گرمای شدید در تابستان جان 3 هزار نفر را در انگلیس گرفت

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، مرکز ملی آمار انگلیس گزارش داد بیش از 3 هزار شهروند این کشور در تابستان سال جاری با رکورد زدن گرمای هوا جان باختند.

گرمای شدید در تابستان جان 3 هزار نفر را در انگلیس گرفت

بر اساس آماری که مرکز ملی آمار انگلیس امروز (آدینه) منتشر کرد: در بازه زمانی ژوئن تا اگوست سال جاری 3 هزار و 271 فوتی بیشتر از میانگین پنج سال گذشته ثبت شده که یک آمار بی سابقه است. بیشتر قربانیان که بالای 65 سال سن داشتند در گرم ترین روز های تابستان سال جاری از دنیا رفته اند.

گرمای هوا در انگلیس سال جاری برای نخستین بار از مرز 40 درجه سانتی گراد عبور کرد. سازمان هواشناسی اظهار داشت که در 34 رصدخانه مستقر در سراسر کشور، بالاترین رکورد گرمای هوا ثبت شده است.

دمای استثنایی علاوه بر اخلال گسترده در سیستم حمل و نقل کشور، باعث آتش سوزی ده ها ساختمان در مرکز و چندین شهر انگلیس شد. کارشناسان معتقدند که با تغییرات آب وهوایی و گرم شدن زمین، این واقعیت تازهی برای تابستان های انگلیس خواهد بود.

جاناتان ترنر کارشناس ارشد موسسه تفکر مالی تازه گفت: هیچ چیز عجیب در خصوص گرمای هوا وجود ندارد. دانشمندان در این باره به ما هشدار داده بودند که هرچه گاز های گلخانه ای وارد فضا گردد دنیا گرم تر می گردد و حوادث شدید آب وهوایی رخ خواهد داد.

باب وارد مدیر سیاست و ارتباطات موسسه گرانتهام در دانشکده اقتصاد لندن می گوید که دولت درخواست های مکرر برای ایجاد یک استراتژی ملی دربرابر خطر گرما را نادیده گرفته است. وی اضافه کرد: زمان آن فرا رسیده است که انگلیس، جایی که هر گونه آفتاب تابستانی به عنوان فرصتی برای بازدید از ساحل و خوردن بستنی جشن گرفته می شد، خود را به عنوان یک کشور سردسیر تصور نکند. امواج گرما و رویداد های شدید آب و هوایی مرگبار هستند و حداقل تا 30 سال آینده بدتر خواهند شد. ما باید خودمان را سازگار نموده و برای محافظت از خودمان بهتر عمل کنیم.

دانشمندان می گویند که گرمایش زمین و تغییرات آب وهوایی با سرعتی بیشتر از آنچه پیش بینی می کردند در حال وقوع و دنیا در جهت فاجعه بار افزایش استثنایی دمای هوا است.

وبلاگ آمیتیس تک بین الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "گرمای شدید در تابستان جان 3 هزار نفر را در انگلیس گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرمای شدید در تابستان جان 3 هزار نفر را در انگلیس گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید