برای سفر نوروزی یزد بهتر است یا اصفهان؟

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، اگر قصد سفر دارید اما نمی دانید به یزد بروید یا اصفهان تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

برای سفر نوروزی یزد بهتر است یا اصفهان؟

یزد و اصفهان هر دو از شهرهای تاریخی و پرگردشگر ایران هستند. یزد به عنوان نخستین شهر خشتی دنیا در لیست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است و آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی آن هر مسافری را شگفت زده می نماید. زیبایی ها و آثار تاریخی اصفهان هم کمتر از یزد نیستند. این شهر به دلیل داشتن بناها و آثار بی نظیر به نصف دنیا معروف شده است. با ما در مجله گردشگری دلتا باشید تا به مقایسه یزد و اصفهان بپردازیم.

مقایسه یزد و اصفهان

یزد و اصفهان دو شهر همسایه هستند که تقریبا در مرکز ایران قرار دارند. این دو شهر زیبا و تاریخی از معروف ترین و مجذوب نماینده ترین شهرهای ایران هستند و به جرات می توان گفت بیشتر گردشگران خارجی برای تماشا این دو شهر به ایران سفر می نمایند.

مقایسه یزد و اصفهان از نظر آب و هوا

اگر علاقه مند به آب و هوای کویری و تماشا آسمان پرستاره هستید سفر به یزد برایتان بسیار مجذوب نماینده خواهد بود. اگر دوست دارید به شهری سرسبزتر سفر کنید بهتر است به اصفهان بروید.

مقایسه یزد و اصفهان از نظر اقامتگاه ها

یزد و اصفهان دارای هتل ها و اقامتگاه های مدرن و سنتی بسیاری هستند و گردشگران و مسافران با توجه به سلیقه و بودجه ای که در اختیار دارند می توانند مکان مناسبی را برای اقامت انتخاب نمایند.

مقایسه رستوران ها و کافه ها

یزد و اصفهان هر دو دارای رستوران ها و کافه های زیادی هستند که در فضاهای سنتی و مدرن از مشتریان خود پذیرایی می نمایند. تعداد کافه ها و رستوران های سنتی این دو شهر، به دلیل پیشینه تاریخی و فضای گردشگری بسیار زیاد هستند.

بازارها و مراکز خرید

بازارهای سنتی یزد و اصفهان از مجذوب نماینده ترین و قدیمی ترین بازارهای ایرانی هستند. اگر بازارگردی جزو اهداف سفر شما باشد تفاوتی ندارد که مقصدتان یزد باشد یا اصفهان، بازارهای هر دو شهر برایتان بسیار مجذوب نماینده خواهد بود.

مقایسه جاذبه های گردشگری و فرهنگی

جاذبه های گردشگری و فرهنگی یزد و اصفهان باعث شده مسافران زیادی راهی این دو شهر شوند. هر یک از این شهرها با جاذبه های بی نظیر خود برای یک سفر فوق العاده مناسب هستند، اگر دوست دارید با توجه به سلیقه خود مقصد بهتری را انتخاب کنید باید نگاه دقیق تری به این شهرها بیندازید.

جاذبه های گردشگری یزد

سفر به یزد یعنی سفر به گذشته، در تمام گوشه کنار این شهر دوست داشتنی جاذبه هایی وجود دارند که می توانید از آن ها بازدید کنید. مسجد جامع یزد، آتشکده، باغ دولت آباد، مجموعه امیر چخماق، برج سکوت و دیگر جاهای گردشگری یزد بسیار تماشای هستند.

جاذبه های گردشگری اصفهان

شکوه تاریخ و هنر اصفهان بر هیچ کس پوشیده نیست. این شهر آنقدر زیباست که به نصف دنیا معروفیت یافته و گردشگران از سراسر دنیا برای تماشا جاذبه های آن راهی این شهر می شوند. اصفهان در دوران صفوی مرکز بوده و همین امر سبب شده هنر و جزئیات معماری آن بسیار تماشای باشد.

میدان نقش دنیا، عمارت عالی قاپو، مسجد جامع اصفهان، مسجد شیخ لطف الله، پل خواجو و هزاران نقطه گردشگری دیگر همه و همه حرفی برای نتماشا این شهر زیبا باقی نمی گذارد.

جمع بندی درباره مقایسه یزد و اصفهان

این دو شهر زیبا و تاریخی از توریستی ترین شهرهای ایران هستند که در همسایگی یکدیگر قرار دارند. سفر به هر یک از این شهرها مجذوب نمایندهیت خاص خود را دارد. اگر فرصت کافی دارید پیشنهاد می کنیم از هر دو شهر بازدید کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری اولین صندوق امانات دنیا در ایران را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "برای سفر نوروزی یزد بهتر است یا اصفهان؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای سفر نوروزی یزد بهتر است یا اصفهان؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید