نیویورک تایمز: کمپین انتخاباتی ترامپ با مسائل مالی روبرو شده است

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، بسیاری از هزینه های شخصی ترامپ برای انتخابات شفاف نیست و او یکبار به شوخی گفته بود می تواند اولین رئیس جمهور آمریکا باشد که در جریان رقابت های انتخاباتی کسب درآمد کند.

نیویورک تایمز: کمپین انتخاباتی ترامپ با مسائل مالی روبرو شده است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آمیتیس تک، نیویورک تایمز در یادداشتی به بررسی هزینه های اقتصادی کمپین انتخاباتی ترامپ پرداخته و افزایش این هزینه ها را برای حزب جمهوری خواه پردردسر عنوان کرده است.

در این مطلب آمده است: همواره پول و کمک های اقتصادی گسترده به عنوان یکی از امتیازات برتری کمپین انتخاباتی ترامپ در نظر گرفته می شود، همان که درباره باراک اوباما در سال 2012 و جرج بوش در سال 2004 نیز در نظر گرفته شده بود.ترامپ یک روز پس از مراسم تحلیف و آغاز بکارش زودتر از هر رئیس جمهور دیگری از آمادگی اش برای انتخاب مجدد در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سخن گفت و همزمان از شرایط اقتصادی بهتر در سال پیش رو خبر داد.

این شرایط اقتصادی بهتر برای ترامپ به نظر می رسید که واقعا نتیجه بخش بوده است، چون رقیب او جو بایدن، وقتی نامزدی خود را در میان دموکرات ها اعلام نمود، از نظر اقتصادی تقریبا ضعیف ظاهر شد و در مقابل ترامپ و کمیته ملی جمهوری خواهان برای رقابت های انتخاباتی خود در همان آغاز کار 200 میلیون دلار را در اختیار داشتند و از این نظر جلوتر بودند. پنج ماه بعد اوضاع اقتصادی کمپین انتخاباتی ترامپ تغییر کرد و بسکمک از این منابع خرج شدند. از 1.1 میلیارد دلار بودجه کمپین ترامپ و حزب جمهوری خواه که از آغاز سال 2019 همواره در حال جمع آوری و افزایش بوده است، بیش از 800 میلیون دلار آن خرج شد. حالا برخی افراد در کمپین انتخاباتی ترامپ آن چه را که برای شان غیرقابل تصور بود، به وقوع پیوسته و این کمپین دچار بحران پول نقد شده است، در حالی که کمتر از 60 روز تا روز انتخابات زمان باقی است.این موضوع را چند مقام جمهوری خواه نیز تائید کرده اند.

مدیر ولخرج کمپین انتخاباتی ترامپ

برد پرسکل، مدیر سابق کمپین انتخاباتی همواره ماشین انتخاباتی ترامپ برای دور دوم را یک نیروی مهار ناشدنی توصیف می کرد، اما گفتگو با بیش از ده ها دستیار و فعالان فعلی و سابق کمپین انتخاباتی ترامپ و بازبینی و توجه به هزاران شاخصه و عوامل مهم در کمپین فدرال ترامپ نشان می دهد که کمپین ترامپ و کمیته ملی جمهوری خواهان با ولخرجی ها و بریز و بپاش های متعدد صدها میلیون دلار از هزینه های انتخاباتی ترامپ را دود کرده و به فنا داده اند.

از سوی دیگر از زمانی که بیل استیفن جایگزین برد پرسکل در کمپین انتخاباتی ترامپ شده است، تعدادی از اقدامات سختگیرانه از جمله بازبینی در شیوه جذب کارکنان و ابتکارات مرتبط با سفرها و تبلیغات را در پیش گرفته است. در دوره پرسکل بیش از 350 میلیون دلار یعنی حدود نیمی از 800 میلیون دلار در کمپین انتخاباتی ترامپ خرج شد و تیم انتخاباتی ترامپ مجور شد که اقداماتی را برای کمک های اقتصادی دنبال کند، زیرا پپیش از آن هیچ هزینه ای برای انجام اقداماتی با هدف دریافت کمک های اقتصادی به شیوه آنلاین انجام نشده بود.

در این دوره قبل از آن که مجمع ملی جمهوری خواهان به صورت رسمی تشکیل شود و نامزد رسمی جمهوری خواهان اعلام شود، فقط برای تبلیغات تلویزیونی بیش از 100 میلیون دلار هزینه شد. همچنین تیم انتخاباتی گروهی بزرگ از کارمندان و کارکنان در حومه ویرجینیا مستقر کرده بود که این گروه از کارکنان از جمله دلایل افزایش هزینه های کمپین انتخاباتی ترامپ بود. یکی از پرزرق و برق ترین و شاید عجیب ترین تبلیغات این دوره، رزرو تبلیغ در رقابت های ورزشی سوپر بول آمریکا بود که 11 میلیون دلار برای رزرو تبلیغ در این رویداد هزینه شد که این میزان بسیار بیشتر از مبلغی است که برای تبلیغات تلویزیونی در برخی ایالت های کلیدی و مهم انجام می شود. این تبلیغ به گفته کارشناسان یک تبلیغ بی فایده بود چون ترامپ با این تبلیغ در واقع در حال رقابت با نامزد میلیاردر از حزب دموکرات، مایکل بلومبرگ بود که چندان ضرورتی نداشت و بلومبرگ در رقابت های داخلی حزب دموکرات ها کنار زده شد.

همچنین مجموعه هزینه های دیگری نیز وجود داشت، از جمله استخدام گروهی از مشاوران با پرداخت های بسیار زیاد، پرداخت 156 هزار دلار به تبلیغات بنری با هواپیما و یا پرداخت 110 هزار دلار به یک شرکت برای تولید کیسه های مغناطیسی پوشش تلفن همراه شرکت کنندگان در مراسم های تبلیغات ترامپ تا شرکت کنندگان نتوانند به صورت مخفیانه اظهارات ترامپ در این مراسم ها را ثبت و ضبط کنند.

در ادامه این گزارش همچنین به نقل از برخی افراد فعال در کمپین انتخاباتی ترامپ آمده است: پرسکل به عنوان مدیر کمپین انتخاباتی ترامپ دارای ماشین سوپر لوکس و راننده و هزینه های غیرمعمولی بسکمک بود. ترامپ بعد از برکناری پرسکل گفته بود که مدیر جدید کمپین انتخاباتی او خودش دستمزدش را کاهش داده است.

هزینه های بی فایده؛ ترامپ همچنان عقب مانده است

با این حال منتقدان کمپین انتخاباتی ترامپ می گویند انجام این ولخرجی ها و هزینه ها برای ترامپ بی تاثیر بوده و چندان فایده ای برای او نداشته است، چون او براساس نظرسنجی ها در بسکمک از ایالت های کلیدی از رقیب خود عقب مانده است و از طرف دیگر بایدن توانسته بودجه کمپین انتخاباتی خود را پس از مدت ها به 365 میلیون دلار برساند، در صورتی که کمپین انتخاباتی ترامپ آخرین میزان جمع آوری کمک و اعانه خود را اعلام نکرده است.

اد رولینز، استراتژیست جمهوری خواه که بخش کوچکی از کمپین انتخاباتی ترامپ را اداره می کند، مدیر سابق کمپبن انتخاباتی ترامپ را به شدت مورد نقد قرار می دهد، می گوید: وقتی 800 میلیون دلار هزینه می شود و هنوز 10 امتیاز از رقیب انتخاباتی خود عقب مانده اید، باید سوال کرد که برنامه ریزی چگونه بوده است؟ مشخص است که پول زیاد کمپین انتخاباتی ترامپ زمانی هزینه شد که رای دهندگان آمریکایی توجه زیادی به موضوع انتخابات نداشتند.

با این حال مدیر کمپین انتخاباتی ترامپ در دفاع از عملکرد خود انجام هزینه ها و ولخرجی های اجرا شده برای ترامپ را با اطلاع کامل و اجازه شخص ترامپ عنوان کرده و افزوده است که هیچ اقدامی بدون کسب تائید او انجام نشده است. پرسکل همچنین در ارتباط با هزینه های کمپین ترامپ به هماهنگی با رونا مک دنیل، از مسئولان حزب جمهوری خواه اشاره می کند و در این ارتباط هزینه نجومی تبلیغات ترامپ در رقابت های ورزشی سوپر بول را مثال می زند که به گفته او البته کمتر از 11 میلیون دلار هزینه روی دست کمپین ترامپ گذاشته است!

نیکولاس اورهارت، استراتژیست جمهوری خواه نیز معتقد است که 800 میلیون دلار هزینه برای کمپین انتخاباتی ترامپ که فقط چند هفته پس از راه یابی او به کاخ سفید آغاز شد، نشان می دهد که آن ها یک آغاز خطرناک را آغاز کردند، اگرچه به طور کلی کمپین های انتخاباتی ریاست جمهوری بسیار پرهزینه هستند و نیاز است که این هزینه ها بدون وقفه ادامه داشته باشد.

ترمزی در برابر بودجه تبلیغات ترامپ

از زمانی که بیل استیفن به عنوان مدیر جدید کمپین انتخاباتی ترامپ، جایگزین برد پرسکل شده، او تلاش دارد تا ولخرجی ها را کاهش دهد. هزینه 50 میلیون دلاری برای گروه های ائتلاف انتخاباتی و همچنین هزینه 3 میلیون دلاری برای نشان دادن نام ترامپ در یکی از مسابقات اتومبیل رانی معروف آمریکا به کنار رفت و لغو شد. همچنین تعداد افرادی که در سفرهای تبلیغاتی ترامپ حضور دارند به شدت کاهش یافت تا هزینه این سفرها کمتر شود.

مدیر جدید کمپین انتخاباتی ترامپ همچنین سفرهای متفرقه با هواپیمای خصوصی کاخ سفید را محدود کرد، چون هزینه این سفرها به پای کمپین نوشته خواهد شد و در گفتگویی گفته است که تمام تمرکز و توجه فعلی او بر موضوع بودجه کمپین انتخاباتی است، اگرچه میزان دقیق بودجه این کمپین را اعلام نکرده است. کاهش هزینه های تبلیغات تلویزیونی ترامپ هم مشهود است تا آن جا که طی دو هفته اخیر ماه جاری مبلغ 35 میلیون دلار هزینه تبلیغات تلویزیونی بایدن شده، اما این هزینه برای ترامپ 4.8 میلیون دلار بوده است.

جیسون میلر، از استراتژیست های ارشد انتخاباتی ترامپ گفته است که کمپین در حال ذخیره و پس انداز پول مورد نیاز برای رقابت های آتشین و شدید در پائیز است و پس انداز پول این اطمینان خاطر را به کمپین انتخاباتی ترامپ خواهد داد که پول مورد نیاز را برای این رقابت ها در اختیار دارد. میلر در عین حال از هزینه هنگفت تبلیغات تلویزینی ترامپ در تابستان امسال دفاع کرده و گفته است با توجه به شیوع کرونا، این همه هزینه تبلیغات برای حفظ جایگاه ترامپ در بحران همه گیری کرونا ضروری و لازم بود.

با این حال در این گزارش گفته شده یکی از دلایلی که بایدن توانست پول بیشتری را برای کمپین انتخابات خود ذخیره کند، کمپین حداقلی او و کاهش شدید هزینه ها در جریان شیوع کرونا بود، در حالی که ترامپ همزمان مشغول هزینه برای خنثی سازی نقدها مرتبط با رکود اقتصادی ناشی از کرونا بود. از سوی دیگر بایدن در مراسم های مجازی خود کمترین خرج را می کرد، اما میلیون ها دلار جمع آوری می کرد.

اختلاف نظر بر سر بحران اقتصادی در کمپین ترامپ

درباره بحران احتاقتصادی در بودجه مورد نیاز کمپین انتخاباتی ترامپ اختلاف نظر وجود دارد. برخی مقامات گفته اند که کمپین انتخاباتی ترامپ طی دو ماه گذشته بودجه و کمک های بسکمک زیادی را بدست آورده و کاهش هزینه ها تلویزیونی کوته بینی است و این کمپین فقط در طول چهار روز مراسم اخیر خود نزدیک به 76 میلیون دلار را هزینه کرده است.

برخی دیگر معتقدند که بودجه های مورد نظر کمپین ترامپ از جمله جمع آوری روزانه 5600 دلار از مجموع کمک های کوچک فردی محقق نشد، چون شهروندان آمریکایی با مسائل اقتصادی ناشی از شیوع کرونا روبرو شدند.

با این حال تردیدی نیست که هزینه ها کمپین انتخاباتی ترامپ به میزان قابل توجهی کاهش یافته و کم شده است، از جمله تبلیغات توئیتری و فیس بوکی اعضای کمپین به شدت کاهش یافته و برخی از این تبلیغات قطع شده است.

هزینه هایی که ترامپ می خواست

در عین حال برخی هزینه های اجرا شده برای ترامپ با درخواست و تمایل شخصی او اجرا شده است. مثلا تبلیغاتی جنجالی در رقابت های ورزشی سوپر بول، با همه هزینه زیاد آن اما به خواست شخص ترامپ اجرا شده، در صورتی که هزینه تبلیغات در این رقابت ورزشی جنجالی از تبلیغات تلویزیونی برای ترامپ در مجموع ایالت های ویسکانسین(3.9 میلیون دلار)، میشیگان(3.6 میلیون دلار)، لوا(2 میلیون دلار) و مینه سوتا(1.3 میلیون دلار) بیشتر بوده است.

از دیگر هزینه های تبلیغی مورد نظر ترامپ صرف 1 میلیون دلار تبلیغات در مرکز رسانه ای واشنگتن دی سی است که در پائیز شاهد رقابت های داغ انتخاباتی خواهد بود.

ابهام در هزینه های کمپین انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا

با این حال بسکمک از هزینه های شخصی ترامپ برای انتخابات شفاف نیست و او یکبار به شوخی گفته بود می تواند اولین رئیس جمهور آمریکا باشد که در جریان رقابت های انتخاباتی کسب درآمد کند. از سال 2017 تا کنون نیز مبلغ 227 میلیون دلار از طریق کمپین و کمیته ملی جمهوری خواه روانه یک شرکت خصوصی مرتبط با مقامات کمپین ترامپ شده است. این شرکت مسئولیت تولیدات تبلیغاتی و مشاوره رسانه ای را برعهده دارد، اما به تازگی از سوی کمیسیون انتخابات فدرال آمریکا به دلیل مقاصد نهایی هزینه ها و خرج ها مورد شکایت و اتهام زنی قرار گرفته است و از جمله این هزینه های مورد اتهام، پرداخت مبالغی به عروس ترامپ و یکی دیگر از مشاوران انتخاباتی او عنوان شده است.

همچنین میلیون ها دلار دیگر به شرکت های مرتبط با مقامات رسمی در کمپین انتخاباتی ترامپ پرداخت شده از جمله پرداخت 39 میلیون دلار به یک شرکت مرتبط با مدیر سابق کمپین تبلیغاتی ترامپ که مقاصد هزینه نهایی آن ها مشخص و شفاف نیست، اگرچه پرسکل، مدیر سابق کمپین ترامپ مدعی شده که منافعی از قبال این شرکت ندارد.

باید هزینه کرد

در عین حال برخی از مقامات کمپین انتخاباتی ترامپ معتقدند برای کسب درآمد نیاز است تا بیشتر هزینه کرد. براساس گزارش ها نیز از سال 2019 تا کنون کمیته ملی جمهوری خواهان و کمیته های مشترک مرتبط با ترامپ، 145 میلیون دلار را برای برنامه های پستی خود هزینه کرده اند که 42 میلیون دلار آن مربوط به اجاره فهرست ایمیل ها و ده ها میلیون دلار دیگر نیز برای تبلیغات دیجیتالی هزینه شده است.

همچنین به دستور ترامپ بیش از 6 میلیون دلار هزینه هدایای یادگاری مختلف شده است که به شرکت های لوازم التحریر و شکلات سازی برای ساخت تبلیغات پرداخت شده است.

در مجموع هزینه های اجرا شده برای ترامپ نیز بی سابقه است و ترامپ تا کنون هزینه های اقتصادی بسکمک را بر کمیته ملی جمهوری خواهان تحمیل کرده، از جمله 21 میلیون دلار در ارتباط با خنثی سازی تبلیغات مرتبط با ماجرای استیضاح او اجرا شده است.

در این گزارش همچنین گفته شده که کمیته ملی جمهوری خواهان، 666هزار دلار را به رسانه رویترز در پایان ماه ژوئن پرداخت کرده، اگرچه تا کنون نه رویترز و نه مجمع ملی جمهوری خواهان در این ارتباط توضیحی نداده اند.

همچنین برگزاری و یا لغو برخی برنامه های تبلیغاتی تراممپ برای جمهوری خواهان هزینه های زیادی داشته است که تا کنون همه این هزینه های اقتصادی و اقتصادی را ترامپ بر جمهوری خواهان تحمیل کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "نیویورک تایمز: کمپین انتخاباتی ترامپ با مسائل مالی روبرو شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیویورک تایمز: کمپین انتخاباتی ترامپ با مسائل مالی روبرو شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید