ابداع آنتن برای موشک های مافوق صوت به وسیله چینی ها

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، سلاح های مافوق صوت نسل تازه ادوات جنگی هستند، زیرا این سلاح ها با سرعتی بیش از 5 ماخ، یعنی پنج برابر سرعت صوت حرکت می نمایند.

ابداع آنتن برای موشک های مافوق صوت به وسیله چینی ها

دانشمندان چینی پیروز به طراحی سیستمی برای برقراری ارتباط با سلاح های مافوق صوت شدند.

به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست، پژوهشگران دانشگاه شانگ های جیائو تونگ در چین از پهنای باند مورد استفاده دستگاه های وای-فای برای برقراری ارتباط با سلاح های مافوق صوت استفاده نموده اند.

سلاح های مافوق صوت نسل نو ادوات جنگی هستند، زیرا این سلاح ها با سرعتی بیش از 5 ماخ، یعنی پنج برابر سرعت صوت حرکت می نمایند.

یک سلاح مافوق صوت پیشرفته به وسیله چین می تواند یک ناو هواپیمابر متحرک را از فاصله 932 مایلی (1500 کیلومتری) مورد اصابت قرار دهد و از دست سیستم های دفاعی موجود نیز فرار کند.

با این حال، در این سرعت های شدید، دمای سطح سلاح می تواند از 3600 درجه فارنهایت (2000 درجه سانتیگراد) فراتر رود و غلافی از پلاسمای داغ در اطراف آن ایجاد کند که منجر به اختلال و خاموشی ابزار رادیویی گردد. این مشکل می تواند در هنگام برقراری ارتباط با سلاح، به خصوص زمانی که یک حمله باید انجام گردد، مشکلاتی ایجاد کند.

برقراری ارتباط با سلاح های مافوق صوت

سال گذشته، مهندسان ارتش چین ادعا کردند که با استفاده از فرستنده های پرقدرت توانسته اند به این سد پلاسمایی نفوذ نمایند.

اکنون اولین فناوری در نوع خود در دنیا برای برقراری ارتباط با موشکی با سرعت 20 ماخ با استفاده از فرکانس های 26 و 50 گیگاهرتز به پیروزیت دست یافته است.

لازم به ذکر است که پژوهشگران دانشکده اطلاعات الکترونیک و مهندسی برق در دانشگاه شانگ های جیائو تونگ از بودجه موجود برای توسعه ارتباطات شبکه 6 G برای تلفن های هوشمند استفاده نموده اند تا با موشک های مافوق صوت ارتباط برقرار نمایند.

دانشمندن چگونه این کار را انجام دادند؟

این گروه از دانشمندان، یک آنتن نرم و فوق باریک ساختند که به راحتی به عقب بدنه سلاح و به دور از گرمای شدید اطراف دماغه موشک متصل می گردد.

پژوهشگران در آزمایش های زمینی دریافتند که این آنتن در فرکانس های بین 5.2 تا 5.8 گیگاهرتز به عملکرد قابل توجهی دست یافته است.

این فرکانس ها معمولاً برای تلفن های هوشمند 5 G، روتر های پرسرعت وای فای و سایر دستگاه های مبتنی بر اینترنت استفاده می شوند و جایگزین کم هزینه ای برای برقراری ارتباط با سلاح مافوق صوت هستند.

با این حال، دستیابی به این ارتباط ساده نبود، زیرا فرکانس های پایین تر نویز بیشتری بر روی سطح موشک ایجاد می کرد که منجر به کاهش قدرت و کیفیت سیگنال می شد.

پژوهشگران برای غلبه بر این چالش ها، یک فراماده منحصر به فرد ایجاد کردند که به آنتن استاندارد اضافه شد. این فراماده، غشای نازکی است که از سیم هایی با شکاف های پیچ و خم مانند تشکیل شده است که به به دام انداختن امواج الکترومغناطیسی یاری می نماید.

آزمایش های اجرا شده با استفاده از این فراماده نشان داد که سطوح نویز به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

پژوهشگران بعلاوه مطمئن هستند که سیگنال های فرکانس پایین را می توان به وسیله آنتن به یک پرتوی متمرکز تبدیل کرد که می تواند مستقیماً به جلو راهنمایی گردد تا بر نقطه کور جلوی موشک غلبه کند.

آن ها می گویند: فرکانس پایین بعلاوه می تواند به افزایش عملکرد در زمینه هایی مانند شناسایی و موقعیت یابی هدف یاری کند.

با این حال، پژوهشگران اطلاعاتی از تونل باد یا پرواز های آزمایشی این نوآوری ارائه ننموده اند.

یافته های این پژوهش در مجله Microwaves که یک نشریه معتبر است، منتشر شده است.

منبع: ایسنا

منبع: فرادید

به "ابداع آنتن برای موشک های مافوق صوت به وسیله چینی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداع آنتن برای موشک های مافوق صوت به وسیله چینی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید