طرح ترافیک تهران گران می گردد

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، کلیات لایحه افزایش عوارض طرح ترافیک برای سال آینده تصویب شد.

طرح ترافیک تهران گران می گردد

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در جریان چهل و سومین جلسه شورا، آنالیز لایحه شهردار تهران در مورد مشخص عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا را در دستور کار قرار دادند.

مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این خصوص گفت: در سال هایی که طرح اجرا شده تدریجا مسائل و ضعف هایی که داشته رفع شده و در حال حاضر شرایط بهتری پیدا نموده است.

وی اضافه کرد: در این لایحه برای جلوگیری از سردرگمی شهروندان، ساختار کلی طرح حفظ شد و فقط قیمت پایه ای حداکثر به مقدار 30 درصد افزایش داشته است.

شفیعی با بیان اینکه برای محدوده طرح ترافیک 103 هزار تردد مجاز براساس مصوبه شورای ترافیک تهران وجود دارد، گفت: از این تعداد 53 هزار مجوز برای افراد دارای سهمیه های خاص در نظر گرفته شده و 50 هزار مجوز نیز به صورت روزانه اخذ می گردد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: محاسبه نحوه عوارض به این شکل است که قیمت پایه ای وجود دارد که در امسال 35 هزار تومان در نظر گرفته شده و برای سال آینده با 30 درصد افزایش 45 هزار و 500 تومان مشخص شده است.

به گفته وی، ضرایبی که در این قیمت پایه ضرب می شوند همانند ضریب مکانی، ضریب زمانی در اوج و غیراوج ساعات تردد، ضریب آلایندگی برای سال آینده هیچ تغییری نداشتند.

شفیعی مطرح نمود: 40 درصد از عایدی این حوزه برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، 40 درصد برای اجرای طرح های حمل و نقل و ترافیکی و 20 درصد برای شبکه مترو در نظر گرفته شده است.

عضوشورای تهران درباره سهمیه اقشار خاص، گفت: برای جانبازان بالای 25 درصد صفر و برای معلولین، بیماران خاص و وبلاگ آمیتیس تک تخفیف 90 درصد، برای خودرو های آژانس قبلا براساس اخذ سند سفر و عدم اخذ سند سفر ضرایب متفاوت بود که برای سال آینده این موضوع یکپارچه دیده شده و ضریب چهاردهم در نظر گرفته شده است.

شفیعی ادامه داد: برای خودرو های سواری با پلاک ع، سرویس مدارس، خودرو های آکادمی های رانندگی ضریب یه دهم، در نظر گرفته شده و برای اتوبوس ها و مینی بوس های پلاک ع ضریب صفر در نظر گرفته شده و در تسهیلات ویژه ساکنین درون محدوده طرح و ترافیک تغییری اعمال نشده است.

وی اضافه کرد: برای ساکنان محدوده طرح ترافیک، یکبار خروج قبل از ساعت 8:30 در مواقع عادی و 9 صبح با توجه به شرایط کرونا رایگان خواهد بود و بعد از ساعت 14:30 در شرایط کرونا و ساعت 16 در شرایط عادی، یکبار ورود رایگان خواهد بود.

شفیعی درباره عایدی این حوزه گفت: به طور کلی بین 65 تا 66 درصد عایدی ها وصول شده و 34 تا 35 درصد عایدی نیز منوط به شرایطی می گردد که شخص احتیاج به تعویض پلاک و خدمات خاصی باشد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران، پس از آنالیز لایحه یادشده را با 19 رای تصویب کردند.

منبع: فرارو

به "طرح ترافیک تهران گران می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح ترافیک تهران گران می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید