بررسی جامع گوشی میان رده OPPO Reno7 5G

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، شرکت اوپو، سرانجام روز جمعه 4 فوریه (15 بهمن ماه) جدیدترین گوشی های سری میان رده Reno را با عرضه Reno 7 5G و Reno 7 Pro 5G در کشور هند، معرفی کرد. گوشی Reno7 Pro نسخه پرچمدار این سری خواهد بود و Reno 7 5G مدل مقرون به صرفه تر می باشد. در اینجا قصد داریم تا بررسی جامعی از مدل مقرون به صرفه تر Reno7 5G داشته باشیم چراکه این سری به بازار های جهانی نیز راه خواهد یافت و شاید بسیاری بخواهند این گوشی را در گزینه های خرید خود داشته باشند.

بررسی جامع گوشی میان رده OPPO Reno7 5G

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، گوشی های هوشمند سری Reno اوپو، به نوعی پل ارتباطی بین گوشی های میان رده و پرچم دار شده است و مشخصات عالی و طراحی های ممتاز را با قیمت هایی ارائه می کند که دقیقاً رقبا را تحت تأثیر قرار می دهد. اکنون این سازنده چینی، جدیدترین نسخه های جهانی این سری را با دو گوشی از مدل Reno7 معرفی کرده کرده که نسخه مقرون به صرفه تر آن برچسب قیمتی 28999 روپیه (حدود 388 دلار آمریکا) را در هند دریافت کرده است. پس بی فایده نخواهد بود که بدانیم اوپو Reno7 5G برای چه مشخصات و ویژگی هایی این قیمت را دریافت کرده است و آیا ارزش آن را دارد یا خیر.

طراحی OPPO Reno7 5G

برخلاف Reno7 Pro، مدل مقرون به صرفه تر، از قاب پلاستیکی بهره می برد، اگرچه طراحی کلی به همان اندازه مجذوب کننده است. مدل با رنگ Startrails Blue بسیار مجذوب کننده به نظر می رسد و هنگامی که در زیر نور خورشید آن را حرکت می دهید، انعاکس نور بسیار زیبایی را عرضه می کند. در طراحی این قاب از برخی اکشن های زرق و برق، همراه با الگویی که از راستا های ستاره ای الهام گرفته، استفاده شده است. اوپو می گوید که یک لایه با بافت دوگانه و پوشش دوگانه به پنل شیشه ای پشتی AG اضافه شده است تا دو لایه رنگی متفاوت به گوشی بدهد.

این طراحی همچنین با یک حس عالی گرفتن در دست تکمیل می شود. به عبارت دیگر، Reno7 با بافت عقبی که چسبندگی بهینه را فراهم می کند، برای در دست گرفتن کاملاً راحت است. اندازه صفحه نمایش 6.4 اینچی دستگاه همچنین امکان دیدنی عالی را بدون لطمه زدن به استفاده از یک دست فراهم می کند. حتی می توان استدلال کرد که اندازه و وزن دستگاه یکی از بزرگترین نقاط قوت آن است. در بازاری که در حال حاضر تحت سلطه غول های 200 گرمی با نمایشگر های بالای 6.7 اینچی است، وزن 173 گرمی Reno7 و ضخامت 7.81 میلی متری، مطمئناً یک مزیت محسوب می شود.

با این حال، هنگامی که Reno6 سال گذشته را وارد عرصه کنیم، اوضاع کمی متفاوت می شود. مدل قدیمی تر به واسطه طراحی پشتی پلاستیکی به همراه قاب فلزی با لبه های مسطح، احتمالاً ممتازتر به نظر می رسد. اوپو ظاهر جعبه ای را امسال منحصر به مدل Pro نگه داشته است، هرچند کسانی که با آن آشنا هستند استدلال می کنند که طرح های گرد در دست راحت تر هستند. این نقطه ضعف در مورد قاب ها نیز وجود دارد؛ به نظر می رسد که حاشیه های Reno7 در مقایسه با Reno6 سال گذشته بزرگتر شده اند و متأسفانه می توان گفت که چانه بزرگ آن نیز قطعاً چیزی نیست که از یک میان رده 2022 انتظار داشته باشیم.

صفحه نمایش OPPO Reno7 5G

همانطور که قبلاً گفته شد، OPPO Reno7 5G از یک پنل 6.4 اینچی OLED با نرخ تازه سازی 90 هرتز بهره می برد. رنگ ها واضح هستند، خوانایی نور خورشید قابل قبول است و مسائل رنگ وجود ندارد، اما چند مشکل در اینجا قابل مشاهده است؛ به نظر می رسد پشتیبانی از HDR10 وجود ندارد و نرخ به روزرسانی 90 هرتز آن قطعاً عرصه را به رقبای 120 هرتزی با همان قیمت، واگذار می کند. با این حال، تفاوت بین 90 هرتز و 120 هرتز چندان زیاد نیست، و تجربه کلی بسیار نرم است. نمایشگر همچنین یک اسکنر اثر انگشت در زیر دارد. سنسور نوری به اندازه کافی سریع است، دقت بالایی دارد و اشتباه خواندن نادر است.

نرم افزار OPPO Reno7 5G

گوشی OPPO Reno7 5G در ColorOS 12 مبتنی بر اندروید 11 بوت می شود و نرم افزار تا حد زیادی چشمگیرترین ویژگی این گوشی است. آخرین نسخه پوسته نرم افزار OPPO در عین حال نسبتاً غنی از ویژگی ها به نظر می رسد. در طول استفاده یک هفته ای از این گوشی، هیچ تاخیر یا اشکالی دیده نشد. یکی دیگر از مزایای عالی ColorOS 12، سفارشی سازی است. منوی شخصی سازی ها در تنظیمات به شما امکان می دهد سیستم عامل را مطابق با محتوای دلخواه خود سفارشی کنید که آیکون ها، صفحه نمایش همیشه روشن، والپیپر ها، فونت، انیمیشن اثر انگشت و تنظیمات سریع را در بر می گیرد. اگر ظاهر پیش فرض را دوست ندارید، کمی بازی کردن با شخصی سازی ها حتی می تواند به شما کمک کند به چیزی شبیه به اندروید برسید.

به خاطر داشته باشید که بوت اول شما را وارد بسکمک از نرم افزار های bloatware می کند که شامل مواردی مانند Moj است. خوشبختانه همه آن ها را می توان حذف و نصب کرد و اوپو حتی با دادن قابلیت غیرفعال کردن تقریباً همه برنامه های سیستمی به کاربران، حتی یک قدم فراتر می رود. تنها مسئله ای که در اینجا وجود دارد عدم وجود اندروید 12 است، اما اوپو نوید می دهد که به زودی این نسخه را نیز عرضه کند.

معیار ها و بازی OPPO Reno7 5G

گوشی Reno7 5G از تراشه مدیاتک Dimensity 900 در نسخه قبلی خود استفاده می کند، که لزوما چیز بدی نیست. سرعت راه اندازی برنامه و عملکرد اسکرول قابل توجه است، و اگر در نهایت فکر می کنید که گوشی باید از یک تراشه پرچم دار در زیر کاپوت بهره ببرد، شما را سرزنش نمی کنیم. گوشی Reno7 5G در AnTuTu امتیاز 430908 را کسب می کند که آن را جایی بین Snapdragon 765G و Snapdragon 778G قرار می دهد. در Geekbench 5، این گوشی به ترتیب امتیاز های 727 و 2190 را در تست های تک هسته ای و چند هسته ای دریافت کرده که برای یک میان رده نسبتاً کافی هستند. در سمت دیگر، عملکرد اسپیکر کاملاً ناامید کننده است و در بهترین حالت صدای ماز طریقی دارند که در ولوم های بالاتر ضعیف می شوند. پنل پشتی به طور مداوم از طریق سیستم خنک کننده بازی PUBGM/BGMI در تنظیمات Smooth + Extreme سرد می شود، اگرچه افزایش کیفیت گرافیکی را به Ultra کاهش می دهد.

باتری OPPO Reno7 5G

گوشی Reno7 5G با باتری 4500 میلی آمپر ساعتی کار می کند که کمی بزرگتر از باتری 4300 نسخه قبلی خود است. اگر اهل بازی نیستید، این باتری استفاده کامل یک روزه را برای شما تضمین می کند، و افرادی که از تلفن های هوشمند به عنوان تلفن های تماس استفاده می کنند، باید نتایج بسیار بهتری دریافت کنند. اما یک نگرانی وجود دارد؛ شارژ باتری در طول شب کمی بیشتر از حد معمول است، به طوری که تلفن به ازای هر ساعتی که به حال خود رها می شود، 1 درصد شارژ از دست می دهد. البته با توجه به اینکه دستگاه اولین نسخه نرم افزاری خود را اجرا می کند، این را می توان بخشید. همچنین این تخلیه جزئی باتری با سرعت های شارژی که کاملاً عرصه رقابت را برای دیگران تنگ می کند، جبران می شود. 65 وات شوخی نیست و دیدن افزایش 1 درصدی باتری در هر چند ثانیه تقریباً مسحور کننده است. شارژ صفر تا صد این دستگاه با این سیستم شارژ، حدود 30 دقیقه طول می کشد، که کاملاً مطابق با ادعا های خود OPPO است.

دوربین های OPPO Reno7 5G

تنظیمات دوربین سه گانه در پشت Reno7 5G نسبت به قیمت دستگاه مناسب به نظر می رسد و شامل یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، یک دوربین با زاویه دید عریض 8 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی است. این سیستم دوربین دارای برنامه های نسبتاً گسترده ای است و تقریباً همه جنبه های عکاسی با موبایل را پوشش می دهد. عکاسی در نور روز از طریق لنز اصلی، به لطف حالت AI استادانه که تغییرات مفیدی را در صحنه انجام می دهد، تصاویر دلپذیر و اینستاگرامی را به شما می دهد. رنگ ها به طور کلی نسبتا طبیعی هستند، اگرچه آسمان احتمالاً کمی آبی تر از آنچه هست به نظر می رسد.

اما این بدان معنا نیست که واحد دوربین این گوشی بی عیب و نقص است. بسکمک از تصاویر، به ویژه از چشم انداز ها وسیع تر، پس از بزرگنمایی، وضوح خود را از دست می دهند. حالت 64 مگاپیکسلی کمک می کند تا کمی بر این نقص غلبه کنید، اما دامنه آن محدود است. دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض، روی تصاویری که بیشتر یا شلوغ تر هستند کلیک می کند. از نظر رنگ ها، محدوده دینامیکی و کنتراست کمتر با لنز اصلی قابل مقایسه است. با این حال، داشتن تعداد پیکسل کمتر به این معنی است که جزئیات تصویر پس از بزرگ نمایی کمیاب تر می شوند، اما شما باید آن ها را در شبکه های اجتماعی خود پست کنید.

با این همه، چیزی که در اینجا بیش از همه غیر مفید به نظر می رسد، لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی است. این لنز نه تنها در فوکوس کردن روی سوژه ها از نزدیک مشکل دارد، که دقیقاً برای آن ساخته شده است، بلکه اغلب تصاویر کاملاً مبهم هستند و اصلاً قابل استفاده نیستند؛ بنابراین برای عکاسی با این گوشی بهتر است روی دوربین 64 مگاپیکسلی زوم کنید.

عکاسی در شب با این گوشی، ترکیبی از پردازش های سنگین و وضوح زیاد است، اما تغییر به حالت اختصاصی شب بیشتر نگرانی های مربوط به حالت پیش فرض را رفع می کند. نکته ای که در اینجا باعث ناراحتی می شود موضوعاتی مانند نور های خیابانی است که در سراسر تصاویر پخش می شوند و این چیزی است که به نظر نمی رسد با پردازش نرم افزاری قابل رفع باشد. گوشی Reno7 5G قادر است فیلمبرداری با وضوح تا 4K 30 FPS را ارائه کند. در ضبط ویدیویی، امکان دسترسی به حالت EIS Ultra Steady وجود دارد که بسیار چشمگیر است. همچنین از Bokeh Flare Portrait Video پشتیبانی می شود که وقتی سوژه انسانی را در یک ویدیو تشخیص می دهد، پس زمینه را در زمان واقعی تار می کند.

جمع بندی

گوشی OPPO Reno7 5G فاقد طراحی ممتازتر نسخه Pro خود است و همچنین ماژول دوربین بسیار مجذوب کننده آن را ندارد. اما با حدود 10000 روپیه (حدود 133 دلار امریکا) کمتر، ارزش پولی بهتری را ارائه می دهد. تراشه Dimensity 900 حدود 50 درصد امتیازات بنچمارک پایین تری نسبت به مدل های پرچمدار نشان می دهد، اما در کار های روزمره به همان خوبی عمل می کند. با این حال وقتی بخواهیم آن را با رقبای دیگری همچون Xiaomi 11 Lite NE و Galaxy M52 5G سامسونگ مقایسه کنیم، قطعاً قیمت آن بالاست. اما هیچ کدام از آن ها شارژ سریع 65 واتی را ارائه نمی دهند، و برخی کاربران نیز ممکن است طراحی پر زرق و برق Reno7 را ترجیح دهند. همچنین Reno6 5G نیز وجود دارد که با وجود یک سال قدمت، مشخصات تقریباً یکسانی با Reno7 5G ارائه می دهد. روی هم رفته گوشی OPPO Reno7 5G یک دستگاه همه کاره نیست، اما اگر طراحی، تجربه نرم افزاری، عمر باتری و سرعت شارژ مورد نظر شماست، می توانید به عنوان یک گزینه مناسب به آن نگاه کنید.

منبع: gizmochina

ترجمه: مصطفی جرفی-وبلاگ آمیتیس تک

منبع: فرارو

به "بررسی جامع گوشی میان رده OPPO Reno7 5G" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی جامع گوشی میان رده OPPO Reno7 5G"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید