پویش فناوری برای راه اندازی سرای نوآوری صنعت الکترونیک و مخابرات

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز بیان نمود که این دانشگاه در نظر دارد با بررسی لازم و پویش فناوری مورد نیاز و با همکاری صنایع مرتبط سرای نوآوری تخصصی در حوزه صنعت الکترونیک و مخابرات راه اندازی کند.

پویش فناوری برای راه اندازی سرای نوآوری صنعت الکترونیک و مخابرات

غلامحسین خلف در گفتگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری وبلاگ آمیتیس تک درباره دستاوردها و برنامه های آیند مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز اظهار کرد: در راستای راه اندازی سراهای نوآوری تخصصی، واحد شیراز در نظر دارد تا با بررسی لازم و پویش فناوری مورد نیاز و با همکاری صنایع مرتبط ازجمله شرکت صنایع الکترونیک شیراز، سرای نوآوری تخصصی در راستای صنعت الکترونیک و مخابرات را راه اندازی کند.

این مسئول ادامه داد: به دنبال کسب مجوز برای راه اندازی پردیس پارک علم و فناوری هستیم و بعد از آن هم بازار فناوری را در استان فارس راه اندازی می کنیم.

وی افزود: قصد راه اندازی فضای اشتراکی و شتاب دهنده خاص در سایت دانشگاه آزاد اسلامی شیراز را داریم که بتوانیم از اعضای هیئت علمی به عنوان منتور و مشاور تیم هایی که وارد شتاب دهنده می شوند، استفاده کنیم.

رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز درباره دستاوردهای این مرکز گفت: یکی از محصولات این مرکز رشد دستگاه نوارپیچ لوله بوده که نمونه سازی شده و برای نوارپیچی لوله های گاز استفاده می شود و به بازار عرضه شده است. محصول دیگری که به بازار عرضه شده شیمیایی بوده و برای تمیزکردن شیشه های چراغ جلو خودرو که به دلیل آفتاب زدگی مات و تیره می شوند به کار می رود.

خلف با بیان اینکه دستگاه قرص خردکن برای بیمارستان ها در رشته مهندسی پزشکی در مرکز رشد واحد شیراز طراحی و ساخته شد، افزود: دستگاه پرینتر سه بُعدی نیز در این مرکز طراحی و ساخته شد و دیگر محصولات، نرم افزاری های اپلیکیشن متفاوت آموزشی هستند که به بازار ارائه شده است.

فعالیت 10 واحد فناور در مرکز رشد واحد شیراز

رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز با اعلام اینکه اکنون هشت هسته و 10 واحد فناور فعال داریم، درباره چرایی و چگونگی راه اندازی این مرکز رشد اعلام کرد: مرکز رشد واحدهای فناور استان فارس فروردین 1395 در فضایی به مساحت یک هزار و 200 متر در ساختمان سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز افتتاح شد و از آن موقع آغاز به جذب واحدهای فناور کرد.

خلف خاطرنشان کرد: مجوز اصلی این مرکز فعالیت در حوزه گیاهان دارویی بود؛ ولی با توجه به اینکه شرکت هایی که بتوانند در زمینه گیاهان دارویی فعالیت کنند در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز وجود نداشت، به یک مرکز رشد عمومی تبدیل شد.

وی با بیان اینکه مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی شیراز دو سری مؤسسه را جذب می کند، ادامه داد: یکی هسته های تحقیقاتی که به عنوان پیش رشد جذب کرده و بین 6 تا 9 ماه به آنها فرصت می دهیم تا به شخصیتی حقوقی تبدیل شوند و سپس به عنوان واحد فناور جذب شان می کنیم.

به گفته رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز تا به امروز حدود 36 مؤسسه جذب این مرکز شده اند که بعضی از آنها در مرحله پیش رشد بوده و بعضی به واحدهای فناور تبدیل شده و تعدادی از آنها هم پیروز نبوده اند.

استقرار 18 مؤسسه در مرکز رشد واحد شیراز

رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز افزود: به دنبال شرکت های رشدمحور هستیم و در طول 6 ماه نخست امسال که در بخش پیش رشد ارزیابی کردیم، متوجه شدیم که تعدادی از شرکت ها رشدمحور نیستند؛ بنابراین مجبور می شویم با لغو قرارداد عذر آنها را بخواهیم.

خلف افزود: از 38 مؤسسه ای که جذب کردیم حدود 9 مؤسسه پیروز و 9 مؤسسه ناپیروز مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی شیراز را ترک کردند و اکنون حدود 18 مؤسسه در مرکز رشد مستقر هستند که در زمینه های فناوری اطلاعات و ارتباطات، شیمی و مهندسی شیمی، برق و الکترونیک فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه در شهر شیراز 14 مرکز رشد غیر از مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی شیراز وجود دارد، تأکید کرد: باید در دانشگاه آزاد اسلامی مزیت های نسبی خود را تقویت کنیم و افزایش دهیم تا بتوانیم در مقایسه با رقبای دیگری که از وزارت علوم، وزارت بهداشت، وزارت دفاع و ... که حامی هستند و مراکز رشد دارند، پیشی بگیریم.

4121/4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "پویش فناوری برای راه اندازی سرای نوآوری صنعت الکترونیک و مخابرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پویش فناوری برای راه اندازی سرای نوآوری صنعت الکترونیک و مخابرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید