گلکسی نوت 20 اولترا در برابر اس 20 اولترا؛ 7 تفاوت مهم

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، شب گذشته سامسونگ از گوشی های گلکسی نوت 20 رونمایی کرد که در این میان گلکسی نوت 20 اولترا به دلایل مختلف از جمله شباهت های سخت افزاری، رقیب گلکسی اس 20 اولترا محسوب می شود. هر دو از تراشه های تقریبا یکسان، دوربین های مشابه و نمایشگرهای عالی بهره می برند. بنابراین آیا قلم S Pen تنها مزیت گلکسی نوت 20 اولترا نسبت به اس 20 اولترا محسوب می شود؟

گلکسی نوت 20 اولترا در برابر اس 20 اولترا؛ 7 تفاوت مهم

در این مطلب به صورت مختصر و مفید مهم ترین تفاوت های بین هر دو گوشی را بررسی می کنیم تا ببینیم آیا نوت 20 اولترا نسبت به اس 20 اولترا حرف بیشتری برای گفتن دارد یا نه.

1. نمایشگر 120 هرتز

رفرش ریت 120 هرتز یکی از مهم ترین ویژگی های خانواده اس 20 محسوب می شود. به همین خاطر نمایشگرهای این گوشی ها می توانند انواع محتوا را به صورت روان تر و جذاب تری نمایش دهند. اگرچه گلکسی نوت 20 اولترا هم چنین نمایشگری دارد، اما این رفرش ریت حالا متغیر به حساب می آید؛ یعنی با توجه به محتواهای مختلف می تواند رفرش ریت خود را تغییر دهد و مثلا هنگام اجرای یک بازی با سرعت 30 فریم در ثانیه، رفرش ریت آن هم به 30 هرتز می رسد.

اگرچه این تعیینه در نگاه اول ویژگی چندان مهمی نیست و بسیاری از گوشی ها از آن بهره می برند، اما تأثیر زیادی در افزایش عمر باتری دارد. نمایشگر 120 هرتز اس 20 اولترا تا حد زیادی عمر باتری این گوشی را کاهش می دهد ولی حالا نوت 20 اولترا در این زمینه عملکرد بسیار بهتری خواهد داشت. با وجود اینکه نوت 20 اولترا از باتری 4500 میلی آمپر ساعتی بهره می برد و اس 20 اولترا مجهز به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است، اما احتمالا نوت 20 اولترا عمر باتری بیشتری خواهد داشت.

2. طراحی

در رابطه با طراحی گلکسی اس 20 اولترا نقدها زیادی مطرح شده است. این گوشی در رنگ های خاکستری و مشکی روانه بازار شده است. پنل پشتی هر دو مدل شفاف بود و جای اثر انگشت به راحتی بر روی بدنه باقی می ماند؛ در ضمنً این رنگ ها هم جذابیت چندانی نداشتند.

گلکسی نوت 20 اولترا نشان می دهد که ظاهرا سامسونگ به نقدها توجه کرده است. ضخامت ماژول دوربین این گوشی به 8.1 میلی متر می رسد که نسبت به ماژول 8.8 میلی متری اس 20 اولترا اندکی باریک تر است. رنگ های مشکی، برنزی و سفید این گوشی به لطف طراحی مات جذاب تر شده اند و در رابطه با جای اثر انگشت دیگر نگرانی چندانی نخواهیم داشت. همچنین در کل شاهد جذاب تر شدن ماژول دوربین هستیم که یک نوار اطراف آن این جذابیت را بیشتر کرده است.

3. شرایط اگزینوس

کاربران کشورهایی مانند آمریکا و چین بدون نگرانی بابت این موضوع می توانند گلکسی نوت 20 اولترا را با تراشه اسنپ دراگون 865 پلاس خریداری کنندکه نسبت به اسنپ دراگون 865 موجود در گلکسی اس 20 اولترا عملکرد بهتری دارد.

تقریبا در تمام کشورهای دیگر، کاربران بار دیگر با تراشه پرحاشیه اگزینوس 990 روبرو می شوند که در اس 20 اولترا هم مورد استفاده قرار گرفته است. اگر به خاطر داشته باشید، تفاوت های بین اگزینوس 990 و اسنپ دراگون 865 حاشیه های زیادی به همراه داشت و حالا به نظر می رسد شاهد عمیق تر شدن این شکاف خواهیم بود.

4. فقدان زوم 100 برابری

سامسونگ با افتخار بر روی ماژول دوربین گلکسی اس 20 اولترا عبارت زوم فضایی (Space Zoom) را حک کرده که به کاربران اجازه می دهد با دوربین این گوشی تا 100 برابر بر سوژه موردنظر زوم کنند؛ اما بعد از اینکه تعیین شد چنین زومی اصلا کیفیت قابل قبولی ندارد، این ویژگی مورد نقدها زیادی قرار گرفت.

به همین خاطر گلکسی نوت 20 اولترا رویکرد دیگری اتخاذ کرده است. اول از همه شاهد تعبیه دوربین 12 مگاپیکسلی پریسکوپی با زوم اپتیکال 5 برابری هستیم ولی اس 20 اولترا دوربین 48 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 4 برابری دارد. همچنین گوشی نوت 20 اولترا از حداکثر زوم 50 برابری پشتیبانی می کند که اگرچه کیفیت آن هم عالی نیست، ولی حداقل بسیار بهتر از کیفیت عکس های ثبت شده با زوم 100 برابری محسوب می شود.

5. جزئیات مهم

یکی دیگر از جزئیات که احتمالا به آن توجه نداشته اید، موضوع حافظه داخلی است. هر دو گوشی حافظه پایه 128 گیگابایت به همراه پشتیبانی از کارت حافظه microSD دارند؛ اما نوع حافظه داخلی آن ها فرق دارد. در گوشی نوت با تکنولوژی جدیدتر و سریع تر UFS 3.1 سروکار داریم ولی حافظه داخلی اس 20 اولترا از نوع UFS 3.0 است. همین موضوع باعث شده که نوت 20 اولترا از لحاظ عملکردی و سرعت شرایط نسبتا بهتری داشته باشد و مثلا عکس ها سریع تر ثبت می شوند.

6. قیمت

گلکسی نوت 20 اولترا با قیمت پایه 1300 دلار ارزان تر از گوشی 1400 دلاری اس 20 اولترا محسوب می شود که البته این قیمت مربوط به ابتدای عرضه این گوشی بود و حالا با گذشت حدود 6 ماه از عرضه آن، قیمت آن در بسیاری از بازارهای جهان کاهش یافته است. با این حال چیزی که اهمیت بیشتری دارد این است که سامسونگ قیمت پایه این گوشی را پایین تر از اس 20 اولترا تعیین کرده است. همین تصمیم نشان می دهد که سامسونگ احتمالا زیاده روی برای تعیین قیمت 1400 دلاری اس 20 اولترا را پذیرفته است.

7. قلم S Pen

مهم ترین تعیینه گوشی های نوت قلم S Pen آن ها است. حالا در گلکسی نوت 20 اولترا میزان تأخیر عملکرد این قلم کاهش یافته است. با توجه به رسیدن تأخیر این قلم از 42 میلی ثانیه به فقط 9 میلی ثانیه، S Pen حالا تا حد زیادی می تواند تجربه استفاده از قلم واقعی را شبیه سازی کند و با این کار تجربه کاربری لذت بخش تر می شود.

  • اخبار و مقالات مراسم معرفی گلکسی نوت 20

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "گلکسی نوت 20 اولترا در برابر اس 20 اولترا؛ 7 تفاوت مهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی نوت 20 اولترا در برابر اس 20 اولترا؛ 7 تفاوت مهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید