکادمی آزاد است، تاکید نمود: بیش از 6 هزار و 500 مجوز نو در این راستا صادر شده که سبب کامل شدن چتر آموزش های مهارتی خواهد شد.

وی گفت: سازمان فنی و حرفه ای کشور در پی تکمیل چتر آموزش های مهارتی در رشته های مختلف بر مبنای آمایش سرزمینی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه نمود: با توجه به ظرفیت اشتغال زایی در استان ها، از بخش خصوصی در راه اندازی مراکز آموزشی حمایت های لازم به عمل خواهد آمد؛ بعلاوه تسهیلات خاصی نیز برای شکل دهی، ساماندهی و ثبت آکادمی ها ارائه می گردد.

وی بعلاوه در رابطه با پتانسیل شهرستان خوی در صنعت مبل سازی نیز گفت: شرایط لازم برای توسعه این صنعت رو به شد در منطقه، فراهم می گردد.

حسینی نیا یادآور شد: سیاست سازمان فنی و حرفه ای کشور از بین بردن شکاف بین مهارت های فردی و احتیاج بازار در کشور است.

وی در رابطه با مراکز فنی و حرفه ای آسیب دیده شهرستان خوی در زلزله اخیر، اظهار کرد: خوشبختانه خسارت جدی به این مراکز وارد نشده است و پس از پایان ارزیابی ها، عملیات بازسازی مراکز آسیب دیده فورا شروع می گردد تا خللی در جهت آموزش و فنی و حرفه ای شهرستان ایجاد نگردد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از روز گذشته به آذربایجان غربی سفر نموده است و بازدید از منطقه ها زلزله زده و کارگاه های آموزشی آسیب دیده در زلزله اخیر خوی، از برنامه های سفر رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور به آذربایجان غربی است.

وبلاگ آمیتیس تک آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ارتقای دو برابری ظرفیت آموزشی سازمان فنی و حرفه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقای دو برابری ظرفیت آموزشی سازمان فنی و حرفه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید