آیا انتها کار گوگل نزدیک است؟ ، خالق جیمیل: چت بات ChatGPT طی دو سال آینده می تواند کسب وکار گوگل را نابود کند

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، دیجیاتو: ChatGPT می تواند طی یک تا دو سال آینده به تهدید جدی برای موتور جستجوی گوگل و اصلی ترین منبع عایدی این شرکت تبدیل گردد.

آیا انتها کار گوگل نزدیک است؟ ، خالق جیمیل: چت بات ChatGPT طی دو سال آینده می تواند کسب وکار گوگل را نابود کند

پل بوکهیت، خالق جیمیل، می گوید چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی ChatGPT می تواند طی یک تا دو سال آینده به تهدید جدی برای موتور جستجوی گوگل که اصلی ترین منبع عایدی این شرکت است، تبدیل گردد.

گوگل بیشترین عایدی خود را به وسیله موتور جستجوی خود کسب می نماید و حالا با محبوبیت سریع چت بات ChatGPT، موجی از نگرانی ها در خصوص آینده کسب وکار بعضی شرکت ها ازجمله گوگل به میان آمده است تا جایی که خالق جیمیل می گوید ممکن است این چت بات در عرض کمتر از دو سال آینده بتواند جای موتور جستجوی گوگل را بگیرد.

یکی از کاربران توییتر، با انتشار توییتی نتایج چت بات ChatGPT و موتور جستجوی گوگل را با یکدیگر مقایسه نموده است. پل بوکهیت در پاسخ به این توییت، بیان کرد که گوگل ممکن است طی یک تا دو سال آینده به مسائل جدی روبه رو گردد و این هوش مصنوعی حتی می تواند جای موتور جستجوی گوگل را بگیرد.

آیا چت بات ChatGPT مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند جایگزین موتور جستجوی گوگل گردد؟

یکی از ارزشمندترین بخش های تجارت و کسب وکار گوگل، موتور جستجوی این شرکت است که بخش اعظم عایدی خود را از این طریق کسب می نماید. چت بات دیالوگ محور مبتنی بر هوش مصنوعی ChatGPT، نوترین ابزار OpenAI محسوب می گردد که محبوبیت خاصی کسب نموده است و می تواند بعضی عملیات پیچیده را به انجام برساند. این چت بات درواقع می تواند زبان طبیعی انسان را متوجه گردد و متون نوشتاری بسیار دقیقی مشابه انسان فراوری کند و در اصل نوترین نسخه از GPT، خانواده ای از هوش مصنوعی با قابلیت فراوری متن به شمار میرود.

محبوبیت ChatGPT، بقای موتورهای جستجو مانند گوگل را زیر سؤال برده است و بعضی بر این باور هستند که هوش مصنوعی و این چت بات ها به زودی جایگزین موتورهای جستجو می شوند. حالا پل بوکهیت، خالق جیمیل نیز نظر خود را در این اعلام نموده است. او نیز فکر می نماید که کسب وکار گوگل با آمدن این چت بات ها حداکثر تا دو سال آینده دوام خواهد آورد.

چت بات ChatGPT نوترین دستاورد شرکت تحقیقاتی OpenAI است که ایلان ماسک یکی از بنیان گذاران آن محسوب می گردد. این شرکت با همکاری یکی از سرمایه گذاران سیلیکون ولی به نام سم آلتمن در اواخر سال 2015 تأسیس شد و هدفش توسعه هوش دیجیتال برای یاری به بشریت است.

میلیون ها کاربر در سراسر دنیا، سؤالات خود را از این چت بات می پرسند و نتایج جالبی دریافت می نمایند. سؤال ها به سبک مکالمه پاسخ داده می شوند و کاربران با دریافت پاسخ سؤال اول می توانند سؤالات بعدی را نیز مطرح نمایند.

پیروزیت چت بات ChatGPT مدیران ارشد گوگل را به چالشی بزرگ دعوت نموده؛ تا جایی که این شرکت روی محصولات هوش مصنوعی تمرکز بیشتری نموده است تا بتواند در میدان رقابت حرفی برای گفتن داشته باشد.

هوش-مصنوعی

آیا خاتمه کار گوگل نزدیک است؟

گوگل کسب وکار خود را تا حد زیادی بر مبنای پیروز ترین محصول خود بنا نموده، اما ظاهراً این محصول ممکن است به زودی با بحرانی نو روبه رو گردد. به گفته خالق جیمیل، فناوری هوش مصنوعی می تواند احتیاج به صفحات نتایج موتورهای جستجو را از بین ببرد و این نقطه دقیقاً جایی است که گوگل بیشترین عایدی خود را از آن کسب می کند.

منبع: انتخاب

به "آیا انتها کار گوگل نزدیک است؟ ، خالق جیمیل: چت بات ChatGPT طی دو سال آینده می تواند کسب وکار گوگل را نابود کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا انتها کار گوگل نزدیک است؟ ، خالق جیمیل: چت بات ChatGPT طی دو سال آینده می تواند کسب وکار گوگل را نابود کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید