عناصر جزئیات بنای 12 کلیسای قدیمی تهران آنالیز شد

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، عناصر جزئیات بنای 12 کلیسای قدیمی تهران آنالیز شد.

عناصر جزئیات بنای 12 کلیسای قدیمی تهران آنالیز شد

احمد میرزاکوچک خوشنویس، عضو هیأت علمی پژوهشگاه و مجری طرح گفت: اقدامات حفاظتی در امر بازسازی و بازسازی کلیساهای تاریخی احتیاجمند دانش صحیح از جزئیات شیوه های ساخت اصیل در بنای معماری آنها است و هرگونه مداخله در این امر می بایست بدون حدس و گمان و براساس کارشناسی تخصصی و با شناخت کامل از شیوه های ساخت و ساز کلیساهای قدیمی صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه پهنه ساخت و ساز در معماری ایران در مقیاس زمان و مکان آنقدر وسیع است که برخورداری از دانش فنی برای بازسازی و بازسازی کالبد بنای تاریخی گاه با مشکل روبرو می گردد توضیح داد: ضروری است محققین به دلایل علمی و عقلی این نوع استفاده از شیوه ها در ساخت و ساز با آجر و سنگ پی برده و از آن در درک بهتر بناهای تاریخی بهره گیرند.

مجری طرح جمع آوری جزئیات ساختمانی کلیساهای تاریخی و اصیلی که معلم شیوه های مداخله باشد را مورد احتیاج و ضروری دانست و گفت: این مطالعه در این فاز در پی معرفی جزئیات کلیساهای قدیمی تهران است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه اضافه نمود: برای انجام مطالعات علمی در آنالیز جزئیات بناهای کلیساهای تاریخی این فرضیه مد نظر بوده که کلیساهای اصیل در تهران در اقلیم گرم و خشک کویری دارای شیوه های منحصر بفرد خاص خود است که با استفاده از مصالح آجر و یا سنگ الگوی کلیساسازی این دوره برای باقی سرزمین ایران است و معمار ایرانی ضمن بهره گیری از مصالح بوم آورد مجبور به رعایت اصول ویژه ای در شیوه های ساخت و ساز بوده که در دوران معاصر از شیوه های دانش نوین ساختمان سازی اروپایی نیز بهره برده است.

مجری طرح با بیان اینکه این آنالیز تنها به جمع آوری جزئیات ساختمانی دوازده کلیسای آجری و سنگی تهران در پلان و نقشه های عمودی می پردازد، اظهار کرد: این طرح به صورت مصور و حاوی تعداد نقشه هایی از جزئیات ساختمانی در نقشه های افقی و قائم خواهد بود که در مقیاس های از یک به 200 تا 50 ارائه می گردد.

وی بیان نمود: هر صفحه مشخصات نقشه اعم از لیست مصالح و میزان های فوق را به نمایش میگذارد و جهت اعتماد به راستی جزئیات آجری و سنگی در لیست آدرس نقشه کلیسای مربوطه نیز ارائه می گردد.

منبع: همگردی

به "عناصر جزئیات بنای 12 کلیسای قدیمی تهران آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عناصر جزئیات بنای 12 کلیسای قدیمی تهران آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید