چه لباسی برای سفر به روسیه مناسب است؟

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، انتخاب لباس مناسب برای سفر به روسیه یکی از موضوعاتی است که باید برای آن اهمیت ویژه ای قائل شد. با توجه به اینکه شرایط سفر به روسیه بسیار آسان شده است؛ شهرهای زیبای این کشور می توانند مقصد بسیار خوبی برای گردشگران باشند. دو شهر مسکو و سن پترزبورگ، مهم ترین شهر های روسیه هستند که به دلیل برخورداری از جاذبه های فراوان تاریخی، هنری و طبیعی؛ همه ساله پذیرای میلیون ها گردشگر هستند. با توجه به تمامی این ویژگی ها سفر به سرزمین بزرگترین داستان نویسان تاریخ و کشور تزارها، انتخاب هیجان انگیزی خواهد بود. این سفر مانند هر سفر برون مرزی دیگری نکات و ملزوماتی دارد که بدون در نظرگرفتن و رعایت آن ها ممکن است مسائل و مشکلاتی ایجاد شود.

چه لباسی برای سفر به روسیه مناسب است؟

یکی از مهم ترین مواردی که برای سفر به روسیه باید در نظر داشت؛ انتخاب لباس مناسب است. روسیه آب و هوایی سرد دارد که در برخی اوقات سال رو به گرمی می گذارد؛ اما همچنان باید سردی و خنکی هوا را در نظر داشت! بنابراین بهتر است از شرایط هوای روسیه در فصول مختلف اطلاع داشت و زمان های مناسب برای سفر به این کشور را انتخاب کرد. در این مقاله وبلاگ آمیتیس تک لباس مناسب برای سفر به روسیه را با توجه به اوقات مختلف سال معرفی می کند تا علاوه بر بردن آنچه ضروری است؛ مجبور به همراه داشتن حجم زیاد لباس نباشید.

لباس های مناسب برای فصل بهار روسیه

فصل بهار در روسیه از اوایل ماه مارچ تا اواخر ماه مِی است. این بازه زمانی در تقویم ما مصادف با اواسط اسفند تا اواسط خرداد ماه است. اگرچه در این فصل، هوای روسیه رو به گرمی و ملایم شدن می رود اما هنوز سرمای آن قابل توجه است. بخصوص در نیمه اول این فصل هنوز هم هوا سرد است و بارش برف دور از انتظار نیست. از طرفی در این وقت از سال به دلیل ذوب یخ ها باید به جاری شدن گِل و برف آبه در معابر توجه داشت.

با در نظر گرفتن مجموع این عوامل، اگر قصد سفر به روسیه در دو ماه ابتدایی بهار را دارید؛ لباس گرم به همراه داشته باشید. پالتو، بارانی و کاپشن در کنار پولووِر و ژاکت همراه داشته باشید. در انتخاب کفش هم بهتر است کفش های چرمی مناسب زمستان مانند بوت و نیم بوت استفاده کنید. لباس مناسب برای سفر به روسیه در اواخر بهار می تواند ژاکت های سبک، سویشرت، هودی و کت های پشمی و کتان باشد.

برای تابستان روسیه چه لباس هایی مناسب هستند؟

از اوایل ماه ژوئن تا روزهای پایانی ماه سپتامبر، فصل تابستان کشور روسیه بحساب می آید. این فصل، از اواسط خرداد تا اواسط شهریور ماه در تقویم رسمی کشور ما را شامل می شود. در این وقت سال، روسیه سرسبز و پر از پویایی و شور است. روزها بلند و هوا گرم است. خیابان ها و اماکن دیدنی پر رفت و آمد هستند و در بیشتر نقاط با ترافیک جمعیت روبرو خواهید شد. در وسایل نقلیه عمومی، تهویه مناسب وجود ندارد و همین مشکل را ممکن است در محل اقامت و اتاق های هتل هم داشته باشید.

با توجه به این مطالب، بهتر است برای سفر تابستانی به روسیه؛ لباس های راحتی نخی، پنبه ای و کتان همراه داشته باشید. دمای هوای مسکو و سن پترزبورگ در برخی روزهای تابستان به سی درجه سانتیگراد هم می رسد و بهترین پوشش برای این دما لباس های راحتی است. کفش راحتی سبک با زیره ی نرم، کالج و یا ورزشی برای گشت و گذارهای طولانی این فصل بهترین انتخاب خواهد بود. این نکته را فراموش نکنید که در فصل تابستان، هوای شبانه خنک است و بهتر است کُت تک، سویشرت و یا ژاکت را در فهرست لباس مناسب برای سفر به روسیه در تابستان از قلم نیندازید!

در پاییز روسیه چه لباس هایی بپوشیم؟

از ماه سپتامبر روزها کوتاه تر شده و دمای هوا رو به کاهش می گذارد. می توان گفت پاییز در روسیه کوتاه ترین فصل این کشور است که از اواخر سپتامبر تا اواسط نوامبر طول می کشد. اگرچه ممکن است برخی روزها هوا گرم باشد؛ اما با غروب آفتاب هوا به شکل محسوسی خنک خواهد شد. در ماه نوامبر سرمای مطبوع پاییزی هوای غالب خواهد بود و بارندگی ها نسبتاً زیاد است.

اگر پاییز را برای سفر به روسیه انتخاب می کنید لباس مناسب برای سفر به روسیه در این فصل، لباس های پشمی و چرم سبک هستند. پیراهن ها و بافت های پشمی، کت و کاپشن چرم، سویشرت، هودی و البته بارانی. در هفته های ابتدایی پاییز لباس های نخی و پنبه ای تابستانی به همراه داشته باشید تا گرمای احتمالی هوا شما را غافلگیر نکند.

لباس مناسب زمستانی در روسیه

روسیه بخاطر سرما و یخبندان زمستانی خود مشهور است. زمستان طولانی ترین فصل در این کشور است که حدود پنج ماه از سال را شامل می شود. دمای هوای شهرهای مسکو و سن پترزبورگ بطور میانگین در این فصل بیست درجه سانتیگراد زیر صفر است. این در حالی است که در برخی منطقه ها مانند سیبری دمای هوا تا پنجاه درجه سانتیگراد زیر صفر کاهش می یابد.

لباس مناسب برای سفر به روسیه در فصل زمستان، لباس های ضخیم پشمی، چرم و پوست و کاپشن های خزدار است. حتما کلاه های خزدار و پشمی که گوش ها و پیشانی را می پوشانند همراه داشته باشید. دستکش، شال و جوراب های ضخیم را فراموش نکنید. پالتوهای خزدار و کاپشن های دارای لایه های عایق که بر روی بافت های پشمی پوشیده می شوند؛ بهترین محافظ در برابر سرمای زمستان روسیه هستند. کفش های چرمی دارای لایه های عایق، بخصوص بوت و نیم بوت عاج دار بهترین انتخاب برای محافظت از پاها در هوای سرد و راه رفتن بر روی معابر یخ زده هستند.

بهترین زمان سفر به روسیه چه فصلی است؟

با توجه به آنچه گفته شد؛ بهترین فصول سال برای سفر به روسیه را می توان ماه آخر بهار، هفته های پایانی تابستان و اوایل پاییز دانست. در این اوقات سال دمای هوا بسیار مطبوع و دلپذیر خواهد بود. روزها طولانی هستند و طبیعت و زیبایی های آن در شهرهای مسکو و سن پترزبورگ، هر گردشگری را شیفته خود می کند. با توجه به اینکه در این زمان های سال خبری از گرما و سرمای شدید نیست؛ لباس مناسب برای سفر به روسیه در این اوقات ترکیبی از لباس های راحتی و پوشاک سبُک پاییزی مانند بافت خواهد بود.

سخن پایانی

سفر به روسیه تجربه ای بیاد ماندنی و فرق دارد. مانند هر سفر سیاحتی، رعایت جزییات و به همراه بردن وسایل ضروری؛ موضوع بسیار مهمی است. انتخاب لباس مناسب برای سفر به روسیه، یکی از مهم ترین نکات برای لذت بردن از این سفر است و همانطور که از نظر شما گذشت؛ کار بسیار ساده ای است. از آنجا که بهترین زمان برای سفر به روسیه فصل تابستان است؛ تأکید می کنیم که لباس های راحتی و سبک به همراه داشته و در کنار آن لباس های پاییزی را برای هوای خنک شبانه از یاد نبرید.

توجه داشته باشید که پیاده رَوی های طولانی و بلند مدت یکی از مجذوب کننده ترین تفریحات سفر تابستانی به روسیه است. بنابراین همراه داشتن یک کفش راحتی نرم و سبُک یکی دیگر از مهم ترین مواردی است که باید در انتخاب لباس برای سفر به روسیه در نظر گرفت. با رعایت این نکات ساده و ضروری، خاطراتی فراموش نشدنی از سفر به پهناور ترین کشور جهان برای شما رقم خواهد خورد.

مطالب مرتبط:بهترین زمان برای سفر به روسیه چه وقتی است؟نکاتی که باید قبل از سفر به روسیه بدانیدآشنایی کامل با نقشه کشور روسیه + توضیحات

منبع: الی گشت

به "چه لباسی برای سفر به روسیه مناسب است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه لباسی برای سفر به روسیه مناسب است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید