طرز تهیه املت مدیترانه ای لذیذ و مقوی به روش اصلی

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، املت مدیترانه ای یکی از مجذوب کننده ترین و خوشمزه و خوش آب و رنگ ترین انواع املت است که در مدت زمانی کوتاه آماده می گردد.

طرز تهیه املت مدیترانه ای لذیذ و مقوی به روش اصلی

طعم بی نظیر انواع سبزیجات در کنار زیتون و تخم مرغ در این املت بسیار دلچسب و لذیذ است. می توانید این املت را به عنوان یک صبحانه مقوی و کامل تهیه کنید و یا به عنوان شام در عرض چند دقیقه آن را سرو کنید. املت مدیترانه ای معمولاً به دو روش تهیه می گردد، می توانید مثل بقیه انواع املت مواد را با تخم مرغ مخلوط کنید و این املت را درست کنید. در این مقاله می توانید طرز تهیه املت مدیترانه ای به روش اصلی آن را بخوانید.

مواد لازم برای یک نفر

روغن زیتون: 1 قاشق چایخوری

گوجه گیلاسی: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار

پیاز خرد شده: 1 قاشق غذاخوری

پونه کوهی خشک: به میزان لازم

پنیر فتای خرد شده: 2 قاشق غذاخوری

زیتون سیاه خلالی خرد شده: 1 قاشق غذاخوری

تخم مرغ بزرگ: 2 عدد

نمک: 1/8 قاشق چایخوری

فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه املت مدیترانه ای لذیذ و مقوی به روش اصلی

طرز تهیه املت مدیترانه ای به این صورت است که ابتدا یک ماهیتابه کوچک را با حرارت میانه روی گاز قرار دهید. میزانی روغن زیتون داخل آن بریزید تا گرم گردد. سپس گوجه فرنگی، پیاز های خرد شده و پونه کوهی خشک را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید. حدود 1 دقیقه صبر کنید تا گوجه فرنگی و پیاز نرم شوند. بعد از آن، مواد را از روی حرارت بردارید و داخل ظرف بریزید. به همان ماهیتابه پنیر فتای خرد شده و زیتون خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید و سپس در طرفی جداگانه کنار بگذارید.

در این مرحله باید تخم مرغ ها را داخل یک کاسه بشکنید. میزانی نمک و فلفل به آن اضافه کنید و با یاری چنگال مواد را خوب هم بزنید تا تخم مرغ کمی کف کند. حال در یکی ماهیتابه تمیز و کوچک میزانی روغن زیتون بریزید تا گرم گردد. بعد از گرم شدن روغن زیتون یا کره تخم مرغ را درون تابه بریزید. درب ماهیتابه را برای چند دقیقه ببندید تا تخم مرغ پخته گردد. سپس مخلوط گوجه و پنیر را روی یک سمت تخم مرغ بریزید. بعد از اینکه تخم مرغ کاملاً پخته شد یک سمت آن را از طریق یک کفگیر روی مواد داخل املت برگردانید و تا کنید. می توانید این کار را بعد از خارج کردن املت نیز انجام دهید. در نهایت پنیر و زیتون را روی املت بریزید و از طعم لذیذ املت لذت ببرید.

نکاتی که باید در خصوص طرز تهیه املت مدیترانه ای بدانید

*رژیم غذایی مدیترانه ای بر پایه مقادیر زیاد سبزیجات، مغزها، دانه ها و چربی های گیاهی است و برای سلامت بسیار مفید است.

*شما می توانید برای درست کردن املت مدیترانه ای از انواع سبزیجات متنوع دیگر مثل فلفل دلمه، قارچ، کدو، اسفناج، ریحان، گشنیز و جعفری تازه نیز بهره ببرید.

*برای خوش طعم تر شدن املت مدیترانه ای می توانید میزانی سبزی خرد شده مثل گشنیز، جعفری، ریحان، پونه به تخم مرغ ها اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید. با این روش عطر و طعم سبزی ها به خورد تخم مرغ می گردد و غذا طعم بهتری پیدا می نماید.

*برای تزئین این املت مدیترانه ای می توانید میزانی از انواع پنیر خرد شده به میل و سلیقه خودتان (از گودا گرفته تا پارمزان و …) و یا سبزیجات پخته شده روی آن بریزید.

*برای خوشمزه تر شدن این املت مدیترانه ای می توانید در کنار پنیر فتا از پنیر ریکوتا هم بهره ببرید.

بعضی از افراد در زمان مخلوط کردن تخم مرغ ها میزانی پنیر نیز به آن اضافه می نمایند و این کار موجب مزه دار شدن و خوش طعم شدن املت می گردد. (منبع: مجله کوروش)

منبع: گردشبان

به "طرز تهیه املت مدیترانه ای لذیذ و مقوی به روش اصلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه املت مدیترانه ای لذیذ و مقوی به روش اصلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید