کوچه سبز در یافت آباد بی انتهاست

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، انباشت انواع زباله های خانگی و تجاری در جوی آب خیابان ها و معابر یافت آباد مسئله ای بود که ساکنان این محله همیشه با آن روبه رو بودند. پیامد این وضع نیز آبگرفتگی بود و سرازیر شدن آب های آلوده به خیابان ها و پیاده روها و در نتیجه ایجاد آلودگی های محیطی در محله.

کوچه سبز در یافت آباد بی انتهاست

به گزارش همشهری آنلاین، اما با چندماه کار جهادی و همت مسئولان در ناحیه 3 شهرداری منطقه18 این مسائل از سر راه ساکنان کنار رفت. در واقع با کوششاحمد کامرانی شهردار ناحیه3 و پرسنل زحمتکش 137، حوزه خدمات و عمران ناحیه3 شهرداری منطقه18 این مسائل تاحدبسیاری رفع شده است. حالا در بیشتر معابر اصلی و فرعی محله یافت آباد جنوبی عملیات های عمرانی مانند نهرسازی، جدول بندی و سر پوشیده کردن نهرها اجرا شده است.

شهردار ناحیه 3 منطقه18 می گوید: محله یافت آباد، بافتی بسیار قدیمی و ناهمگون دارد. متاسفانه زمانی که شهروندان در این محدوده آغاز به ساخت و ساز کردند، به علت ناآشنایی با قوانین و مقررات شهرسازی و معماری به زیرساخت های شهری و امکاناتی که یک شهر به آن احتیاج دارد توجه نکرده اند و بنابراین مسائل امروزه ساکنان این محل ریشه در این ماجرا دارد.

وی به اجرای طرح کوچه سبز به عنوان یک برنامه ابتکاری در این منطقه اشاره می نماید و می گوید: در این برنامه که در ابتدای هرروز با حضور همه کارگران و مدیران ناحیه انجام می گردد، احتیاجها و مسائل موجود در هر کوچه شناسایی و به طور دقیق رفع می گردد. ازجمله این اقدامات می توان به لایروبی انهار و کانال ها، بازسازی و تعمیر دریچه های فاضلاب، همسطح سازی معابر و پل های معابر، حذف زوائد فیزیکی در مسیر افراد ناتوان و معلولان و بعلاوه ایجاد چاه جذبی در کوچه فرحزادی اشاره کرد.

کامرانی درباره اهمیت اجرای عملیات عمرانی و خدماتی نظیر جدول بندی و نهرکشی خیابان های اصلی و فرعی این محله شرح می دهد: خیابان های این محدوده بسیار پررفت آمد و شلوغ است و اجرای این عملیات ها، احتیاجمند همکاری شهروندان به ویژه مغازه داران در این خیابان ها با شهرداری بود که باعث شد تا این طرح ها بدون هیچ مسئله ای انجام گردد.

وی با بیان اینکه با مشارکت اهالی، پیگیری شورایاری محله و کوشش خستگی ناپذیر کارکنان شهرداری ناحیه 3، به ویژه پرسنل 137، پروژه های عمرانی و خدمات شهری ازجمله لایروبی انهار و جوی های بسیاری از معابر و کوچه ها در دور نخست سرانجام یافته است، اضافه می نماید: طرح کوچه سبز در این ناحیه نقطه سرانجامی ندارد و به منظور ثبات و ماندگاری پاکیزگی و طراوت در محله ها به طور مداوم به اجرا در می آید. بنابراین دور دوم این طرح در تابستان1402 با قوت و توان بیشتری ادامه می یابد.

منبع: فرارو

به "کوچه سبز در یافت آباد بی انتهاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوچه سبز در یافت آباد بی انتهاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید