یوسفی: لزوم نگاه عادلانه به همه استان ها در توزیع اعتبارات بخش عمرانی بودجه 1401

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، خبرنگاران - عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم نگاه عادلانه به همه استان ها در توزیع اعتبارات بخش عمرانی بودجه 1401 گفت: دولت باید تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام را در اولویت قرار داده و زمان بندی تعیینی جهت تکمیل و بهره برداری از آنها تعیین و اعلام کند.

یوسفی: لزوم نگاه عادلانه به همه استان ها در توزیع اعتبارات بخش عمرانی بودجه 1401

مجتبی یوسفی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به لزوم توجه به اعتبارات پروژه های عمرانی در بودجه 1401 گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، سهم پروژه های عمرانی و تملک دارایی به عنوان موتور محرکه اقتصاد کشور باید سالانه 15 الی 20 درصد باشد چرا که دولت اعم از شرکت های دولتی و خصولتی بزرگترین بنگاه اقتصادی کشور هستند و اگر دولت پروژه عمرانی تعریف نکند عملاً نظام مهندسی، پیمانکاری،بخش خصوصی و نیز کارخانه ها غیر فعال شده و در نهایت اشتغال ایجاد نمی شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مطرح نمود: سال گذشته با تلاش مجلس، کمیسیون تلفیق و کمیسیون عمران سهم اعتبارات عمرانی در بودجه سال 1400 به 10 درصد افزایش پیدا کرد که البته بخشی از آن هم تا به امروز تخصیص پیدا نکرده است. بی تردید اگر اولویت دولت اتمام پروژه های عمرانی و زیرساختی به ویژه در منطقه ها کمتر پیشرفته باشد باید اعتبارات خوبی برای این حوزه در نظر بگیرد. چرا که اگر منطقه و استان های محروم زیرساخت مناسب اعم از راه، آب و فاضلاب و برق و … نداشته باشد، توسعه پیدا نخواهند کرد و در نهایت اهداف دولت برای دستیابی به رشد اقتصادی 8 درصدی نیز محقق نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تمام منطقه ها کشور باید در بودجه مورد توجه قرار بگیرند اضافه نمود: کشور محدود به تهران و چند کلانشهر نبوده و باید تمامی استان ها در بودجه سال آینده مورد توجه قرار بگیرند. متاسفانه علی رغم اعتباراتی که در تبصره 14 و 18 بودجه 1400 برای محرومت زدایی و رفع مسائل مردم در استان های مرحوم و کمتر پیشرفته در نظرگفته شده بود، آن طور که باید به این منطقه ها توجه نشده و اعتبارات تخصیص کافی نداشتند. به دلیل نگاه ناعادلانه برخی از مسئولان سازمان برنامه بودجه، اعتبارات بخش عمرانی بودجه در برخی از استان ها متمرکز شد و استان های محرومی که پروژهای عمرانی زیر 80 درصد پیشرفت داشتند، به دلیل عدم نفوذ و ارتباطات نیمه تمام رها شدند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از تصمیم گیری متمرکز به تصمیم گیری منطقه ای حرکت کنیم، اضافه نمود: مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه به هیچ عنوان در پی تقابل نبوده بلکه همانند گذشته رویکرد تعامل دو طرفه را دنبال می کند اما در حال حاضر مردم با مسائل معیشتی و اقتصادی بسیار زیادی روبرو هستند و عدم تکمیل پروژه های زیر ساختی در برخی از منطقه ها به بحران تبدیل شده است لذا دولت باید تکمیل پروژهای عمرانی نیمه تمام را در اولویت قرار داده و زمان بندی مشخصی جهت تکمیل و بهره برداری از آنها تعیین و اعلام کند.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "یوسفی: لزوم نگاه عادلانه به همه استان ها در توزیع اعتبارات بخش عمرانی بودجه 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوسفی: لزوم نگاه عادلانه به همه استان ها در توزیع اعتبارات بخش عمرانی بودجه 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید