نگاه طنز انتقادی فوربس؛ چگونه هالیوود می تواند به بحران گرمایش جهانی کمک کند؟

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، مایکل لینچ تحلیلگر اقتصاد نفتی در مقاله ای از نشریه فوربس با نگاهی طناز و انتقادی به نقش هالیوود در کمک به حل بحران گرمایش جهانی می پردازد.

نگاه طنز انتقادی فوربس؛ چگونه هالیوود می تواند به بحران گرمایش جهانی کمک کند؟

یکی از مقالاتی که اخیراً منتشر شد، استارت آپی را توصیف می کرد که می خواست ردپای کربنی سینما را کاهش دهد، و با اینکه من بسیار با این ایده موافقم، فکر می کنم نباید خود را محدود کند به اینکه مردم مجبور شوند با قطار به مراسم بروند؛ مانند مراسم جایزه گویا که اخیراً در اسپانیا برگزار گشت و غذاهایی که در آن سرو می شد، شامل مرغ و ماهی هایی بود که کمتر کربن زا بودند.

البته هالیوود نقش خود را در آموزش عمومی درباره گرمایش جهانی ایفا کرده است، با فیلم های بسیاری که داستان شان حول شرکت های نفتی شروری می چرخد که بخشی از سیاره یا تمام آن را نابود می کنند؛ مانند تانوس از جهان مارول که به روش خودش مردم را به کنترل جمعیت تشویق می کرد، و اسکارامانگا، شخصیت شرور مجموعه فیلم های جیمز باند (James Bond) که سعی داشت جهان را از انرژی خورشید محروم کند. و بعد مجموعه مردگان متحرک (The Walking Dead) را داریم که شخصیت های اولیه اش از راندن وسایل نقلیه ای که با سوخت های فسیلی کار می کنند، اجتناب می کردند برای اینکه، خب، راه بروند. کربن صفر؛ هر چند گوشت های در حال پوسیدن احتمالاً منجر به انتشار گازهای گلخانه ای ناخوشایندی خواهد شد.

از سوی دیگر، یکی از پرفروش ترین فیلم های تابستانی امسال تاپ گان (Top Gun) بود که شخصیت های کربن زای زیادی را در خود نمایش می داد، مانند هواپیماهای F-18 و P-51. (شایعات حاکی از آن است که چند انسان هم در فیلم حضور داشتند.) با توجه به اینکه استفاده از پس سوز جت، مصرف سوخت یک هواپیما را سه برابر می کند، که برای یک جت جنگنده F-18 چیزی حدود هزار گالن در ساعت است، باید نبردهای هوایی آینده را محدود کنیم. در بهترین حالت می توان محدودیت سرعت را تا پنجاه و پنج مایل بر ساعت در نظر گرفت، و شاید دنباله فیلم، تاپ گان: نه چندان ماوریک (Top Gun: Not as Maverick)، نبردی را بین ماشین های برقی به نمایش بگذارد.

و با اینکه فیلم های وسترن (که در دوران تاریک، به آن ها فیلم های گاوچرانی هم می گفتیم) به ندرت به استفاده از مواد نفتی اشاره می کنند، اما فلزات و موادی که برای ساخت تپانچه ها استفاده می شود، قطعاً مصرف انرژی بالایی دارند. به جای این اسلحه ها باید از تفنگ های آب پاش، و در منطقه ها خشک از تفنگ های پلاستیکی استفاده کرد. اوه، و باید گله گاوهای وحشی را با شترمرغ و حیوانات دیگری که بیشتر سازگار با محیط زیست هستند، جایگزین کرد. تماشای جنایتکاران قلدر و خشنی که سعی دارند شترمرغ ها را رام کنند، ارزش سرمایه گذاری را دارد.

فیلم هایی که درباره نبردهای باستانی هستند، اغلب صحنه هایی را نمایش می دهند که در آن افراد، دشمن را در زمینی پوشیده از روغن به دام می اندازند و بعد آن جا را آتش می زنند. در آینده، باید از روغن های گیاهی برای این کار استفاده کرد. و به جای استفاده از شمشیرهای فولادی که انرژی نهان بالایی دارند، مبارزان می توانند از نودل های شنا استفاده کنند. در فیلم بعدی رابین هود (می دانید که قطعاً فیلم دیگری در کار خواهد بود)، دارودسته او درختانی خواهند کاشت که با شعله های آتش داروغه ناتینگهام در قصر سرد او مبارزه کنند.

نمایش غذا در فیلم ها باید به نحوی تغییر کند که ردپای کربنی کمتری را به نمایش بگذارد. در شام عید شکرگزاری باید به عنوان غذای اصلی، بوقلمون گیاهی سرو شود، ایرلندی ها باید گوشت نمک سود و چیا بخورند، و شخصیت های داستان های جنوب غرب باید بوریتو را به خاطر پوبوی کنار بگذارند (اویستری که از منابع بهتر و مسئولیت پذیرانه تری ساخته می شود). همچنین می توانند در فیلم ها قبل از غذا، بینو یا داروی ضدنفخ مصرف کنند.

می توان فرنچایز سریع و خشن (Fast and the Furious) را بازسازی کرد؛ سریع و بی انتشار (Fast and the Emissionless) می تواند فرصتی برای تبلیغ نامحسوس دوچرخه های هافی یا شویم باشد. در بازسازی فیلم مشهور وحشی (The Wild One) که درباره باند موتورسواران بود، می توان از موتور وسپای برقی استفاده کرد؛ تا باند موتورسواران به شهر هجوم آورند و تمام ایستگاه های شارژ وسایل نقلیه را قبضه کنند.

در پدرخوانده 4 (Godfather 4) دون کورلئونه فرماندار کالیفرنیا خواهد بود، و به ساکنان شهر لوازم نقلیه الکتریکی را پیشنهاد خواهد داد که نتوانند رد کنند- به خاطر اختیارات دولت. در نسخه تازه فیلم کونان بربر (Conan the Barbarian)، شخصیت اصلی می تواند به جای نابودکردن معبد فرقه، مصالح ساختمانی آن را بازیافت کرده و برای عایق کردن خانه های کم هزینه از آن ها استفاده کند. نام فیلم بعدی مرد آهنی (Iron Man) باید مرد الیافی (Hemp Man) باشد، و فیلم هالک (Hulk) می تواند صحنه پایانی تازهی بسازد که در آن هالک کارخانه های مصرف کننده سوخت های فسیلی را نابود می کند. نباید جهان دی سی را فراموش کنیم، هواپیمای نامرئی زن شگفت انگیز می تواند از سوخت گیاهی استفاده کند، می توان آکوامن را در نقش سرمایه داری نشان داد که از انرژی جزر و مد کسب درآمد می کند، و بت پلین بتمن می تواند با یک بت گلایدر جایگزین شود.

در داستان اسباب بازی 5 (Toy Story 5) -یا 6؟- باز لایت یر فریاد می زند به سوی صفر خالص، و فراتر از آن! فیلم های لگو (Lego) شامل بلوک های چوبی خواهند بود و در جنگ ستارگان (Star Wars)، ستاره مرگ باید مبتنی بر انرژی خورشیدی باشد، که به لطف آن می توان به جای نابود کردن یک سیاره در هر 687 سال، آن را محدود کرد. فیلم پارک ژوراسیک (Jurassic Park) می تواند دیرین شناس سم اونیل را نمایش دهد که براکیوسوروس ها را پرورش می دهد تا پهن خشک شده شان را برای کاهش مصرف انرژی بفروشد، و در فیلم های آینده مجموعه غارتگر (Predator)، هیولا همیشه افرادی را شکار می کند که انرژی زیادی مصرف می کنند (اما سلبریتی ها را نه).

و در آخر، سالن های سینما دیگر نباید نوشیدنی ها و پاپ کورن های غول پیکر سرو کنند؛ اما باید بپذیریم که این یکی واقعاً علمی تخیلی خواهد بود.

منبع: forbes

منبع: دیجیکالا مگ

به "نگاه طنز انتقادی فوربس؛ چگونه هالیوود می تواند به بحران گرمایش جهانی کمک کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه طنز انتقادی فوربس؛ چگونه هالیوود می تواند به بحران گرمایش جهانی کمک کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید