چه عواملی باعث پوست پرتقالی می گردد و چگونه می گردد آن را از بین برد؟

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، پوست پرتقالی یا سلولیت در 90 درصد زنان و 10 درصد مردان مشاهده می گردد. سلولیت باعث ناصافی و فرورفتگی پوست می گردد و اگر پیشرفت کند، تأثیرات دیگری نیز خواهد داشت.

چه عواملی باعث پوست پرتقالی می گردد و چگونه می گردد آن را از بین برد؟

سلولیت زمانی رخ می دهد که لایه ای از چربی در زیر پوست جمع گردد. احتمال بروز سلولیت در زنان با افزایش سن و نزدیک شدن به سن یائسگی بیشتر می گردد.

در واقع سلولیت مشکل خطرناکی نیست، اما ممکن است بر ظاهر و زیبایی فرد تأثیر منفی بگذارد. به همین علت صنعت بهداشت و زیبایی صدها مدل کرم، لوسیون و دارو برای کاهش ظاهر سلولیت فراوری نموده است.

چه عواملی احتمال بروز سلولیت را افزایش می دهد؟

سلولیت زمانی ظاهر می گردد که تغییری در توزیع چربی یا سوخت وساز بدن به وجود آید و سلول ها و بافت های چربی تغییر نمایند. به عنوان مثال عدم تعادل هورمونی و کاهش استروژن در دوران یائسگی می تواند به طور قابل توجهی باعث بروز سلولیت گردد. عوامل مؤثر دیگر عبارتند از سطح بالای انسولین و کاتکولامین ها که هر دو در تجزیه و ذخیره سازی مولکول های چربی مؤثر هستند.

بعلاوه افراد سیگاری بیشتر در معرض بروز سلولیت قرار دارند، به ویژه افرادی که برای مدت زیادی در یک مکان می نشینند. برترین کار، پیشگیری از بروز سلولیت است. چهار مرحله بروز سلولیت در زنان وجود دارد که از اوایل سن 16 سالگی شروع می گردد.

  • درجه 0: هیچ نشانه ای از سلولیت وجود ندارد.
  • درجه 1: در حالت ایستاده پوست صاف می گردد و در حالت نشسته فرو می رود.
  • درجه 2: در حالت نشسته یا ایستاده پوست مانند پوست پرتقال یا پنیر می گردد.
  • در حالت نشسته یا ایستاده پوست مانند پوست پرتقال می گردد و منطقه های از پوست خط و فرورفتگی های عمیقی دارد.

روش های درمان سلولیت

متأسفانه محققان و پزشکان هنوز درمانی برای سلولیت پیدا ننموده اند؛ اما چندین راه برای کاهش ظاهر آن وجود دارد.

برس کشیدن پوست

برس کشیدن پوست در حالت خشک و در منطقه ها سلولیت باعث می گردد چربی های تجمیع شده در زیر پوست به طور مساوی به منطقه ها دیگر پوست بروند و ظاهر سلولیت کاهش یابد.

استفاده از ماساژ MFR

این تکنیک ساده و مؤثر برای کاهش فشردگی بافت های همبند زیر پوست به کار می رود که در اثر ضربه جسمی، التهاب یا جراحی ایجاد می شوند.

فشار ملایم در بیش از یک منطقه باعث می گردد تا نوار پیوندی و بافت همبند کشیده گردد. شما می توانید با یک غلتک فومی بافت های عمیق بدن خود را ماساژ دهید. این کار باعث کاهش تحرک عضلات و درد می گردد. این غلتک ها مقرون به صرفه هستند و اغلب به وسیله متخصصین فیزیوتراپی توصیه می گردد.

سایش یا پوشاندن با قهوه

قهوه باعث پر شدن و چاق شدن بافت های اطراف خود می گردد و به طور موقت ظاهر سلولیت را کاهش می دهد. بعلاوه کافئین موجود در قهوه به عنوان یک لایه بردار عمل می نماید و ممکن است باعث سفت شدن پوست گردد.

مرطوب نماینده طبیعی

بعضی عطر ها و مواد شیمیایی ممکن است جذب پوست شما شوند و سلولیت ایجاد نمایند. شما می توانید از یک مرطوب نماینده طبیعی مانند روغن نارگیل برای جلوگیری از جذب عطر و مواد شیمیایی دیگر بهره ببرید.

تعادل هورمون ها

محققان فکر می نمایند عدم تعادل هورمونی یا کمبود هورمون ها باعث افزایش احتمال بروز سلولیت می گردد. به رژیم غذایی خود اهمیت بدهید، وزش کنید، به اندازه کافی بخوابید و کربوهیدرات کمتری مصرف کنید تا هورمون هایتان متعادل شوند.

مصرف ژلاتین

ژلاتین از اسیدآمینه هایی که عمدتاً در استخوان و بافت همبند یافت می گردد، تشکیل شده است. ژلاتین باعث بهبود مو و ناخن، مفاصل و سیستم گوارش می گردد. مصرف این ماده باعث کاهش ظاهر سلولیت نیز می گردد.

سیگار نکشید

سیگار کشیدن جریان خون و کیفیت فراوری کلاژن را کاهش می دهد. کلاژن و الاستین به کاهش ظاهر و پیشرفت سلولیت یاری می نمایند. سیگار کشیدن بعلاوه باعث چین وچروک زودرس می گردد و خطر ابتلا به خشکی و تغییر رنگ پوست را افزایش می دهد.

رژیم غذایی خود را تغییر دهید

سطح بالای انسولین باعث افزایش اندازه چربی بدن می گردد. افزایش سایز و اندازه سلول های چربی باعث به وجود آمدن سلولیت می گردد و هرچقدر قند بیشتری مصرف کنید، بدن انسولین بیشتری فراوری می نماید. یکی از روش های مؤثر برای جلوگیری از دیابت، خودداری از مصرف زیاد غذاهای شیرین و خوردن مواد غذایی حاوی چربی سالم است.

ورزش کنید

ورزش کردن یک راه فوق العاده مؤثر برای جلوگیری از بروز سلولیت و تجمع چربی در زیر پوست است که منجر به ظاهر پوست پرتقالی می گردد. ورزش دارای خواص درمانی بسیاری است و می تواند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها را کاهش دهد و به شما در حفظ یک وزن سالم یاری کند. ورزش باعث سفت شدن ران و عضله ها می گردد و به وجود آمدن سلولیت را به شدت کاهش می دهد.

منبع: فوت و فن

به "چه عواملی باعث پوست پرتقالی می گردد و چگونه می گردد آن را از بین برد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه عواملی باعث پوست پرتقالی می گردد و چگونه می گردد آن را از بین برد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید