قیمت انواع میوه و صیفی در بازار ، جدیدترین قیمت انگور، انجیر، شلیل، موز، هلو و سیب را ببینید

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، تناقض عجیبی در بازار میوه وجود دارد با وجود اینکه خریدار کم است اما قیمت هم بالاست که این بر خلاف قانون عرضه و تقاضا هم است.

قیمت انواع میوه و صیفی در بازار ، جدیدترین قیمت انگور، انجیر، شلیل، موز، هلو و سیب را ببینید

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، بازار میوه در دو روز مانده از تابستان به علت بالا بودن قیمت ها کساد است و تب و تاب همیشگی را ندارد، رشد قیمت میوه که حتی در فصل گرم هم ادامه داشت باعث شده خریدار کمتر گردد و البته قیمت ها هم در اوج بماند که این خود تناقض عجیبی است.

ابراهیم مرادزاده، کارشناس کشاورزی گفت: بالا بودن هزینه های فراوری میوه باعث شده که فراوری نماینده و فروشنده به کمتر از یک حدی نفروشد زیرا فکر می نماید که حاشیه سودی نخواهد داشت.

وی افزود: قیمت نهاده هایی مانند سم و کود و هزینه کارگری برای باغدار بالا رفته است، به ویژه این رشد قیمت پس از حذف ارز دولتی نهاده ها بیشتر شد و فراوری نماینده برای جبران آن مجبور به بالا بردن قیمت است.

وی افزود: البته بخش زیادی از رشد قیمت ها مربوط به دلالی و واسطه گری است که در این بازار بیش از سایر بخش ها است که بعضا از سر زمین تا رسیدن به دست مصرف نماینده چندین بار دست دلالان میوه می چرخد و قیمت را تا سه برابر بالا می برند.

مرادزاده افزود: در میدان مرکزی میوه و تره بار هم که محل عمده فروشی است نیز نظارت ها کامل نیست و باعث سوء استفاده بعضی مغازه داران می شوند و آنها بیش از نرخ مصوب 35 درصد به قیمت میوه خرده فروشی اضافه می نمایند.

جدیدترین قیمت میوه در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران به این توضیح است:

اینها قیمت های عمده فروشی است که مغازه داران حدود 35 درصد هم به این قیمت ها اضافه می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "قیمت انواع میوه و صیفی در بازار ، جدیدترین قیمت انگور، انجیر، شلیل، موز، هلو و سیب را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت انواع میوه و صیفی در بازار ، جدیدترین قیمت انگور، انجیر، شلیل، موز، هلو و سیب را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید