خبرنگاران بسته های فرهنگی بین بچه ها کار در گناوه توزیع شد

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، گناوه - خبرنگاران - پایگاه مردم نهاد سلامت اجتماعی آوای مهرگان گناوه زیرپوشش بهزیستی به مناسبت روز جهانی مبارزه با کار بچه ها اقدام به توزیع بسته های فرهنگی و سرگرمی بین این قشر کرد.

خبرنگاران بسته های فرهنگی بین بچه ها کار در گناوه توزیع شد

رئیس هیات مدیره انجمن مردم نهاد آوای مهرگان گناوه روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این پایگاه در تداوم طرح اجتماعی هم نوایی عشق و زندگی خود که طرحی جامع و مردمی برای خدمات رسانی به شهروندان گناوه ای در زمان شیوع بیماری کرونا است، به مناسبت 23 خرداد روز جهانی مبارزه با کار بچه ها بسته های فرهنگ و سرگرمی بین این گروه که در بازار به تنهایی و یا پا به پای خانواده مشغول به کار هستند و یا بچه های که سر چهارراه ها گل می فروشند، توزیع کرد.

خدیجه نظری افزود: این پایگاه در طرح هم نوایی عشق و زندگی میان ملیت ها و جنسیت تبعیض و تفاوتی قایل نشده و توزیع اقلام فرهنگی مناسبت روز جهانی مبارزه با کار کودک بین بچه ها ایرانی و افغان ساکن در این شهرستان انجام شد.

وی اظهار داشت: این بسته ها شامل اقلام و وسایل کامل نقاشی، دفتر یادداشت و خاطرات، کتاب متناسب با سن بچه ها و اسباب بازی فکری و گروهی است.

رئیس هیات مدیره انجمن مردم نهاد آوای مهرگان گناوه گفت: پروژه بچه ها کار با کمک همکاری اداره بهزیستی و تکیه بر مشارکت های مردم از نوروز امسال و در بحبوبه شیوع ویروس کرونا توسط این پایگاه اجرا و تا به امروز 160 بسته فرهنگی بین جامعه هدف توزیع شده است.

وی یادآورشد: این موسسه زیرنظر بهزیستی و به عنوان یک گروه مردم نهاد به منظور کمک و همکمک به شهروندان در زمینه ارتقای سلامت روان تشکیل شده است.

نظری گفت: افزایش سطح دانش عمومی و تلاش برای افزایش سلامت روان افراد، حمایت از معلولان، برقراری ارتباط با نهادهای دولتی و غیردولتی، انتقال مهارت های کسب شده از سوی اعضا به دیگر افراد جامعه، ارائه خدمات مشاوره ای، تلاش برای جذب افراد علاقه مند، متخصص و دارای مهارت برای گسترس جمعیت همیاران از جمله هدف های تشکیل این موسسه است.

سازمان بین المللی کار (ILO)، در سال 2002، 12 ژوئن (بیست و سوم خرداد) را به عنوان روز جهانی منع کار بچه ها نام گذاری کرده است.

دلایل این نام گذاری جلب توجه فعالان اجتماعی، کارفرمایان، دولت ها و جامعه مدنی نسبت به معضل کار بچه ها و ضرورت انجام اقدامات بنیادین برای کاهش این پدیده است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بسته های فرهنگی بین بچه ها کار در گناوه توزیع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بسته های فرهنگی بین بچه ها کار در گناوه توزیع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید