نماینده ویژه ایران از نشست سه جانبه حل بحران افغانستان اطلاع داد

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، محمد ابراهیم طاهریان نماینده ویژه وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از بازگشت از اسلام آباد و در ملاقات با محمد اتمر وزیر خارجه افغانستان طرح نشست سه جانبه کابل، اسلام آباد و تهران را پیشنهاد کرد که مورد تایید وزیر خارجه این کشور نهاده شد.

نماینده ویژه ایران از نشست سه جانبه حل بحران افغانستان اطلاع داد

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک، وزارت امور خارجه افغانستان در اطلاعیه ای بیان کرد که محمدابراهیم طاهریان پس از سفر به اسلام آباد و بازگشت به کابل با محمد حنیف اتمر وزیر خارجه افغانستان ملاقات و در مورد نتایج سفر به پاکستان گفت وگو نموده است.

در این اطلاعیه آمده است: طاهریان با اشاره به اهمیت اجماع منطقه ای و تقویت روابط بین سه کشور، طرح برگزاری نشست سه جانبه میان وزرای خارجه افغانستان، ایران و پاکستان را مطرح نموده است.

وزیر امور خارجه افغانستان در این ملاقات، تقویت هرچه بیشتر روابط محبت آمیز بین دو کشور ایران و افغانستان را با اهمیت خوانده و بر تحکیم و توسعه هر چه بیشتر مناسبات دوجانبه و چندجانبه تأکید نموده است.

اتمر ضمن گفت وگو در مورد ضرورت تقویت اجماع منطقه ای برای موفقیت فرایند صلح، طرح نشست سه جانبه را در اصول مورد تأیید قرار داده و برگزاری این نشست را برای تقویت اجماع منطقه ای در مورد موفقیت فرایند صلح مفید توصیف نموده است.

وزیر امور خارجه افغانستان بعلاوه بادرنظرداشتن اهمیت همکاری های عملی میان دو کشور، بر برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک مالی میان افغانستان و ایران، تأکید نموده است.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "نماینده ویژه ایران از نشست سه جانبه حل بحران افغانستان اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده ویژه ایران از نشست سه جانبه حل بحران افغانستان اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید