از گیتس تا ماسک؛ با عادات منحصر به فرد مدیران سیلیکون ولی آشنا شوید

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، مدیر عامل ها و بزرگان دره سیلیکون (سیلیکون ولی) همواره رفتارهای منحصر به فرد خود را داشته اند و شاید به همین دلیل به چهره های پیروز و خاصی تبدیل شده اند. اما ممکن است بیشتر این رفتارها برای افراد عادی عجیب یا سخت به نظر برسد، مثلا بیشتر ما نمی توانیم تصور کنیم که هر روز ساعت 3:45 بامداد از خواب بیدار شویم!

از گیتس تا ماسک؛ با عادات منحصر به فرد مدیران سیلیکون ولی آشنا شوید

اگر مدیریت کمپانی های عظیم دنیا مانند اپل یا تسلا را به عهده داشته باشید، مجبور خواهید شد از برخی رفتارها و عادات را ترک کنید و خود را به برخی دیگر عادت دهید. در این مطلب با عادت های منحصر به فرد 10 تن از مدیر عامل ها، بنیان گذاران و یا مدیران ارشد شرکت های مستقر در سیلیکون ولی نگاهی خواهیم داشت؛ عاداتی که گرچه عجیب به نظر می رسند ولی ضامن پیروزیت شرکت های این افراد بوده اند.

ماجرای تولدهای ایلان ماسک

حتی سخت کوش ترین مدیران نیز حداقل در روز تولدشان به خود استراحت می دهند تا در کنار خانواده و دوستان باشند. اما ایلان ماسک در یکی از توییت هایش اظهار داشت که در روز تولد 48 سالگی اش در حال کار روی استراتژی های دنیای بوده است. در مصاحبه ای که در سال 2018 با نیویورک تایمز انجام داده بود نیز به این موضوع اشاره نمود که روز تولد 47 سالگی اش، 24 ساعت تمام در دفتر تسلا مشغول به کار بوده است!

اما عجایب این مدیر عامل پیروز آفریقایی تبار به همین مورد ختم نمی گردد. او در همان مصاحبه ای که با نیویورک تایمز داشته است اظهار داشت که در طول 20 سال گذشته حتی یک مسافرت هم نداشته که یک هفته طول بکشد. او معمولا در هفته 120 ساعت کار می نماید!

تیم کوک؛ سحرخیز افراطی

تیم کوک نه تنها در میان مدیر عامل ها، بلکه شاید در میان تمام افرادی که می شناسید یکی از سحرخیزترین ها باشد. او عادت دارد هر روز ساعت 3:45 بامداد از خواب بیدار گردد و به ورزش و چک کردن ایمیل هایش مشغول گردد.

دیو جانسون، خبرنگار بیزنس اینسایدر، در سال گذشته برای مدت یک هفته سعی کرد با الهام از کوک، صبح خیلی زود از خواب بیدار گردد و پس از آن اظهار داشت: شگفت انگیز است… شگفت انگیز است… خلاق تر می شوید!

مدیر عامل اپل در مصاحبه با مجله تایم گفت:

روزه دریافت های جک دورسی

جک دورسی، مدیر عامل توییتر و اسکوئر، به صرف یک وعده غذا در هر روز کاری مشهور است و اغلب از گوشت یا ماهی به همراه سبزیجات به عنوان غذا استفاده می نماید. شاید تا اینجای ماجرا عادی به نظر برسد، اما نکته جالب این است که او می گوید این عادت باعث می گردد به شیوه موثرتری به کارش برسد.

دورسی در مصاحبه سال گذشته خود با CNBC، درباره روزه دریافت هایش گفت:

البته این نظر شخصی آقای دورسی است و متخصصین تغذیه همیشه به حذف نکردن وعده صبحانه از رژیم روزانه تاکید دارند!

بیل گیتس و سیاست های کنترل کارمندان

بیل گیتس مشهور طبق اعتراف خودش، زمانی شخصیت بسیار کنترل کننده ای داشت. او در مصاحبه مشهورش با تاک شو رادیویی BBC اعتراف کرد که در ابتدای تاسیس شرکت، عادت داشت شماره پلاک خودروی تمام کارمندانش را به خاطر بسپارد تا بتواند متوجه گردد آن ها هر روز چه ساعتی به محل کارشان وارد یا از آن خارج می شوند. البته گیتس می گوید زمانی که شرکت رشد کرد و تعداد کارمندان زیاد شد، مجبور شد این عادت را ترک کند.

آداب ایمیل نوشتن اریک اشمیت

مدیر عامل سابق گوگل و از مدیران آلفابت، عادت ایمیل نگاری را متحول نموده است. اریک اشمیت در کتاب گوگل چگونه کار می نماید درباره دیدگاهش نسبه به این موضوع ذکر کرد:

او می گوید حتی اگر پاسخ ایمیل دو کلمه باشد، پاسخ دادن به آن باعث خلق یک ارتباط مثبت و فرهنگ کاری شایسته نگر می گردد.

هم دلی ساندار پیچای با کارمندان

دنیای فناوری در عین زیبایی هایش می تواند بسیار بی رحم هم باشد و بسیاری از مدیران این حوزه به وضوح آن را اثبات نموده اند. اما این موضوع برای مدیر عامل فعلی گوگل و آلفابت صدق نمی نماید؛ ساندار پیچای با کوشش هایش برای تعریف یک ویژگی ناملموس و البته بسیار گران بها در شرکت تحت مدیریتش شناخته می گردد که همان صفت هم دلی است.

در سال 2014، بسیاری از افرادی که با بیزینس اینسایدر در ارتباط بوده اند به مهربانی ها و هم دلی های پیچای اشاره نموده اند و حتی یکی از کارمندان سابق گوگل گفته زمانی که در حال ترک گوگل و پیوستن به شرکت دیگری بوده است، آقای مدیر عامل به هر طریقی که می شد به او یاری نموده است.

مریسا مایر 130 ساعت در هفته کار می کرد

اگر 120 ساعت کار هفتگی ایلان ماسک برای تان عجیب بود، باید بدانید که مدیر عامل سابق یاهو و اولین مهدنس زن در گوگل، در بازه ای حتی 10 ساعت بیشتر از ماسک کار می کرد. زمانی که خانم مریسا مایر در گوگل مشغول به کار بود، به طور معمول 130 ساعت در هفته کار می کرد.

در سال 2016، او در مصاحبه با بلومبرگ، با اشاره به نمایش متفاوت این موضوع توسط رسانه ها گفت:

پاداش های طلایی لری الیسون

مدیر عامل و هم بنیان گذار اوراکل به دلیل پاداش هایی که به زیر دستانش می دهد به این معروف است که دست به هر چیز بزند طلا می گردد. او معمولا برای تشویق و ایجاد انگیزه در کارمندانش، به آن ها سکه های طلا می دهد.

البته لری الیسون سخاوت مند درباره رقبا چندان هم مهربان نیست. گفته می گردد الیسون زمانی که در یک پرونده با مایکروسافت درگیر بود، چند کارآگاه خصوصی استخدام نموده بود تا زباله های یک تیم تحقیقاتی را بگردند که در این ماجرا جانب مایکروسافت را گرفته بودند. البته خودش می گوید اگر مایکروسافت هم می خواست زباله های اوراکل را بگردد، مسئله ای نداشت.

سیلیکون ولی در روزهای اولیه شکوفایی دنیای فناوری چگونه بود؟

با ایرانیان پیروز سیلیکون ولی آشنا شوید

منبع: Business Insider

منبع: دیجیکالا مگ

به "از گیتس تا ماسک؛ با عادات منحصر به فرد مدیران سیلیکون ولی آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از گیتس تا ماسک؛ با عادات منحصر به فرد مدیران سیلیکون ولی آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید