ند پرایس: مقامات آمریکا و ایران تا به امروز تماسی با یکدیگر نداشته اند

به گزارش وبلاگ آمیتیس تک به نقل از اسپوتنیک، تنش ها میان تهران- واشنگتن با خروج دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا از توافق هسته ای ایران در سال 2018 و وضع مجدد تحریم ها علیه ایران به شدت افزایش یافت.

ند پرایس: مقامات آمریکا و ایران تا به امروز تماسی با یکدیگر نداشته اند

با روی کار آمدن جو بایدن در ژانویه 2021، این رئیس جمهور جدید ایالات متحده با چشم پوشی از نقض عهد آشکار مقامات واشنگتن مدعی شد که در صورت پایبندی مجدد ایران به برجام، آمریکا به این توافق بازخواهد گشت!

در همین ارتباط، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت که از زمان شروع به کار دولت جو بایدن، هیچ گونه ارتباطی میان مقامات آمریکا و ایران برقرار نشده است.

پرایس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مقامات وزارت خارجه آمریکا از بیستم ژانویه (2021) تا به امروز با مقامات ایرانی تماس گرفته اند یا خیر، گفت که پاسخ به این پرسش منفی است.

وی در ادامه گفت که هنوز زمان برای آنالیز پیشنهاد ایران جهت احیای توافق هسته ای بسیار زود است و اضافه نمود که هنوز راه درازی در پیش است.

لازم به ذکر است، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در مصاحبه ای با شبکه ان بی سی گفت که دولت جو بایدن خواستار بازگشت به توافق هسته ای ایران است. وی در ادامه مدعی شد که ایران تا توسعه یک بمب هسته ای تنها چند ماه فاصله دارد.

این در حالی است که محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران روز دوشنبه هشدار داد که ایالات متحده آمریکا از فرصتی نامحدود برای بازگشت به برجام برخوردار نیست.

ظریف در تبادل نظر با شبکه خبری سی ان ان گفت که ایالات متحده ضروری است به تعهدات خود بازگردد و ایران- فوراً- آماده پاسخگویی به این اقدام است.

وزیر خارجه ایران در ادامه اضافه نمود که زمان بندی موضوع اصلی نیست. موضوع اصلی این است که آیا ایالات متحده، و آیا دولت جدید خواستار دنباله روی از سیاست های قدیمی و شکست خورده دولت ترامپ است یا خیر.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ند پرایس: مقامات آمریکا و ایران تا به امروز تماسی با یکدیگر نداشته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ند پرایس: مقامات آمریکا و ایران تا به امروز تماسی با یکدیگر نداشته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید