قابلیت صدای 360 درجه روی گلکسی بادز 2 عملکرد خوبی ندارد

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، چند روز قبل خبری منتشر شد مبنی بر اینکه گلکسی بادز 2 با دریافت آپدیتی به قابلیت صدای 360 درجه مجهز شده است. اما گویا این قابلیت در این محصول خیلی هم عملکرد خوبی ندارد و سامسونگ باید آپدیتی را جهت برطرف مسائل آن عرضه کند.

قابلیت صدای 360 درجه روی گلکسی بادز 2 عملکرد خوبی ندارد

زمانی که سامسونگ سال گذشته از گلکسی بادز 2 رونمایی کرد، تقریبا می توان گفت که به جز قابلیت صدای 360 درجه و کاهش صدای موسیقی حین صحبت کردن، از تمام قابلیت های گلکسی بادز پرو بهره می برد. همین موضوع باعث شد در کنار قیمت پایین، بادز 2 به یکی از ارزشمندترین محصولات بازار از این حیث تبدیل گردد که تمام قابلیت های خوب یک بادز باکیفیت و پرچم دار را در خود دارد. سال جاری اما شرکت کره ای تصمیم گرفت قابلیت صدای 360 درجه را به وسیله یک آپدیت نرم افزاری برای گلکسی بادز 2 عرضه کند تا کاربران عملا یک بادز حرفه ای داشته باشند.

کاربران گلکسی بادز 2 از دریافت این قابلیت خیلی مسرور بودند اما این طور که به نظر می رسد، عملکرد آن خیلی در گجت های کوچک سامسونگ خوب نیست. طبق گزارشی که از سوی وب سایت SamMobile منتشر شده، سامسونگ همچنان باید روی این قابلیت در بادز 2 کار کند تا بتواند آن را کاملا بهینه کند. این طور که گزارش شده، فقط در صورتی که گلکسی بادز 2 با گوشی های سامسونگ جفت گردد، کاربران قادر به استفاده از آن خواهند بود و آن هم نه در همه حالت ها بلکه فقط حین تماشای ویدیو. خوشبختانه حداقل با تمام اپلیکیشن های پخش ویدیو می توانید از آن بهره ببرید یعنی دیزنی پلاس، نتفلیکس، پرایم ویدیو، یوتیوب و… . اما مشکل اینجاست که در این اپلیکیشن ها، قابلیت یادشده به درستی کار نمی نماید.

گویا چندین بار پیش آمده که این قابلیت در درجه اول، محل دقیق گوشی را تشخیص دهد. چون برای اینکه صدا به صورت 360 درجه و فراگیر پخش گردد، باید محل دقیق گوشی هم معین گردد. تشخیص نادرست محل گوشی در گلکسی بادز 2 اما باعث شده کاربر حس دقیقی از جهت ارسال صدا از ویدیوی منبع نداشته باشد. حتی انتقال صدا بین کانال راست و چپ هم خیلی دقیق و روان صورت نمی گیرد در حالی که در هدفون ها یا هندزفری هایی که به صورت بومی از این قابلیت بهره می برند، چنین مسائلی را شاهد نیستیم. علاوه بر مسائل یادشده، بین تکان سر و سوییچ صدا در بادزها هم تأخیر قابل توجهی حس می گردد که در نهایت باعث می گردد اصلا کاربر تجربه خوشایندی نداشته باشد.

طبق گزارش منتشر شده، این قابلیت در گجتی نظیر ایرپادز پرو اپل که به صورت بومی از آن پشتیبانی می نماید بدون هیچ مشکل و به درستی کار می نماید و عملکرد خوبی هم دارد. شخص آنالیز کننده می گوید گلکسی بادز پرو را هنوز تست نکرده اما طبق آنالیز هایی که به شخصه روی آن انجام دادم، چنین مسائلی را شاهد نبودم. بنابراین به نظر می رسد فقط گلکسی بادز 2 است که چنین واکنشی به این آپدیت تازه خود نشان داده. انتظار داریم سامسونگ خیلی زود آپدیت دیگری را برای برطرف این مشکل عرضه کند تا هماهنگی بین دو بادز و بعلاوه عملکرد آن ها در تشخیص منبع صدا بهتر گردد. در غیر این صورت فایده ای ندارد فقط نام یک قابلیت در بین معینات فنی محصول دیده گردد اما در عمل نتوانیم آنطور که باید از آن استفاده کنیم.

گفتنی است سامسونگ هنوز این مشکل را تأیید نکرده و معین هم نیست آیا آپدیتی را برای آن عرضه خواهد نمود یا خیر. تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که منتظر بمانیم ببینیم واکنش شرکت کره ای چیست. این طور که به نظر می رسد، مشکل واقعا وجود دارد، حال باید دید قابل حل شدن هست یا خیر. باید به این نکته هم اشاره کنیم که این آپدیت برای گلکسی بادز لایو هم منتشر شده بود و دقیقا فهرست تغییرات بادز 2 را در این محصول هم شاهد بودیم. اما گزارش منتشر شده فعلا فقط به وجود مشکل در گلکسی بادز 2 اشاره دارد و نمی دانیم آیا در بادز لایو هم همین مسائل مشاهده شده است یا خیر.

با این حال اگر از کاربران گلکسی بادز 2 یا گلکسی بادز لایو هستید، آیا برای شما هم این آپدیت اخیر (3 مگابایتی) منتشر شده است؟ تجربه ی شما از قابلیت صدای 360 درجه چطور بوده است؟ آیا با مسائلی که در بالا به آن اشاره کردیم روبرو شده اید؟

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ

به "قابلیت صدای 360 درجه روی گلکسی بادز 2 عملکرد خوبی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت صدای 360 درجه روی گلکسی بادز 2 عملکرد خوبی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید