واکسیناسیون بیش از یک و نیم میلیون راس دام سبک در کردستان

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی کردستان از واکسیناسیون بیش از یک میلیون و 500 هزار راس گوسفند و بز علیه بیماری آبله در استان اطلاع داد.

واکسیناسیون بیش از یک و نیم میلیون راس دام سبک در کردستان

دکتر فرزاد رحمانی گفت: اداره کل دامپزشکی استان در راستای کنترل بیماری واگیر و استراتژیک دامی آبله گوسفند و بز در امسال، طی دو مرحله در اردیبهشت و خرداد و بعلاوه مهر ماه سال 1401 نسبت به انجام واکسیناسیون سراسری و گسترده آبله انواع دام سبک اقدام نموده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی کردستان اضافه کرد: این عملیات به وسیله 33 اکیپ مایه کوب با مشارکت بیش از 70 نفر از پرسنل مایه کوب مراکز بخش دولتی و غیر دولتی استان، به صورت کاملاً رایگان انجام شد که در این رابطه و در دو مرحله بهار و پاییز امسال یک میلیون و 501 هزار و 651 راس دام سبک علیه بیماری آبله واکسینه شدند .

او گذشته داد: این حجم از عملیات در امسال نسبت به واکسیناسیون سال 1400 بیش از 300 درصد رشد داشته که منجر به کاهش قابل توجه کانون های بیماری در سطح استان شده است.

رحمانی ضمن تشکر از دامداران عزیز، از آنان درخواست کرد جهت حفظ سلامت جمعیت دامی و کنترل بیماری از هر گونه جابجایی دام بدون مجوز بهداشتی و بعلاوه خرید دام از سایر استان ها بدون داشتن سابقه واکسیناسیون علیه بیماری آبله با تائید دامپزشکی مبداء بطور جدی خودداری نمایند.

وبلاگ آمیتیس تک کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "واکسیناسیون بیش از یک و نیم میلیون راس دام سبک در کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون بیش از یک و نیم میلیون راس دام سبک در کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید