3 مقصد عالی برای تعطیلات شهریور

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، تابستان سال جاری هم با روزهای داغ و گرمش روبه سرانجام است و فرصت شما برای سفرهای تابستانی روبه اتمام است. با این وجود در آخرین ماه از تابستان سال جاری تعطیلات شهریور می تواند برترین فرصت برای مسافرتی چندروزه و تجدید انرژی شما باشد.

3 مقصد عالی برای تعطیلات شهریور

تعطیلات تابستانی و روزهای گرم سال دارد به آخر می رسد و هر روز از شدت گرمای هوا کاسته می گردد. تعطیلات شهریور نه تنها آخرین فرصت شما برای سفرهای تابستانی است؛ بلکه می تواند برترین فرصت شما نیز باشد؛ چون از شدت گرمای هوا کاسته شده است.

تعطیلات شهریور

اگر تمام تعطیلات تابستانی را از دست داده اید و هنوز هم به یک مسافرت مجذوب کننده و یک مقصد تماشای نرفته اید نگران نباشید، تعطیلات شهریور می تواند برترین گزینه برای مسافرتی چندروزه و استراحت روح و جسم شما باشد. اگر دنبال مقصد مجذوب کننده برای آخرین روزهای تابستان خود می گشت تا انتهای مطلب همراه ما بمانید.

سنندج

یکی از برترین مقاصد تعطیلات تابستانی بدون شک سنندج است. شهری کوهستانی در دامنه رشته کوه زاگرس که علاوه بر آب وهوای خنک و مطلوب، پر از جاذبه های گردشگری مجذوب کننده است. از جمله جاذبه های تاریخی سنندج می توان عمارت آصف سنندج، حمام خان سنندج، عمارت خسروآباد و بازارچه سنندج را نام برد.

سنندج دارای یکی از معروف ترین بازارچه های تاناکورای ایران است که هر چیزی با قیمت مناسب و کیفیت عالی در آنجا پیدا می گردد و می توانید برای پاییز امسالتان کلی خرید کنید و دست پر به خانه برگشت. دریاچه سد قشلاق و طبیعت کوه آبیدر نیز از جاذبه های طبیعی این شهر زیباست که هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر ایران می شوند.

آستارا

آستارا یکی از شمالی ترین شهرهای ایران است که در استان گیلان و درست در مرز با ارمنستان واقع شده است. این شهر زیبای شمالی همانند سایر شهرهای شمال دارای طبیعتی سرسبز و آب وهوایی خنک است که دل هر گردشگری را می رباید. اتفاقا فصل های بهار و تابستان برترین فصل های سفر به این شهر زیبا هستند. فاصله این شهر از تهران حدود پانصد کیلومتر است و هفت ساعت زمان احتیاج است تا به آن برسید. برای رسیدن به این شهر نیز زیباترین مسیر، مسیر جاده حیران است که از اردبیل می گذرد.

آبشار لاتون، ساحل صدف ها، پارک جنگلی بی بی یانلو، تالاب بین المللی استیل رود آستارا چای و کوه اسپیناس از جمله جاذبه های طبیعی و حیرت انگیز این شهر مرزی هستند. قلعه شیندان و بقعه پیر قطب الدین نیز از جمله جاذبه های تاریخی آستارا محسوب می شوند که به راحتی می توانید به تماشا آن ها بروید.

یزد

یکی از مهم ترین شهرهای مرکزی ایران که بافتی تاریخی و رنگ و بوی اصالت ایرانی می دهد. شاید بگویید که خب یزد شهری کویری است و سفر به آن در تابستان و تعطیلات شهریور مناسب نیست؛ اما با نزدیک شدن به روزهای آخر تابستان هوای این شهر نیز هر روز خنک تر می گردد و می تواند یکی از برترین مقاصد گردشگری تعطیلات تابستانی باشد. این شهر مملو از جاذبه های تاریخی مانند مجموعه امیرچخماق، مسجد جامع یزد، آتشکده زرتشتیان، آب انبار شش بادگیر و باغ دولت آباد است که برای تماشا هرکدام از آنها احتیاجی به طی مسافتی طولانی ندارید و به راحتی قابل دسترسی هستند.

سخن آخر

با نزدیک شدن به روزهای آخر تابستان تعطیلات شهریور می توانند آخرین و برترین فرصت شما برای فرار از مشغله های هر روز زندگی باشند درحالی که می توانید چند روزی روح و جسم خود را به آرامش و استراحت دعوت کنید. با سفر به شهرهای خاص ایرانی تجربه سفری متفاوت در تعطیلات تابستانی را به خود هدیه دهید.

منبع: پیام دلتا

به "3 مقصد عالی برای تعطیلات شهریور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 مقصد عالی برای تعطیلات شهریور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید