ضرورت توسعه نهالستان با هدف ایجاد کانون هوای پاک در لرستان

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: توسعه نهالستان با هدف ایجاد کانون هوای پاک و افزایش فضای سبز در لرستان لازم است.

ضرورت توسعه نهالستان با هدف ایجاد کانون هوای پاک در لرستان

شیرزاد نجفی گفت: سال جاری بیش از هفت میلیون و 500 هزار اصله نهال در نهالستان های بام خرم آباد، شوراب چگنی، زاغه خرم آباد، پارک ولیعصر پلدختر و پارک جنگلی شهید بهشتی بروجرد فراوری و در راستای طرح و سند شجره طیبه کاشت یکهزار نهال به یاد هر شهید کاشت می گردد.

وی گفت: این تعداد نهال در منطقه ها مختلف در راستای کانون هوای پاک و منطقه ها جنگلی مستعد لرستان به منظور توسعه فضای سبز استان کاشت خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اضافه کرد: لرستان بیش از گذشته احتیاجمند کاشت درخت و توسعه فضای سبز و جنگل است و باید برای سرسبزی این کار را انجام دهیم چراکه تغییرات اقلیمی و تغییر فصل در کشور ما کاملا محسوس است.

وی ادامه داد: فراوری و کاشت 30 میلیون اصله نهال جنگلی تحت عنوان نهضت جهادی از سال طی سه سال آینده در دستور کار قرار گرفته است.

نجفی ادامه داد: طبق گزارش UNDP (برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد) تا سال 2025 تقریباً 17 کشور دچار خشکسالی شدید خواهد شد که متاسفانه کشور ایران نیز جز آن خواهد بود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اعلام کرد: بر اساس معاهدات جهانی، ایران متعهد شده است که 13 درصد گاز های گلخانه ای را کاهش دهد و سرانه جنگل در کشور را از یکهزار و 700 متر مربع به 2 هزار و 500 مترمربع به ازای هر نفر برساند.

وی اضافه کرد: فراوری اکسیژن و کاهش آلاینده ها که هر هکتار جنگل سالیانه 2.5 تن اکسیژن (احتیاج 10 نفر در سال) را آزاد می نماید و لرستان دارای یک میلیون و 217 هزار هکتار جنگل است که در کشور رتبه دوم از نظر مساحت را دارد.

نجفی گفت: یکی از سیاست های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اجرای طرح زراعت چوب با کاشت گونه های سریع الرشد مانند صنوبر در منطقه ها معتدل و سردسیر و کاشت اکالیپتوس در منطقه ها جنوبی استان به منظور تامین بخشی از احتیاج کارخانه های چوب بری است که بخش عمده ای از نهال های فراوریی، به گونه های صنوبر و اکالیپتوس اختصاص دارد که در فصل مناسب به صورت رایگان در اختیار مجریان طرح زراعت چوب در استان قرار می گیرد.

وبلاگ آمیتیس تک لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ضرورت توسعه نهالستان با هدف ایجاد کانون هوای پاک در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت توسعه نهالستان با هدف ایجاد کانون هوای پاک در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید