نقش اینفلوئنسر مارکتینگ در بازاریابی دیجیتال گردشگری

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، میراث آریا/ این خبر پیرامون نقش اینفلوئنسر مارکتینگ در بازاریابی دیجیتال گردشگری برای شما نگارش شده است.

نقش اینفلوئنسر مارکتینگ در بازاریابی دیجیتال گردشگری

منظور از اینفلوئنسر کسی است که طی مدتی طولانی و با انتشار محتوای مفید، شخصیتی قابل قبول در دنیای مجازی را برای خودساخته و توان بالقوه فراوانی در تأثیرگذاری بر نظرات و رفتار مخاطبان دارد. محتوای منتشرشده از سوی او در حوزه های مختلف همانند: سبک زندگی، آشپزی، مد، سفر و پزشکی هواداران بسیاری داشته و نظراتش در آن حوزه برای دنبال نمایندگان قابل احترام و اطمینان است.

اینفلوئنسرها، ستاره های دنیای مجازی هستند. افرادی که ممکن است در زندگی واقعی شناخته شده نباشند، اما نام آنها در دنیای مجازی شناخته شده و عده زیادی بخاطر سبک زندگی و اعتقاداتشان دنبال نماینده ماجرایی هستند که این افراد برای آنها تعریف می نمایند. یک اینفلوئنسر می تواند متخصص رسانه، تحلیلگر صنعت یا فرد عادی جامعه باشد که تعداد زیادی دنبال نماینده در دنیای مجازی دارد.

اینفلوئنسرها در شغل، حرفه و تخصص خود صاحب سبک و ایده هستند. افرادی که تبحر خاصی در فراوری محتوا و معرفی یک محصول داشته و انتشار متن های تبلیغاتی به وسیله آنها می تواند روی دیگران تأثیر فوق العاده ای داشته باشد.

براساس مقاله نقش اینفلوئنسر مارکتینگ در بازاریابی دیجیتال دنیاگردی باید بدانید که استفاده از افراد تأثیرگذار یا همان اینفلوئنسرها در فرآیند بازاریابی دنیاگردی امروز نقش مهمی در توسعه این صنعت دارد، لذا به فرآیند بازاریابی دنیاگردی به وسیله این افراد اینفلوئنسر مارکتینگ می گویند. در این شیوه کسب و کار، فعلان دنیاگردی می کوشند افرادی را بیابند که بر تصمیم و رفتار مشتریانشان تأثیرگذار باشند. سپس به یاری آنها اطلاعات محصول خود یا هر نوع پیغام دیگر را که می تواند منجر به رفتارهای مطلوب گردد برای مخاطبان واقعی خود ارسال می نمایند.

اشخاص تأثیرگذار معمولاً نظرات و پیشنهادهای خود را درباره استفاده از محصولی بخصوص با دنبال نمایندگانشان در شبکه های اجتماعی در میان میگذارند و به این شکل برای برندهای معتبر تبلیغ می نمایند. مهمترین ویژگی که برای اشخاص تأثیرگذار و اینفلوئنسرها میتوان برشمرد، توانایی آنها در تأثیرگذاری بر تصمیم های مرتبط با خرید دیگران است، لذا در این نوع از بازاریابی فرد از ارتباطات خود با دیگران برای رسیدن به هدف خود که همان تبلیغ و اطلاع رسانی پیرامون محصولات و خدمات یک صنعت، سازمان یا کسب و کاری خاص است، استفاده می نماید، امری که تا به امروز در صنعت دنیاگردی کمتر مورد استفاده قرار گرفته است.

در این روش افراد اینفلوئنسر به صورت غیرمستقیم اقدام به معرفی محصولی مانند تجربه شیرین از یک مکان دنیاگردی ارائه می دهند. تأثیر اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند چندین برابر بیشتر از روش های بازاریابی سنتی باشد. این روش بازاریابی دیجیتال حتی هزینه های بسیار کمتری را نیز نسبت به تبلیغات محیطی بدنبال خواهد داشت. گذشته از تأثیرگذاری و کاهش هزینه ها به وسیله این روش بازاریابی، حتی ماندگاری تأثیر آن نیز بسیار بالاتر از روش های سنتی است.

شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام در حال حاضر قدرتمندترین ابزار برای اینفلوئنسر مارکتینگ هستند. برندها و شرکت های بسیار زیادی از قدرت این شبکه ها برای معرفی برند خود استفاده نموده و در حال استفاده نیز هستند. هشتک گذاری و تبلیغات در صفحه های پرمخاطب و ایجاد یک شبکه کامل و پرمحتوا در این شبکه های اجتماعی، قدرتی چند برابر از تبلیغات محیطی را بخصوص برای صنعت دنیاگردی بدنبال خواهد داشت.

صنعت دنیاگردی یکی از آن دسته از بازارهایی است که به شدت تحت تأثیر اینفلوئنسر مارکتینگ واقع شده است. اینفلوئنسر مارکتینگ روش جدیدی نیست اما بهره برداری از آن در بازاریابی دنیاگردی، این صنعت را امروز متحول نموده است.

استفاده از یک فرد اینفلوئنسر برای اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند نقطه عطفی در دنیاگردی یک جامعه باشد. این روش تبلیغات در جامعه باعث اعتمادپذیری بیشتر افراد و بینندگان به این صنعت شده و آنها را نیز به جمع دنیاگردان و مشتریان هدف اضافه خواهد نمود. البته این روش تبلیغات در صنعت دنیاگردی احتیاج به معیارهایی هم دارد که حتماً باید در انتخاب اینفلوئنسر مناسب بکار گرفته شوند.

برای استفاده از این روش در فرآیند بازاریابی دنیاگردی بهتر است بدانیم به چه کسانی تأثیرگذار (اینفلوئنسر) گفته می گردد، اینفلوئنسر می تواند فردی حقیقی یا حقوقی باشد که به عنوان مشتری کسب و کار در نظر گرفته نمی گردد، بلکه مبلغی است که برند یا محصول را با استفاده از فراوری محتوا مستقیماً به مخاطب جامعه در ارتباط با خود معرفی می نماید.

در صنعت دنیاگردی نباید از هیچ اینفلوئنسری حتی با جامعه ارتباطی کمتر از 50 نفر نیز صرف نظر کرد، چرا که قدرت ارتباطات دهان به دهان و ایجاد شبکه تبلیغ سرعت رشد باورنکردنی حتی با تعداد کم خواهد داشت و نه تنها یک فرد بلکه یک برند یا یک هویت غیرحقیقی نیز می تواند اینفلوئنسر برند و خدمات دنیاگردی باشد.

در مرحله بعدی هدف گذاری شرکت دنیاگردی از نوع تبلیغ اینفلوئنسر است. فروش یک تور خاص یا معرفی و افزایش آگاهی از برند از جمله اصلی ترین هدف های یک شرکت دنیاگردی در فرآیند اینفلوئنسر مارکتینگ است. علاوه بر تنوع طلبی در یک جامعه در ارتباط با اینفلوئنسر، بخش بسیار مهم دیگری در استفاده از این مدل بازاریابی، نوع محتوای فراوری شده برای بازاریابی خدمات است. اینفلوئنسر مارکتینگ احتیاج به فراوری محتوای کاملاً منحصر بفرد و خاص دارد و این فراوری محتوا باید به وسیله فرد اینفلوئنسر انتشار یابد.

البته لزوما فرد اینفلوئنسر نمی تواند فراوری محتوای خاصی را داشته باشد و این متن را میتوان به وسیله یک متخصص فراوری محتوا ارائه داد. مهمترین بخش در تبلیغات اینفلوئنسری و اینفلوئنسر مارکتینگ برای صنعت دنیاگردی، انتخاب فرد مناسب برای این کار است. اگر می خواهید یک سفر خاص را تبلیغ کنید برترین راه این است که اینفلوئنسر در یکی از سفرها حضور داشته باشد و شما را به دیگران معرفی کند.

در نگاه اول، همه شرکت های فعال در زمینه دنیاگردی برای اینفلوئنسر مارکتینگ سراغ بازیگران محبوب، بازیکنان مشهور و افرادی از این دست می فرایند که در جامعه شناخته شده باشند. اما گاهی اوقات و برای بعضی از صنایع، می تواند انتخاب های بهتری هم وجود داشته باشد. برای مثال در صنعت دنیاگردی استفاده از یک دنیاگرد خارجی می تواند نتایج بهتری را برای دنیاگردی داخلی در پی داشته باشد.

قطعاً امروزه در سرتاسر دنیا، اینفلوئنسرهای فعال در حوزه دنیاگردی به عنوان تأثیرگذارترین کانال های ارتباطی کسب و کارهای صنعت دنیاگردی و دنیاگردان مطرح هستند و تأثیر آنها بر کسی پوشیده نیست و اگر فرصت ها را شناسایی نمایند و به صورت هدفمند رفتار نمایند، می تواند در ورود دنیاگرد نقش بسزایی را ایفا نماید.

نویسنده: مریم تاجداری | کارشناس ارشد تبلیغات و بازاریابی و امور فرهنگی استان اصفهان

منبع: همگردی

به "نقش اینفلوئنسر مارکتینگ در بازاریابی دیجیتال گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش اینفلوئنسر مارکتینگ در بازاریابی دیجیتال گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید