فعالیت تنها 5 درصد دانش بنیان ها در صنعت غذایی

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، محمد صادق خیاطیان امروز در رویداد تبادل فناوری در صنعت غذایی که امروز در محل این صندوق برگزار گردید، گفت: امر دانش بنیان چه در سطح مسولان کشور، چه در سطح جامعه نخبگان، صنعتگران و کارآفرینان دیگر یک امر تزیینی و لوکس تلقی نمی گردد. دانش بنیانی در توسعه صنعتی و مالی نقش بسیار مهمی دارد. و این باور تا حدود زیادی شکل گرفته که در واقع با تلاش فعالان این حوزه میسر شده است.

فعالیت تنها 5 درصد دانش بنیان ها در صنعت غذایی

وی ادامه داد: شاهد پیشرفت دانش بنیانی در صنایع مختلف کشور اعم از صنعت دارو فناوری اطلاعات و نفت و گاز هستیم و در بخش امنیت غذایی و کشاورزی نیز اتفاقات خوبی اتفاق افتاده و شاهد رشد و ارتقا آن هستیم.

وی فعالیت شرکت های دانش بنیان در حوزه امنیت غذایی را کم و محدود توصیف کرد و گفت: براساس آمارها، تنها 5 درصد(400 شرکت دانش بنیان) در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی فعالیت می نمایند و به اعتقاد من با توجه به ظرفیتی که داریم، عدد کمی محسوب می گردد و فاصله زیاد است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی بیان نمود: از طرفی دیگر موضوع امنیت غذایی موضوع راهبردی نه تنها برای کشور ما بلکه برای کشورهای جهان مطرح است و طبق گزارش های آینده پژوهی، امنیت غذایی یکی از چالش های بزرگ جهان در سال های آینده پیش بینی می گردد.

وی با بیان اینکه ظرفیت کشور در حوزه امنیت غذایی فوق العاده است، اظهار داشت: این ظرفیت شامل نیروی انسانی توانمند به خصوص در حوزه فعالیت های فناورانه و بعلاوه زیرساخت های طبیعی در حوزه کشاورزی مربوط می گردد. از طرفی شرایط آب و هوایی و اقلیمی مناسب، زمینه را برای توسعه فعالیت نوآورانه در زمینه امنیت غذایی فراهم می نماید.

خیاطیان اضافه نمود: در حال حاضر به واسطه حضور شرکت های توانمند و بزرگ خصوصی در حوزه صنعت غذایی، زمینه ای مناسب برای رقابت پذیری در صنعت غذایی هستیم که می تواند نسبت به سایز حوزه ها الگو باشد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه بازار بزرگ مصرف داخلی و صادراتی فضا را برای توسعه فعالیت های صنعت غذایی ما فراهم می نماید، گفت: این رویداد کوشش دارد یک به هم رسانی و فرهنگسازی برای ارتباط صنایع بزرگ با شرکت ها دانش بنیان ایجاد کند و هرچقدر این ارتباط بیشتر گردد، شاهد افزایش بهره وری و ارزش اضافه نموده جدی در صنعت غدایی خواهیم بود و بومی سازی بسیاری از فناوری ها و توسعه صادرات اتفاق خواهد افتاد.

وی در سرانجام ضمن اعلام آمادگی برای توسعه ظرفیت ها در حوزه صنایع غذایی گفت: در حال حاضر صندوق نوآوری، طی سال های اخیر 500 میلیارد تومان از دانش بنیان های صنعت غذایی حمایت نموده که عدد کمی است اما انشالله برنامه ریزی جدی تری برای افزایش ارائه خدمات خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فعالیت تنها 5 درصد دانش بنیان ها در صنعت غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت تنها 5 درصد دانش بنیان ها در صنعت غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید