شیائومی میکس فولد 2 شاید چین خوردگی نمایشگر بسیار کمتری داشته باشد

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، بنا بر آخرین و جدیدترین گزارش های منتشر شده، بسیاری از مشخصات مربوط به نمایشگر نسل بعدی گوشی های تاشوی شیائومی یعنی میکس فولد 2 به وسیله افشاگری به نام Digital Chat Station در شبکه اجتماعی ویبو فاش شده است. به همین دلیل باید بگوییم که این گوشی تاشو همچون می میکس فولد با تکنولوژی تاشوی کتابی شکل، نمایشگر داخلی 8 اینچی و نمایشگر بیرونی 6.5 اینچ روانه بازار گوشی های هوشمند تاشو خواهد شد.

شیائومی میکس فولد 2 شاید چین خوردگی نمایشگر بسیار کمتری داشته باشد

اندازه چین خوردگی نمایشگر این نسل از گوشی های تاشوی شیائومی به گفته بسیاری از منابع معتبر نسبت به نسل فعلی این گوشی پیشرفت چشمگیری خواهد داشت. بعلاوه در میکس فولد 2 ما شاهد پشتیبانی هر دو نمایشگر بیرونی و درونی از رفرش ریت 120 هرتز خواهیم بود که این اندازه در می میکس فولد به 60 هرتز محدود شده است. قابلیت DC Dimming هم در این گوشی هوشمند تازه شیائومی قرار گرفته است. باید خاطر نشان کنیم که فناوری DC Dimming سال هاست به وسیله سازندگان در نمایشگرهای LCD استفاده می گردد و این فناوری کمترین اندازه خستگی چشم را برای کاربران به ارمغان می آورد.

پنل درونی این گوشی هوشمند تاشو طبق گفته ها از یک پنل LTPO تشکیل شده و خبری از بهره گیری از این پنل در نمایشگر بیرونی نیست. بر اساس اطلاعات لو رفته از این افشاگر، میکس فولد 2 قرار بود که سال گذشته با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 در اختیار کاربران قرار بگیرد، اما در حال حاضر گفته می گردد که این گوشی می تواند از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس به عنوان قلب تپنده بهره ببرد. کوالکام برای تازهترین تراشه خود رویکرد نام گذاری را تغییر داده و اسنپدراگون 8 نسل 1 به عنوان جانشین اسنپدراگون 888 انجام وظیفه می نماید.

مانند نسل های قبلی، مدل پلاس این چیپست تفاوت زیادی با مدل اصلی ندارد ولی روی هم رفته عملکرد نسبتا بهتری را در حوزه های مختلف به ارمغان می آورد. انتظار می رود که این تراشه تازه بتواند کمبودهای پردازنده نسل قبلی خود را پوشش دهد و عملکرد بهتری را برای کاربرانش به ارمغان بیاورد.

باید خاطر نشان کرد که هر دو تراشه پیکربندی بسیار مشابه ای دارند و نسخه پلاس هم با ترتیب 1 + 3 + 4 روانه بازار می گردد. انتظار می رود که میکس فولد 2 در اواسط سال 2022 روانه بازار گردد. در همین پیش تر گزارشی منتشر شد مبنی بر آنکه شیائومی میخواهد تازهترین گوشی تاشوی خود را در سه ماهه سوم 2022 به دست کاربران برساند. این یعنی احتمالا تا قبل از حوالی خرداد 1401، شاهد رونمایی از این گوشی خواهیم بود. بعلاوه گفته می گردد که این گوشی هوشمند تازه شیائومی با قیمت 9999 یوان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم که نسل قبلی و فعلی این گوشی یعنی می میکس فولد در فرودین ماه سال گذشته رونمایی کرد. در بخش داخلی، شاهد نمایشگر 8.01 اینچی با رزولوشن 2480 در 1860 هستیم که از استانداردهای HDR10+ و دالبی ویژن پشتیبانی می نماید. لازم به ذکر است این نمایشگر از نسبت ابعاد 4:3 بهره می برد.

در بخش بیرونی هم نمایشگر 6.52 اینچی با رزولوشن 840 در 2520 توجه را جلب می نماید که نسبت ابعاد آن به 27:9 می رسد و درون حفره آن دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی تعبیه شده است. برخلاف نمایشگر اصلی، نمایشگر بیرونی از رفرش ریت 90 هرتز پشتیبانی می نماید.

قلب تپنده این گوشی اسنپدراگون 888 است و انرژی آن از جانب باتری 5020 میلی آمپر ساعتی تأمین می گردد که البته به دو بخش تقسیم شده است. این باتری از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می نماید و باید بگوییم که این بزرگ ترین باتری در بین تمام گوشی های تاشو محسوب می گردد.

درباره سیستم دوربین این گوشی باید گفت که دوربین اصلی شیائومی می میکس فولد از سنسور 108 مگاپیکسلی ساخت سامسونگ بهره می برد و در کنار آن شاهد دوربین اولترا واید 13 مگاپیکسلی و دوربین 8 مگاپیکسلی هستیم. این دوربین 8 مگاپیکسلی از لنز مایع استفاده می نماید که به آن اجازه می دهد به عنوان دوربین تله فوتو با زوم 3 برابری انجام وظیفه کند.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم به غیر از این گوشی که گویا مبتنی بر طراحی نسل قبلی است، شیائومی روی یک گوشی مشابه سری گلکسی زد فلیپ هم کار می نماید که با قیمت مناسبی راهی بازار خواهد شد. براساس گزارش های منتشر شده، این گوشی تاشو از نمایشگر مبتنی بر رزولوشن FHD+ و رفرش ریت 120 هرتز استفاده می نماید.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ

به "شیائومی میکس فولد 2 شاید چین خوردگی نمایشگر بسیار کمتری داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی میکس فولد 2 شاید چین خوردگی نمایشگر بسیار کمتری داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید